Skocz do zawartości

Podstawy które musisz umieć ! Zbiór wiedzy.


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

heh... nie wiem czy o świadomym, ale owszem wiem co to jest i na czym polega, tylko siedząc i zastanawiając się nad tym nie wiem czy wykonuję to świadomie. W teorii, w sensie zastanawiania się nad tym po przeczytaniu całego tego tematu - nie wiem, a w praktyce chyba jednak robię to nieświadomie. Tak jak napisałam na 250tce wszystko było ok i bardzo ładnie (wg. instruktora) wchodziłam w zakręty bez najmniejszych problemów. Ale honda była lżejsza. I tak jak mówicie, moim zdaniem to jest po prostu potrzeba oswojenia się ze sprzętem i będzie dobrze :D. Tak to sobie tłumaczę. Przecież z tego co sobie przypominam na pierwszej jeździe na 250tce też miałam taki problem ;), że bałam się pochylić nią na ósemce i instruktor pokazywał mi kilka razy :D a później na eLce mówili na mnie Mistrzyni Ósemek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby położyć motocykl w zakręcie przy pomocy przeciwskętu nie potzeba wcale siły. Dobrze Ci już napisano - problem w głowie/psychice. Zapomnij, że jest troszkę cięższy i będzie dobrze.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie myślę o tym pod kontem psychicznym właśnie... Rozjeżdżę się na obrzeżach mojego miasta, okolicznych wsiach i dam znać :D jak mi poszło. Postaram się nie myśleć o tym, że jest cięższa chociaż nie wiem jak mi to pójdzie ale jak ja to mówię "chcieć to móc"a dążę po trupach do celu :P no może nie dosłownie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czytając pierwsze posty troche miałem wątpliwości po co skręcać w prawo skoro zakręt w lewo, ale ostatnio wybrałem się na niezły kawałek drogi z wieloma zakrętami i trenowałem przeciwskręt. Moto ponad 200kg i gdy kontrowałem momentalnie kład się tak jak trzeba. początkowo jeżdżę wolno i przechył też raczej nie oszałamiający, ale już wiem na czym rzecz polega. Teraz tylko trzeba wyrobić odruch i nawyk w każdym zakręcie bo podświadomie się tego nie robi.

 

dzięki za uwagi

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciwskręt ratuje 4 litery gdy trzeba zacieśnić zakręt, warto pamiętać zwłaszcza na początku, bo wyjeżdżanie to często problem nowicjuszy.

Piszę że pamiętać na początku, dlatego że z czasem się zapomina o tym bo robi sie tak 'z automatu" ;)

Edytowane przez damian_JA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Proponuje kupić przez internet książkę "Motocyklista doskonały" lub "Strategie uliczne". Jest tam sporo o dynamice motocykla i innych zasadach fizyki działających podczas jazdy, jak i o samej jeździe.

Wydawnicto www.bukrower.pl

 

Pozdr. ROB

Proponuję zapisać się do Szkoły Suzuki lub innej. Praktyczne ćwiczenia są najlepszą nauką, zapewniam bo sprawdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jeżeli chcesz poćwiczyć to pewnie będzie to już ostatnia szansa w przyszłym sezonie na Torze Lublin - Szlifowanie Techniki Jazdy - pojeżdżenie po torze z ustawionymi przeszkodami (dość wymagająco zresztą) powoduje, że czy chcesz czy nie sam poprawiasz swoją technikę - inaczej nie przejedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tym, ze hamowanie awaryjne cwiczy sie / szkoli sie na podstawowym kursie PJ !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz poćwiczyć to pewnie będzie to już ostatnia szansa w przyszłym sezonie na Torze Lublin - Szlifowanie Techniki Jazdy - pojeżdżenie po torze z ustawionymi przeszkodami (dość wymagająco zresztą) powoduje, że czy chcesz czy nie sam poprawiasz swoją technikę - inaczej nie przejedziesz

 

Techniki nie poprawia się "czy się chce czy nie", od samego tylko jeżdżenia. W ten sposób tylko "wjeżdżasz" się w jakąś konkretną konfigurację i dlatego możesz pojechać szybciej. Ale technikę można poprawić tylko świadomie się szkoląc i ćwicząc konkretną technikę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Techniki nie poprawia się "czy się chce czy nie", od samego tylko jeżdżenia. W ten sposób tylko "wjeżdżasz" się w jakąś konkretną konfigurację i dlatego możesz pojechać szybciej. Ale technikę można poprawić tylko świadomie się szkoląc i ćwicząc konkretną technikę.

 

Krecac odpowiednia ilosc km przez wiele lat tez dojdziesz do techniki, problem w tym, ze jest to czasochlonne, o niebezpieczenstwach nie wspomne. Latwiej i prosciej jest sie wiec szkolic.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krecac odpowiednia ilosc km przez wiele lat tez dojdziesz do techniki, problem w tym, ze jest to czasochlonne, o niebezpieczenstwach nie wspomne. Latwiej i prosciej jest sie wiec szkolic.

 

:crossy:

 

Niekoniecznie. Sama ilość km nie wystarcza, bo jak się nie wie co robić, jak i kiedy to można tylko "doskonalić" własną technikę, zwykle daleką od optymalnej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Sama ilość km nie wystarcza, bo jak się nie wie co robić, jak i kiedy to można tylko "doskonalić" własną technikę, zwykle daleką od optymalnej.

 

Dokładnie tak, wystarczy poczytać sobie, zastanowić się troszeczkę nad technikami które chce się poćwiczyć, doszkolić. A później wsiąść na motor i próbować tego. Oczywiście stopniowo ;)

Nie zawsze ilość przejechanych km świadczy o tym, kto jaką ma wiedzę na temat techniki jazdy i czy potrafi to wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...