Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Hartless- a jak Ci nie kreci to cyka cos pod siedzeniem czy co?

Fajki nie maja nic do rzeczy jak rozrusznk nie gada- kurde a wez i rozbierz prztyczek na kierownicy- a moze tam cos nie laczy- zasniedziale...

Ja bym zaczal od najprostszej rzeczy i jak koledzy powiedzieli przedyblowac wszystkie zlaczki ii konektorki i popryskac stykocleanerem, no bo jak nie kreci to cos nie dziala: sam wlacznik, kable od wlacznika do przekaznika, sam przekaznik(moze wody nalecialo?), przewody od akumulatora(spotkalem sie ze przewod masowy nie laczyl dobrze od drgan Ducata sie poluzowal- i za groma nic nie krecil), albo cos z samym rozrusznikiem...

Nie porownoj napiecia w akumu samochodowym i motocyklowym- samochodowy moze miec napiecie nizsze ale prad rozruchowy i tak jest w stanie nawet ruszyc samochodem, a akumulator w Ducatach musi byc duzy bo cholernie duza prace musi wykonac(przelamanie komprechy na 2 cylindrach jest trudniejsze niz 4)...

Dalej ABU: na poczatek jak zwykle nalezy zadac sobie pytanie czy czujesz Ducati Feeling- jesli nie- szukaj czegos innego- bo jesli zamierzasz uprawiac dlugodystansowa turystyke to Multistrada srednio sie nadaje- no bo jak wypadnie Ci robic luzy zaworowe w Bulgarii, albo Rumunii, dlatego na dlugodystansowki Dual najlepsze sa albo motorki co przeglady maja co co najmniej 24000, albo takie co mozesz sam serwisowac np BMW R 100 GS, Africa Twin itpPrzemysl to i potem zadawaj konkretne pytania. Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej ABU: na poczatek jak zwykle nalezy zadac sobie pytanie czy czujesz Ducati Feeling- jesli nie- szukaj czegos innego- bo jesli zamierzasz uprawiac dlugodystansowa turystyke to Multistrada srednio sie nadaje- no bo jak wypadnie Ci robic luzy zaworowe w Bulgarii, albo Rumunii, dlatego na dlugodystansowki Dual najlepsze sa albo motorki co przeglady maja co co najmniej 24000, albo takie co mozesz sam serwisowac np BMW R 100 GS, Africa Twin itpPrzemysl to i potem zadawaj konkretne pytania. Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

 

Wiesz Janku, zastanawiałem się nad tym i jestem w stanie "pokochać" ten motocykl z jego wszystkimi wadami i zaletami - jestem wzrokowcem, a MST strasznie mi sie podoba :wink: . Może nie jestem "pozytywnie zakręconym Dicatisti" gdyby to był jakiś "ryżopęd" to też by mi się podobał.

Mechanika obca mi nie jest (tuningowałem katamarany), regulacja zaworów, wymiana posków - ja właściwie to lubię, pod warunkiem, że to prace zaplanowane, a nie awarie - tym bardziej, że robi się to dla zdrowia/dobra maszyny - więc moge wymienić paski i wyregulować zawory na "zadu*iu świata". Nie spodziewam, się żeby to był sprzęt zawodny, może potrzebuje więcej "ciepła" niż inne, ale jak się odwdzięczy to tego "ciepła" bedzie miał pod dostatkiem :(

Czytałem różne fora: suche sprzęgło, "wymiękające" prowadnice zaworów, stuki z Desmo - długo by tu wymieniać.

Przeleciałem sobie obecnym sprzętem 6Kkm przez tydzień i wróciłem szrotem, który już 2 tydzień się naprawia/reguluje.

Jeśli udzieliłem porawnej odpowiedzi to teraz konkretne pytania :biggrin:

 

Jak to jest z serwisem Duca, a dokładnie jego koszty, bo z tego co zrozumiałem z wypowiedzi "tu i tam" nie różni sie od kosztów serwisowania innych marek, tylko trzeba robic to odrobinke częściej stąd opinia o droższym serwisie, czy tak?

Jak to jest z serwisami w Mazowieckim, najlepiej Warszawa i okolice - czy jest jakiś serwis, w którym motocykl zostanie poprawnie serwisowany, czy raczej trzeba będzie latac do Poznania gdzie z tego co wiem jest bardzo dobry serwis Duca?

No i to o co juz pytałem, wszystko co juz wiem o motocyklu jestem w stanie z tym żyć, ale jak ten sprzęt sobie radzi poza drogami utwardzonymi? wiem, że nie pojadę tak jak GSem, czy AT, ale jak CBFka zjadę z asfaltu to ten motocykl ewidentnie się męczy, ciężko sie nim jedzie, szarpie kierownica, tył ciągle gdzies ucieka i jedzie "po swojemu" - jak to jest z Multistradą. Ten lacz na tyle raczej nie wróży fantastycznej strakcji, ale z cicha nadzieja czekam na jakies wyprostowanie moich wyobrażeń o ty moto, bo jechac nim nie miałem przyjemności, ale ja zawsze byłem wzrokowcem i od kiedy pamiętam właśnie głównie wyglądem się kierowałem przy nabywaniu czegokolwiek :icon_biggrin: Nie ukrywam, że to jak i czy motocykl sobie radzi poza asfaltem zadecyduje, czy się na niego zdecyduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Janku, zastanawiałem się nad tym i jestem w stanie "pokochać" ten motocykl z jego wszystkimi wadami i zaletami - jestem wzrokowcem, a MST strasznie mi sie podoba :wink: . Może nie jestem "pozytywnie zakręconym Dicatisti" gdyby to był jakiś "ryżopęd" to też by mi się podobał.

Mechanika obca mi nie jest (tuningowałem katamarany), regulacja zaworów, wymiana posków - ja właściwie to lubię, pod warunkiem, że to prace zaplanowane, a nie awarie - tym bardziej, że robi się to dla zdrowia/dobra maszyny - więc moge wymienić paski i wyregulować zawory na "zadu*iu świata". Nie spodziewam, się żeby to był sprzęt zawodny, może potrzebuje więcej "ciepła" niż inne, ale jak się odwdzięczy to tego "ciepła" bedzie miał pod dostatkiem :(

Czytałem różne fora: suche sprzęgło, "wymiękające" prowadnice zaworów, stuki z Desmo - długo by tu wymieniać.

Przeleciałem sobie obecnym sprzętem 6Kkm przez tydzień i wróciłem szrotem, który już 2 tydzień się naprawia/reguluje.

Jeśli udzieliłem porawnej odpowiedzi to teraz konkretne pytania :biggrin:

 

Jak to jest z serwisem Duca, a dokładnie jego koszty, bo z tego co zrozumiałem z wypowiedzi "tu i tam" nie różni sie od kosztów serwisowania innych marek, tylko trzeba robic to odrobinke częściej stąd opinia o droższym serwisie, czy tak?

Jak to jest z serwisami w Mazowieckim, najlepiej Warszawa i okolice - czy jest jakiś serwis, w którym motocykl zostanie poprawnie serwisowany, czy raczej trzeba będzie latac do Poznania gdzie z tego co wiem jest bardzo dobry serwis Duca?

No i to o co juz pytałem, wszystko co juz wiem o motocyklu jestem w stanie z tym żyć, ale jak ten sprzęt sobie radzi poza drogami utwardzonymi? wiem, że nie pojadę tak jak GSem, czy AT, ale jak CBFka zjadę z asfaltu to ten motocykl ewidentnie się męczy, ciężko sie nim jedzie, szarpie kierownica, tył ciągle gdzies ucieka i jedzie "po swojemu" - jak to jest z Multistradą. Ten lacz na tyle raczej nie wróży fantastycznej strakcji, ale z cicha nadzieja czekam na jakies wyprostowanie moich wyobrażeń o ty moto, bo jechac nim nie miałem przyjemności, ale ja zawsze byłem wzrokowcem i od kiedy pamiętam właśnie głównie wyglądem się kierowałem przy nabywaniu czegokolwiek :icon_biggrin: Nie ukrywam, że to jak i czy motocykl sobie radzi poza asfaltem zadecyduje, czy się na niego zdecyduję.

 

 

Widze, ze wykonalismy 'kawal dobrej' roboty reklamowej dla dealera z Poznania ale prawda jest taka,ze opinie tworza ludzie, ktorzy tam pracuja i wraz z ew. ich odejsciem odchodzi 'wszystko'! Maciej jest niezastapiony...co bedzie jak Go ktos podkupi?!?! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! Podwyzka dla Macka! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no forum jest w jakimś stopniu miejscem opiniotwórczym, a gdzieś bliżej stolicy jest dobry serwis/mechanik do Duców (chyba, że ktoś w Wawy wspomnianego Maćka podkupi ;) ) co zaś sie tyczy możliwości off-roadowych to ta fotka chyba wszystko tłumaczy.

Teraz tylko znelźć odpowiedniego rumaka i "pogonić" ryżopęda :D

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abu- serwisowanie Desmoklekotow nie jest czyms nadzwyczajnym- aby tylko elektronika i wytryski dobrze dzialaly- trzeba tylko pamietac o porzadnej serwisowce i odpowiednich narzedziach + pare takich rzeczy jak srednicowka , mikrometr, sciagacze itp.

Czesto tez mozna sciagnac serwisowke(service manual) z netu, katalog czesci z ducati com, znalezc luzy zaworowe- sprawdzic (nawet gdzies w Youtube jest jak sie sprawdza luzy, wymienia paski), dla luzow zaworowych jak chcesz jechac w swiat to najlepiej kupic na ebayu caly zestaw plytek (do zamykania i otwierania + polksiezyce) ostatnio widzialem 38 kompletow poszly za 400 $, paski kiedys kupowalim w sklepie z paskami na wzor kupilim kewlarowe- nie wiem jakiej firmy nie byly gorsze niz oryginaly- a kosztowaly chyba 60 zl sztuka...

Aha zapomnialem Duki na wtrysku nie lubia strasznie "chrzczonego" paliwa- wiec tankowanie tylko na renomowanych stacjach, nie do konca jest prawda ze oliwa do Ducati to tylko Shell Advance- my jezdzimy na full synt. castrola i jak olej byl czerwony tak jest czerwony- z tym ze ze wzgledu na latwy dostep do roznych sprzetow i pelnienia roli kierowcy testowego, robie rocznie na swoim Klekocie malo kilosow, a oliwe z filtrem i tak wymieniam na wiosne...

Nie mialem jeszcze do czynienia z Multistrada- jednak mysle ze przy odrobinie rozsadku mozna pojezdzic i po szutrowych drogach- pamietac nalezy tylko o czestej wymianie lub czyszczeniu i namaczaniu(jak gabkowy) filtru powietrza, a suche sprzeglo- nie jest minusem , a + w Ducati- wszak kazdy silnik Ducati ( nawet nieslawny Ducati Indiana soft czopper)ma swoj rodowod w wyscigach( nie pomylilem sie takze te nowoczesne chlodzone powietrzem- wywodza sie z wyscigowych 600-750 z poczatkow lat 80-tych!). W Multistradzie chyba jednak jest mokre sprzeglo..., aha jesli chodzi o serwisy- no coz jesli kupujesz sprzet nowy na gwarancji wyboru nie masz musisz serwisowac w ASO, jednak pozniej albo trzeba zdac sie na opinie (jednak ja tam nie mam zaufania do innych warsztatow oprocz Motostodoly- juz poprawialem motocykle po autoryzowanych stacjach- ale wiem co jest tego powodem - jak ktorys z chlopakow sie juz troche podszkoli w serwisie rzuca to w diably i zaklada swoj wlasny...gorzej jak wyniesie jakies zle nawyki...), albo serwisowac samemu- jednak przy pomocy paru waznych rzeczy: wiedzy, doswiadczenia, intuicji, materialow pisanych(serwisowek, kat. czesci), i oprzyrzadowania..., ale co tu bede sie rozwodzil nie na temat:-))).

Kiedys byl taki sprzet podrozniczy na Ducati silniku- enduro- Cagiva Elefant 650,750,900- na tym ostatnim to mozna bylo juz i z pasazerem i bambetlami porzadnie jezdzic- Znajdz taka Cagive wstaw silnik z SS 900(Terblancha) i bedziesz mial motorek jak ta lala:-))). Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

 

Zefir- jak sie nie myle to pasuja- tylko trza miec odpowiedni zestaw- jak mierzyc masz w Serwice Manual, lub znajdz w Youtube.Pozdr. Janek z Klekotowa.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janku, nie do końca chodzi o motocykl z silnikiem Duca. MTS strasznie mi sie podoba, taki motocykl, który się kocha albo nienawidzi za wygląd. Motocykl nowy raczej nie będzie, a to ze względów finansowych. Jest na alledrogo.pl nówka z UKjowa w przystepnej cenie, ale jako że nówka to "golas".

Nie interesuje mnie stricte enduro, tylko motocykl uniwersalny, który sie nie przestraszy drogi gruntowej.

Enduro nie podoba mi się po prostu, motocykl ma się podobać. Znalazłem w necie ten artykuł - wyglada na to, że inżynierowie Ducati sobie poradzili i stworzyli motocykl, który nie ustępuje maszynom uważanym za uniwersalne turystyki, ba nawet je w pewnych kategoriach przewyższa :buttrock: .

Wspomniałeś o elektronice - BMW GS odpadł ze względu na "sypiącą się" elektronikę, a jak to w Ducu wygląda? Szkoda, że tak mało mamy użytkowników MTSa, trzeba zagraniczne fora czytać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki Gs- chyba nie R 100 GS- motocykl prosty jak budowa cepa- wg mnie przewyzszajacy swoja "pancernoscia" pozniejsze modele GS...ktore mialy rozne problemy, a to z kardanem, a to ze skrzynia biegow, elektronika(wtryski)...jednak jesli zachorowales na Multistrade- obejrzyj zagraniczne fora i komentarze moze rozjasnia troche Twoj umysl- nie pamietam dokladnie nazw, ale szukaj w Goglach: Cycle World, Motorcyclist, Motorcycle Consumery, Biker World, no i niemieckie(najwiecej bedzie krytycznych uwag) Motorrad, Motorrad Reisen@ Sport, ewentualnie po klubach Multistrady. Ide juz spac rano arbajt. Pozdr. Janek Klekot 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe umysł mam rozjaśniony - motocykl nie jest bez wad, właście nie wad a charakterystycznych dla Ducati przypadłości

Nie ma rzeczy doskonałych, ale niektóre są piękne :icon_idea:

a mokre sprzęgło jest w 1100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, mokre jest w 1100 i 620 a suche w 1000. Jeżdziłem kiedyś MTS 1000 przez cału Boży dzionek i powiem Ci, że wrażenia kosmiczne. Super zwrotny, super moment silnika i ogólnie de best. Wygląd jest kwestią gustu ale poza tym serdecznie polecam!

Serwisem się nie przejmuj. Ja kupuje teraz trzeciego Dukata a z poprzednimi nie miałem problemów. Trzeba tylko na czas robić przeglądy i hula cały sezon.

Pozdro

DESMOBSESSION DOC POLSKA

 

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duke75 może pasuje motocykielek w podpisie zmienić.

Abu co do przydatności Duca do jazdy po szutrach, to nawet monsterem pośmigasz. Ja nieraz sobie skracam drogę po polnych duktach i nie narzekam. Trochę wytrzęsie - nie te zawieszenia - ale prowadzi się dobrze i łatwo opanować uślizgi tylnego koła.

Pozdr

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABU - serwis w W-wie możesz robić w BolDor www.boldor.pl teraz są w Ożarowie (tam jest Łukasz Marszałek, który ma wielką wiedzę o Ducach) lub w Bosmotorcycles www.bosmotorcycles.pl - tam jest Jarek, który był wcześniej Kierownikiem serwisu w Boldor i Paweł, który też tam pracował głównie przy Ducach. Ja serwisowałem się w obu miejscach i nie mogę narzekać - Bosmotorcycles jest trochę tańsze w robociźnie, ale niestety nie mają komputera serwisowego (jak potrzeb to umawiają się z Łukaszem i on dojeżdża do nich)

Pozdrawiam

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys widzialem zdjecia z Elefantentreffen jak zapalency na Ducach po lodzie i sniegu smigali- tylko oponki jakies dziwne mieli z kostkami , zreszta byl kiedys Pantah 650 do wyscigu po lodzie:-))- wiec da sie Ducem wszedzie :smile:

Aby pognebic jeszcze ryzopedow: aukcje firmy Ducati podobno strasznie wzrosly- Forza Ducati!

Janek Klekotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem jak oni to robia ale w miesiac leciwe Paso 907 i.e stracilo 24 000 km...:P

http://www.allegro.pl/item222356479_ducati_907_i_e.html

i dla porownania:

http://www.allegro.pl/item243465964_ducati_paso_907_i_e.html

 

DOKTORG do parlamentu!! (tylko z jakiej listy?? Moze Unia Polityki Nierealnej?):)

PZDr ;)

 

coś mi się wydaje, że już przekroczyły 2,2 EUR

 

http://uk.finance.yahoo.com/q?s=dmh.mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...