Skocz do zawartości

jaki olej do motocykla po 100 000km. transalp 91r.


rambo54
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zużycie tak jak pisalem. potrafi przekroczyć 150ml/100km przy jeżdzie w upaly na poludniu europy, 3 kufry+ pasażerka. 120/130kmh.

Po mieście schodzi 30% tego co wyżej.

Przy jedzie spokojnej do 100kmh nie ubywa nic.

 

jeżdziełem na motulu 5100 10w40 i 15w50. tego drugiego schodziło mniej. jak zalałem actevo to zaczęła sie pocić uszczelka od dekla zaworowego tylniego cylindra.

 

mysle o jakimś minerale najtanszym 20w50.. przebieg motocykla pomiedzy 100 000 a 200 000km. moze i wiecej

 

co radzimy,...? :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że powinien zmniejszyć zużycie w Twoim przypadku z racji sporej gęstości.
A co ma gęstość do uszczelniania??Woda jest gęstsza od oleju a wątpie żeby coś uszczelniła!!To o czym ty piszesz to jest kwestia lepkości a nie gęstości!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy 15w50 a 10w40 byla mniejwiecej polowa róznicy w ilości zużycia. nie musze chyba pisać na korzyść którego. :lol: klasa lepkośći SG. motul półstynt 5100. :lol: :roll:

 

 

dobry jest jeszcze shell advamce vsx 15w50, jest to chyba najgęsciejszy s półsyntetyków w temp 90stopni. ale mi to juz nic taki vsx nie pomorze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>zużycie tak jak pisalem. potrafi przekroczyć 150ml/100km przy jeżdzie w >upaly na poludniu europy, 3 kufry+ pasażerka. 120/130kmh

 

a ja IMHO ci radze wymienic uszczelniacze zaworowe! Wtedy zuzycie oleju w trampku spokojnie spadnie do wartosci 0,1-0,3l/1000km.(przy twoim zuzyciu oleju i jego cenach wymiana uszczelnien szybko sie zwroci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda jest gęstsza od oleju a wątpie żeby coś uszczelniła!!

:?: :?: :?: poważnie :?:

Woda ma gęstość ok 1000kg/m3 a oleje przeciętnie mają 850-880kg/m3 . Popularnie mówi się o gęstości a w rzeczywistosci w oleju to że jest "gęsty" to jest kwestia lepkości :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularnie mówi się o gęstości a w rzeczywistosci w oleju to że jest "gęsty" to jest kwestia lepkości

kurde dobrze wedzieć!! Tak to jest jak się studiuje Historie i z matmą ma się stycznośc tylko na statystyce :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>jeszcze ten sezon(ok.15 000km) ta tym przelatam na jakims minerale. ale >w nasteopna zime pewnie pójda nowe uszczelki, nie tylko zaworowe, i >pierscionki od razu. nawet już kupilem caly zestaw wszytskich uszczelek na >caly silnik Razz Razz Razz

 

hmm..to nei wiem na co jeszcze czekasz..zima jeszcze sroga a wymiana uszczlenien w trampku to max 4 popoludnia takiej pracy przy piffku...tym bardziej ze piszesz ze uszczelnienia juz masz to wogole sie dziwie :)

PS.w tym silniku najczestsza przyczyna brania oleju sa wlasnei same uszczelnienia zaworow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po co wymieniac pierscienie ???

Jezeli sa dobre to zdejmowanie cylindrow to czysta strata czasu i pieniedzy. Wymien uszczelniacze i smigaj.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Sobota 28 Styczeń, 2006 ]

I zrob to teraz zamiast zastanawiac sie nad najlepiej "uszczelniajacym" olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...