Skocz do zawartości

problemy z MZ ETZ 250


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak to jest w Ladzie ale wedlug mnie padl przyspieszacz zaplonu. Albo podcisnieniowy albo odsrodkowy. Sproboj zalozyc inne sprezyny do odsrodkowego albo sprawdz czy na podcisnieniowym nie ma gdzies przedmuchu.

To jest prosty silnik nie bardzo ma sie co zepsuc

Pzdr

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś pobawił się wielkością i szerokością okien w cylindrze!! Zmiany parametrów zazwyczaj tak się kończą:

- zero elastyczności

-dostaje kopa gdy przekroczy pewną wartość obrotową lub też "góra" do kitu a tzw. dół obrotowy asfalt zwija

-ciężko pali a jak juz zapali to spala jak smok

warto by może przemierzyć te okna w danym garze

o wszystkich tego typu przeróbkach i ich następstwach pisał pan Sałek <chyba> w ŚM 12/03.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie efekty moze dać zbyt gruba uszczelka po cylindrem, ponieważ zwiększy ona czasy otwarcia okien a w dodatku obniży kompresje.

Inne co przychodzi mi do głowy to uszkodzony układ ładowania - poniżej jakiś tam obrotów napięcie drastycznie spada i iskra ginie - ale to mozna łatwo sprawdzić podłaczając "na krótko" tylko akumulator, cewke WN i przerywacz (zakładam że ecia ma zapłon z przerywaczem)

Myśle że takie rzeczy jak nieszczelnosć, przedmuchy zostały już wyeliminowane

Zakładam ze sprzegło działa prawidłowo i jak zejdziesz w czasie jazdy poniżej tych 3000obr bez dotykonia sprzegła efekt jest taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wam wszystkim.

To ja jestem autorem powyższego tekstu ("Siema..."), to wlasnie moja etka ma ten problem z dolnymi obrotami (tzn.w jechaniu na nich).

Bardzo dziekuje za wszystkie podpowiedzi, i jak bede miał o godzine wiecej czasu to od razu bede pisał co i jak.

Jeżeli chodzi o cylinder to wydaje mi sie ze szlif byl ok, ale sprawdze jeszcze ta kompreche, wnioskuje tak bo rowki naciete w cylindze po szlifie byly ok, a tak poza tym to ogladali to tez ludzie z duzo wiekszym odemnie doswiadczeniem no i mowili ze szlif ok.

Sprawdzalem tez z kolega jak etka chodzi z odłaczonym alternatorem (chodziła na samym akumulatorze i nie bylo zadnej roznicy).

Jeżeli chodzi o klin to też jeszt podobno w porzadku.

Musze dodac ze nie robie Etki sam, a z kolegą ktory jest mechanikiem, tak wiec ja az tak dobrze sie na wszystkim nie znam ale nad prawie kazda operacja bylem i pomagalem.

Sprzeglo jest ok, ma jeszcze wystarczajaco tarcz, a tak poza tym to wiedziałbym kiedy sie ślizga.

Od dzisiaj kolega bedzie pracowal nad przełozeniem cylindra z mojej poprzedniej Etki (niestety bezemnie bo musze sie K....urde uczyć), w tamtej nie bylo problemow (tzn. byla slaba ale chodzila bez takich cyrków).

Dzieki Zbychu za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPRAWDŹ SPRZĘGŁO !!! Kumpel miał podobny problem . Nie mógł ruszyć pod maluteńką górkę a moja "słaba" wg. niego etka 150 ruszała we dwojke bez problemu . Potem zaczął kombinować przy sprzęgle przy okazji wymiany tarcz i jak ręką odjął rusza sobie z 2000 obr moja MZ też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Okazalo sie ze pisze szybciej niz mi sie wydawalo.

Kolega wlasnie wlozyl do mojej etli, tlok z pierscieniami, cylinder, glowice, kruciec z gaznika do cylindra (z mojej poprzedniej etli, w ktorej przypominam nie mialem tych problemow), wiec wydaje mi sie ze totalnie wylkuczylo to zly szlif, a takze zle działanie krućca ssania, pozostaje wiec szukac dalej :P :D

Co do sprzegla. Nie ciągnie mi , nie slizga sie , jest jeszcze sporo tarcz, wiec wytłumaczcie mi co by moglo byc z nim nie tak?, albo co mialbym zrobić- choc osobiscie wogole nie wydaje mi sie zeby to bylo przyczyną (pisze tak bo kilka osob zwraca na to uwagę).

Boberson odpowiedz mi , co takiego kombinował twoj kolega ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

No to tak jak rozmawialismy...

- alternator

- zwarcie

 

Cos powoduje, ze masz za slaba iskre na dolnych obrotach i przy obciazaniu silnika, nie jest ona w stanie spalic calej mieszanki, swiece zarzuca... Tak mi sie wydaje...

 

Ciezki przypadek :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za iskrę nie odpowiada tylko alternator.Jezeli okazało się że nie tłok,cylinder,krucieć,alternator.To wydaje mi się że dalej bym szukał w prądach.Zmień świecę,kabel wysokiego napięcia,cewkę.A nie łapie gdzieś lewego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do glowy przyszlo mi ze mechaniczne (oryginalne) regulatory napiecia lubily padac i nie puszczaly napiecia do zaplonu przy niskich obrotach.. Proponuje wymienic a przynajmniej dokladnie sprawdzic ten regulator. Oplacalny jest zakup elektronicznego regylatora gdyz:

-jest bezobslugowy

-jest na niego rok gwarancji :D

-jest tanszy i wydajniejszy od mechanicznego regulatora..

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czolem!

 

Najnowsza informacja od kolegi :).

Silnik jego Etki, wmontowany w inna Etke chodzi jak burza. Czyli sam silnik jest ok. Zostaje cala elektryka, czyli zapewne jakies zwarcie...

Co proponujecie :)? Wymienic wszystkie kable w instalacji ;)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...