Skocz do zawartości

IFA BK


MOC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro mamy jedną skrzynię korbową, to po jaką cholerę konstruktor zastosował dwa gaźniki?

Mój ojciec, wychowany na Mokotowie, wspominał Ifę kumpla, która na 100 metrów brała wszystko co się dało. W sprintach na Puławskiej nie miała sobie równych. Jednak spalanie wykazywała dwukrotnie większe niż Junak. Była za to mniej zawodna - prąd nie znikał i nie znaczyła terenu.

 

 

 

Ja znowu po rozmowie z pewnym czlowiekiem, wlasnie o IFie, geneza tego tematu ;) dowiedzialem sie, ze to mul byl okrutny a w trasie stara jawa 350 bral IFe bez problemu, wiec komu tu wierzyc....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, mnie to wygląda na jeden gaźnik, ale mogę się mylić

 

http://www.bk350.de/rest/bk/motex2k.jpg

 

może rzeczywiście, jak pisze POL w jakiejś nowszej wersji zastosowali dwa gaźniki. Po co :?: Chyba po to by było lepsze napełnianie komory korbowej.

Michał, weź no trochę dłużej popatrz na rysunek który pod Twoim linkiem jest ukryty. Najpierw patrzymy na cylindry, potem na króćce ssące, a potem widzimy jeden gaźnik wyraźnie, a drugi mniej wyraźnie...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IFka fajne moto, niziutkie i te 17 kucyków jak na blik wschodni to nie było wcale tak mało... wyczytałem gdzieś że protoplastą silnika były silniki od sprężarek w samolotach niemieckich.

na 100% dwa jednakowe gaźniki, równolegle jeden za drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=81926202

znalazłem przed chwilą. tak, jakby kogoś interesowało odnowienie Steib'a do IF'y.

 

Ten rodzaj wózka do IFA'y się nie nadaje. Jest zbyt ciężki, preferowany do maszyn pow. 350 ccm.

 

Do motocykli takich jak AWO, IFA, EMW czy "małe" BMW zakładano "kosze" typu LS 200 takie jak te:

 

http://www.cybermotorcycle.com/gallery/sid...agen%201959.jpg

 

http://www.cybermotorcycle.com/gallery/sid...ecar%201937.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie produkcji IFA przeszła kilka zmian, najpoważniejszą było zmniejszenie komory spalania co spowodowało wzrost kompresji oraz mocy z 15 do 17 KM. 17-sto konną ifę można poznać po innym użebrowaniu głowicy, bardziej masywnym. Zmianie uległy również gaźniki, filtr powietrza, tłumiki i cylindry. Były również dwa prototypy IFY:

BK 351: http://www.mz-b.de/oldies/bk/fr350-1.jpg

oraz ifa z silnikiem wankla: http://www.mz-b.de/oldies/bk/frwankel.jpg

Była również produkowana IFA w wersji GS: http://www.bk350.de/galerie/gs/GELAENDE.JPG, http://www.bk350.de/galerie/gs/horst_bk.jpg

Oraz japońska podróbka Olympus Crown: http://www.bk350.de/galerie/japan/index.htm

Co do odgłosu pracy silnika to faktycznie najpiękniejszy nie jest, ale wielki wpływ ma na to regulacja gaźników i zapłonu, potrafi ona pracować naprawdę równo i utrzymywać bardo niskie obroty.

Inną rzeczą do której trzeba się przyzwyczaić jest bardzo wolne schodzenie z obrotów, spowodowane m.in. cięzkim kołem zamachowym.

Ogólnie jest to bardzo przyjemny motocykl, konstrukcja prosta jak cep, nie ma się co w nim zepsuć, bardzo pewnie się prowadzi oraz zapewnie niezły komfort podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...