VeroniCa-er5 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 heh... nie wiem czy o świadomym, ale owszem wiem co to jest i na czym polega, tylko siedząc i zastanawiając się nad tym nie wiem czy wykonuję to świadomie. W teorii, w sensie zastanawiania się nad tym po przeczytaniu całego tego tematu - nie wiem, a w praktyce chyba jednak robię to nieświadomie. Tak jak napisałam na 250tce wszystko było ok i bardzo ładnie (wg. instruktora) wchodziłam w zakręty bez najmniejszych problemów. Ale honda była lżejsza. I tak jak mówicie, moim zdaniem to jest po prostu potrzeba oswojenia się ze sprzętem i będzie dobrze :D. Tak to sobie tłumaczę. Przecież z tego co sobie przypominam na pierwszej jeździe na 250tce też miałam taki problem ;), że bałam się pochylić nią na ósemce i instruktor pokazywał mi kilka razy :D a później na eLce mówili na mnie Mistrzyni Ósemek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 problem raczej leży w głowie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 żeby położyć motocykl w zakręcie przy pomocy przeciwskętu nie potzeba wcale siły. Dobrze Ci już napisano - problem w głowie/psychice. Zapomnij, że jest troszkę cięższy i będzie dobrze. Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VeroniCa-er5 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Też właśnie myślę o tym pod kontem psychicznym właśnie... Rozjeżdżę się na obrzeżach mojego miasta, okolicznych wsiach i dam znać :D jak mi poszło. Postaram się nie myśleć o tym, że jest cięższa chociaż nie wiem jak mi to pójdzie ale jak ja to mówię "chcieć to móc"a dążę po trupach do celu :P no może nie dosłownie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Będzie dobrze, tylko nie można się zrażać zbyt szybko no i nie oczekiwać błyskawicznych postępów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radko Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 czytając pierwsze posty troche miałem wątpliwości po co skręcać w prawo skoro zakręt w lewo, ale ostatnio wybrałem się na niezły kawałek drogi z wieloma zakrętami i trenowałem przeciwskręt. Moto ponad 200kg i gdy kontrowałem momentalnie kład się tak jak trzeba. początkowo jeżdżę wolno i przechył też raczej nie oszałamiający, ale już wiem na czym rzecz polega. Teraz tylko trzeba wyrobić odruch i nawyk w każdym zakręcie bo podświadomie się tego nie robi. dzięki za uwagi pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian_JA Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) przeciwskręt ratuje 4 litery gdy trzeba zacieśnić zakręt, warto pamiętać zwłaszcza na początku, bo wyjeżdżanie to często problem nowicjuszy. Piszę że pamiętać na początku, dlatego że z czasem się zapomina o tym bo robi sie tak 'z automatu" ;) Edytowane 9 Września 2010 przez damian_JA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM 66-VN 2000 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 ...a że warto się szkolić... Bo początki jazdy nie zawsze są przyjemne>>> http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zla...mosc_prasa.html Cytuj ADAM - BMW 1300 GT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tumry2 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Proponuje kupić przez internet książkę "Motocyklista doskonały" lub "Strategie uliczne". Jest tam sporo o dynamice motocykla i innych zasadach fizyki działających podczas jazdy, jak i o samej jeździe. Wydawnicto www.bukrower.pl Pozdr. ROB Proponuję zapisać się do Szkoły Suzuki lub innej. Praktyczne ćwiczenia są najlepszą nauką, zapewniam bo sprawdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noleg Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 jeżeli chcesz poćwiczyć to pewnie będzie to już ostatnia szansa w przyszłym sezonie na Torze Lublin - Szlifowanie Techniki Jazdy - pojeżdżenie po torze z ustawionymi przeszkodami (dość wymagająco zresztą) powoduje, że czy chcesz czy nie sam poprawiasz swoją technikę - inaczej nie przejedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 ...a że warto się szkolić... Bo początki jazdy nie zawsze są przyjemne>>> <a href="http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zlamala-bark-podczas-egzaminu-na-prawo-jazdy,wid,12719712,wiadomosc_prasa.html" target="_blank">http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zla...mosc_prasa.html</a> Z tym, ze hamowanie awaryjne cwiczy sie / szkoli sie na podstawowym kursie PJ ! :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 jeżeli chcesz poćwiczyć to pewnie będzie to już ostatnia szansa w przyszłym sezonie na Torze Lublin - Szlifowanie Techniki Jazdy - pojeżdżenie po torze z ustawionymi przeszkodami (dość wymagająco zresztą) powoduje, że czy chcesz czy nie sam poprawiasz swoją technikę - inaczej nie przejedziesz Techniki nie poprawia się "czy się chce czy nie", od samego tylko jeżdżenia. W ten sposób tylko "wjeżdżasz" się w jakąś konkretną konfigurację i dlatego możesz pojechać szybciej. Ale technikę można poprawić tylko świadomie się szkoląc i ćwicząc konkretną technikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 (edytowane) Techniki nie poprawia się "czy się chce czy nie", od samego tylko jeżdżenia. W ten sposób tylko "wjeżdżasz" się w jakąś konkretną konfigurację i dlatego możesz pojechać szybciej. Ale technikę można poprawić tylko świadomie się szkoląc i ćwicząc konkretną technikę. Krecac odpowiednia ilosc km przez wiele lat tez dojdziesz do techniki, problem w tym, ze jest to czasochlonne, o niebezpieczenstwach nie wspomne. Latwiej i prosciej jest sie wiec szkolic. :crossy: Edytowane 5 Listopada 2011 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Krecac odpowiednia ilosc km przez wiele lat tez dojdziesz do techniki, problem w tym, ze jest to czasochlonne, o niebezpieczenstwach nie wspomne. Latwiej i prosciej jest sie wiec szkolic. :crossy: Niekoniecznie. Sama ilość km nie wystarcza, bo jak się nie wie co robić, jak i kiedy to można tylko "doskonalić" własną technikę, zwykle daleką od optymalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Niekoniecznie. Sama ilość km nie wystarcza, bo jak się nie wie co robić, jak i kiedy to można tylko "doskonalić" własną technikę, zwykle daleką od optymalnej. Dokładnie tak, wystarczy poczytać sobie, zastanowić się troszeczkę nad technikami które chce się poćwiczyć, doszkolić. A później wsiąść na motor i próbować tego. Oczywiście stopniowo ;)Nie zawsze ilość przejechanych km świadczy o tym, kto jaką ma wiedzę na temat techniki jazdy i czy potrafi to wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.