soulreaver Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 (edytowane) A ja swoją SC57B, docierałem mając to w dupie. Musiałem wrócić na fabrycznie zalanym oleju ze Szczecina, przebieg przepałowałem o 200 km, olej wymieniłem, do dziś, ponad 20 tysi na szafie, silnik chodzi jak zły. Po trasie nie szczędziłem sobie, euforia wzięła górę. Przypadkowo natknąłem się na stronę według, której właśnie taki sposób docierania (jaki opisałeś) jest najlepszy: http://www.mototuneu..._in_secrets.htm .Nie wiem czy to prawda, ale tekst jest przekonujący. Edytowane 5 Września 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Zadałeś sobie trud przeczytania tego tematu ? My właśnie o TYM Motomanie dyskutujemy i o TEJ metodzie potocznie nazywanej "ostrą''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Zadałeś sobie trud przeczytania tego tematu ? Nie, teraz to zrobię :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Zuch chłopak :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 (edytowane) Znalazłem taki oto komentarz w sieci:"My dad always told me the same, drive the same way you plan on driving it from day one. He is almost 60 now and has built every type of engine from a lawnmower to heavy equipment. He is one of those guys that it came natural to so if he said it, well then it was good enough for me." Edytowane 7 Października 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 witam,zakupiłem fz6 z przebiegiem 600 mil,długo stała i muszę zmienić jej olej,filtry itp.Teraz jest wszystko oryginalne ale czy z tym przebiegiem muszę ją jeszcze docierać ? specjalny olej,nie obciążać silnika ? pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 1000km przelatany to zostało Ci jeszcze około 500km ostatnich "szlifów" w zasadzie nie ma nad czym dumać, wlej syntetyk i przez te ostatnie kilometry nie morduj silnika ale pozwól mu kręcić do 3/4 możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 czyli zalać full syntetyk i na takim oleju już zawsze jeździć ? to mniej więcej do jakich prędkości/obrotów dochodzić ? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zajrzyj do instrukcji obsługi swojego motocykla, bo zdarza się, że producent zaleca półsyntetyk w teoretycznie współczesnym silniku. To samo z obrotami, jestem bardziej niż pewien, że znajdziesz zapis odnośnie docierania i będą tam zalecenia odnośnie obrotów jakich nie wolno przekraczać. Jeśli nie masz takiej instrukcji to wal jak w dym do wujka Google albo nawet ASO przez mail lub osobiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 czyli zalać full syntetyk i na takim oleju już zawsze jeździć ? to mniej więcej do jakich prędkości/obrotów dochodzić ? pozdro Po 1 000 km silnik napewno nie jest dotarty, Po 10 000 km juz tak. Dlatego od 1 000 - 10 000km uzywal bym o ile nie mineralnego to gora polsyntetyku. Vull syntetyk zalalbym o ile wogole dopiero po 10 000 km :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heros Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Kupiłem nowe moto 2011 /maj - instrukcji wyrażnie pisze ; pierwsza wymiana oleju,wkład filtra oleju po przejechaniu 1000km,p.s docieraj moto zgodnie instrukcją ja tak zrobiłem .Przejechałem ponad 25 tys km ,bez żadnej awarii ,w różnych warunkach pogodowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Kupiłem nowe moto 2011 /maj - instrukcji wyrażnie pisze ; pierwsza wymiana oleju,wkład filtra oleju po przejechaniu 1000km,p.s docieraj moto zgodnie instrukcją ja tak zrobiłem .Przejechałem ponad 25 tys km ,bez żadnej awarii ,w różnych warunkach pogodowych . Ty tak zrobiles, ja tak zrobilem, podejrzewam, ze wiekszosc ludzi w naszym wieku tez tak zrobi, a mlody dotrze na ostro, bo on widzi to inaczej a o tym, ze dyscypliny i wiedzy technicznej mu brakuje dodawac chyba nie trzeba. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 A tak z innej beczki...Czy docieranie nowego silnika w temperaturze poniżej 0 st. C ma jakieś ujemne skutki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Dłużej będziesz czekał aż złapię temperaturę pracy. Gdzieś w temacie o tym było. Lepiej to odstawić do ciepłych dni wiosny, bo każda minuta stania marnuje najważniejszy okres pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Wydaje mi się że sama jazda w ujemnej temeperaturze może powodować szybsze zużycie się cylindra. Ja bym nie docierał w ujemnej temperaturze. Lepiej poczekaj do wiosny. Lepiej docierać moto w chłodne dni bo to zmniejsza szanse przegrzania ale nie można przesadzać.Ja swój moto docierałem według receptury: rozgrzanie silnika - przygazówka - hamowanie silnikiem - trochę spokojnej jazdy i znowu przygazówka....itd..Do docierania używałem oleju samochodowego Lotos mineralny 10w40. Z tym że moje moto nie było nowe i docierałem tylko tłok i cylider - w nowym moto jest cały silnik do dotarcia!. Co ciekawe czytałem gdzieś że nawet nagłe ochodzenie cylindra przy mocno rozgrzanym silniku może spowodować zatarcie np.wjazd z dużego nasłoniecznienia w cień liściastego lasu. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.