jajco Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Witam!Wczoraj spotkała mnie przykra niespodzianka, przy wkręcaniu świecy urwał mi się gwint. Nie mam pojęcia jak go wykręcić :D . Dziwne to w ogóle było ponieważ nie wkręcałem świecy "na hama", po wkręceniu jej ręcznie wsadziłem bolczyk w klucz i dokręcałem dalej bez jakiegoś większego oporu i gwint został :| całą świecę wyciągnąłem w kluczu, został TYLKO SAM GWINT :D Wcześniej wygrzewałem świece na gazie (przed wkręceniem poczekałem aż wystygły), być może to jakoś wpłynęło na wytrzymałość gwintu.. nieważne. Gwint ten siedzi dość głęboko ale nie jest jakoś specjalnie mocno zakręcony. Mam nadzieję że da się uniknąć rozbierania całej głowicy. Proszę o pomoc w miarę możliwości.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 tam chyba nie ma zbytno dostepu aby przyspawac cos do tego gwintu i wykrecic :D nie widzialem tego ale wyobrazam sobie ze tam jest naprawde malo miejsca :D 2 sposob to moze wykonac jakies naciecie lub 2 otwory w tym gwincie (od swiecy oczywiscie)i wykrecic je jakos srubokretem albo innym sprzetem ps cos mi sie zdaje ze bedziesz musial "zrobic" tak aby stal sie latwiejszy dostep do tego miejsca ja to zrozumialem jak by zostal oderwany caly gwint od swiecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 tzn zostala sama tulejka z gwintem czy pekla swieca tusz nad gwintem :?: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 sposob to moze wykonac jakies naciecie lub 2 otwory w tym gwincie (od swiecy oczywiscie)i wykrecic je jakos srubokretem albo innym sprzetem Chyba nie wiesz jak jest osadzona świeca w Bandicie - nie ma opcji na piłowanie itp. Został sam gwint, czyli jest w nim otwór ? czy elektroda z kawałkiem porecelanki została ? Jak jest dziura, to istnieje możliwość wykorzystania wykrętaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jajco Opublikowano 12 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 w środku została sama tulejka z gwintem, cała reszta świecy wraz z elektrodą została a oderwał się tylko gwint , dostęp jest jako taki bo to świeca od zewnętrznej strony i spokojnie można tam wsadzić "coś" dłuższego, tylko co? i jak? gwint ten został dość głęboko (tak ponad 10 cm) i trzeba tam dłubać w sumie na ślepo :|Nie chciałbym spaprać sprawy jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Próbuj wykrętakiem o odpowiedniej średnicy. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 A potem trzeba dorobić "na partyzanta" końcówkę z węzykiem do odkurzacza i odessać wszystko z cylindra co się da odessać. Jeżeli zostały jakieś ukruszone kawałeczko pocelanki, lub powstaną luźne opiłku podczas zastosowania wykrętaka, to konieczne jest odsysanie. Kiedyś pracowałem w serwisie japońskich aut i mieliśmy odsysacz do takich operacji. Powodzenia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 No już kiedyś pisałem w mocno zakrenconych gwintach których nie ma jak złapać proponuje znaleźć jakiś ostry i cienki przecinak, zachaczyć go gdzieś i walić młotem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Tomek, ja mam do tego sprężone powietrze, działa trochę inaczej, ale równie skutecznie. Tylko trzeba to robić przy zamkniętych zaworach. ostry i cienki przecinak' date=' zachaczyć go gdzieś i walić młotem [/quote'] Ponawiam pytanie :-) - wiesz jak to jest w tym moto ? Sam odpowiem - nie ma dostępu z przecinakiem i młotem. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieprz Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 miałem to samo włożyłem w gwint gruby okrągły pilnik i wykręciłem lekko poszło, też wypalałem świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Nie kombinuj z przecinakami najpierw spróbuj z wykrętakiem! Dorób do niego odpowiednią przedłużkę i spróbuj odkręcić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jajco Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Dzięki za wszystkie rady, poszło w miarę gładko jak u Wieprza - okrągły pilnik i jakoś powoli wykręciłem, dla świętego spokoju possałem otwór :lol: odkurzaczem z wężykiem chociaż nie sądze by mogły tam pozostać jakiekolwiek syfki.Jeszcze raz thx. PS. zaprzestaję wypalania świec, coś mi się zdaje że to mogło być przyczyną tego całego kibla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.