Skocz do zawartości

Honda CBX 750 1985


Rekomendowane odpowiedzi

A ja polece troche z innej beczki:

Juz od dluzszego czasu napalam sie na taki wlasnie motocykl.

Znalazlem pare ofert ale najbardziej zastanawiam sie nad jedna.

Motocykl od kilku dobrych lat w rekach znajomych tylko....

... do wymiany 3 z 16 popychaczy (ktos przy remoncie glowicy sie pomylil i wlozyl zje*ane - tluka sie)... do rozlozenia i ponownego zlozenia mechanizm zmiany biegow (zapomnieli zalozyc jakiejs blokady przez co biegi wyskakuja :buttrock: ), pozatym moto super - nowy lakierek (oryginalny hondy) i wogole zadbane wizualnie. Duzych przebiegow to on nie zrobil - ale za to nie jedna gume spalil :D (oczywiscie byl do tego odpowiednio rozgrzewany). Sportowy tlumik i filtry - pozatym 100% oryginal. Moto stoji juz ponad rok niesmigane - jego historie znam dokladnie ladnych kilka lat w stecz (przynajmniej nikt mi nie wkreca, ze funkiel nowka nie smigana). I teraz pytanko - czy warto dac za ten sprzet powiedzmy 2000 zl ? Jesli nie to ile warto ? (jesli wogole :D)

 

Aha - jeszcze by pasowalo lewa kierownice naprostowac albo wymienic bo minimalnie sie zgiela przy slizgu (reszcie moto nic).

 

PS: Odkad moto stoji nie jezdrzone to oplaty tez sa nie robione.

 

Co o tym myslicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m16 nie no ja bym sie nie zastanawial, motocykl lalunia kilka slizgow brak skrzyni, lancucha zebatek, poza tym ladny oryginalny lakier po lekkim slizgu.... bedzie sie ladnie prezentowal jako kwietnik albo swinka skarbonka. powiem tak, nie jestem geniuszem w sprawach utapiania pieniedzy, musisz pogadac z dyrektorem ZUSu oni caly czas sa do tylu :mrgreen: Moja rada... nie napalaj sie!!! Wiesz ze facet pod wplywem emocji robi glupie rzeczy, uwazam ze lepiej dolozyc 1500 teraz i kupic cos ladnego i sprawnego niz wrzucic 1500 w naprawe delikatnie mowiac "motocykla z przeszloscia"..... zastanow sie. pozdrawiam

 

 

Piotr Dudek POzdrowienia z Zawiercia!!! ten CBX byl Majsona, dobry kumpel Burzy, razem go wybierali, a wiesz jakie motocykle ostatnio kupuje Michal..... przyklad Diversion... pozdrawiam i spodziewam sie opinii o CBX 750:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też troche poszukałem i znalazłem kilka informacji, które mogą Cię zainteresować:

W egzemplarzach wyprodukowanych po wrześniu 1985 poprawiono kilka rzeczy takich jak: szybko zużywający się napęd alternatora, układ smarowania i poprawiono też chłodzenie silnika.

Musisz sprawdzić kiedy dokładnie wyprodukowano tą Twoją.

Aha, jeszcze tylny amortyzator jest kiepski ( rzadko wytrzymuje ponad 30.000 km)

Poza tym silnik jest trwał.

Co do wysokich obrotów to czerwone pole zaczyna sie od 10.000 obr/min a znalazłem info, że radzi sobie z nimi doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc rozwiazanie hydraulicznych kasatorow luzu zaworowego jest bardzo dobrym rozwiazaniem tylko nie do wszystkich motocykli. Zgadza sie ze nie lubi silnikow wysokoobrotowych ale CeBula konczy sie na 9500 przy czym nie sa to jej ulubione obroty, mialem okazje pojezdzic CB750 Nighthawk AD'92 i wierz mi ze nie bylo zadnych problemow z kasatorami, a jak ja ladnie przegoniles po trasie w okolicy 180km/h to na postoju nie slychac silnika. Przy tym zuzycie oleju jest znikome. Zadbana CB jest nie do zaje.... przez madrego czlowieka. bardzo wdzieczny motocykl i mysle ze autorytetem w tej sprawie moze byc maestro Piotr Dudek. Zapytaj go o serie CB a doznasz olsnienia. nie jest to motocykl do jazdy na tyle i szalenstwa po torze, choc i z tym daje sobie rade. Do normalnej codziennej przyjemnosci i szybszej turystyki przez male 't' jest super. Pozdrawiam!!

 

Ps.: nie wiem jak TY ale ja wole hydraulike w CB niz sruby w suzuki GSF 600 ( bandit) przy dobrym sezonie 6000 km nawiniesz za miesiac, i co miesiac czeka cie regulacja zaworow w Bandziorze.... Sorry nie stac mnie ani na serwis co miesiac ani na postoj w serwisie w szczycie sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc rozwiazanie hydraulicznych kasatorow luzu zaworowego jest bardzo dobrym rozwiazaniem tylko nie do wszystkich motocykli. Zgadza sie ze nie lubi silnikow wysokoobrotowych ale CeBula konczy sie na 9500 przy czym nie sa to jej ulubione obroty' date=' mialem okazje pojezdzic CB750 Nighthawk AD'92 i wierz mi ze nie bylo zadnych problemow z kasatorami, a jak ja ladnie przegoniles po trasie w okolicy 180km/h to na postoju nie slychac silnika. Przy tym zuzycie oleju jest znikome. Zadbana CB jest nie do zaje.... przez madrego czlowieka. bardzo wdzieczny motocykl i mysle ze autorytetem w tej sprawie moze byc maestro Piotr Dudek. Zapytaj go o serie CB a doznasz olsnienia. nie jest to motocykl do jazdy na tyle i szalenstwa po torze, choc i z tym daje sobie rade. Do normalnej codziennej przyjemnosci i szybszej turystyki przez male 't' jest super. Pozdrawiam!!

 

Ps.: nie wiem jak TY ale ja wole hydraulike w CB niz sruby w suzuki GSF 600 ( bandit) przy dobrym sezonie 6000 km nawiniesz za miesiac, i co miesiac czeka cie regulacja zaworow w Bandziorze.... Sorry nie stac mnie ani na serwis co miesiac ani na postoj w serwisie w szczycie sezonu.[/quote']

 

Kolejny teoretyk...tlumaczysz jak slepemu, a zagadnienie hydraulicznych popychaczy w CB przerabiam od ponad 22 tys km w ciagu poltora roku-i nigdy wiecej nie chce hydrauliki w motocyklu(chyba ze kiedys bede mial HD :D ). Moze po czesci wynika to z faktu, ze jak na taki motocykl, to nie ma on ze mna lekkiego zycia :buttrock: Wlasnie z tego powodu wole regulowac zawory nawet co 6 tys km, niz potem naprawiac skomplikowana i droga hydraulike.

Swietny jestes w teorii-ale wejdz sobie na forum SF i zobacz jak wielu ludzi ma problemy z popychaczami. A zaden z tych motocykli nie ma 20 lat, jak rzeczony CBX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M 16 - tego nie wiem, ale spodziewam sie ze w obu.

Poza tym radze poszukac innego motocykla - cena tego CBX moze byc 1000 zl ale naprawa moze kosztowac 10 000.

Voodoo - to ze w Suzuki trzeba zajrzec co 6 tys km do zaworow nie znaczy ze trzeba je regulowac, a jak trzeba to nie jest to problemem i mozna to zrobic samemu - szczelinomierz i dwa klucze zalatwiaja sprawe.

Hydraulika w Hondzie jest swietna do momentu gdy nie zacznie sie sypac, a potem koszty sa duze.

Jezeli jednak motocykl jest zadbany i bym go znal to nie powstrzymalo by mnie to przed zakupem. CBX to b.dobry model nakeda 750, o wiele bardziej do mnie przemawia niz pozniejsza CB.

A ze ma kilka slabych punktow ?

A ktory motocykl ich nie ma ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tera JA:

Upartemu się nie da przetłumaczyć i musimy się z tym pogodzić.

Motocykle naprawiam od dziecka, zawodowo od 89 roku a w Hondzie pracuję od 1,5 roku i tylko dlatego że to jest HONDA.

Silnik zastosowany w CBX750 był produkowany w latach 1984-2002 w ilościach nastu milionów sztuk.

ńaprawiałem dziesiątki tych silników i w tak długim okresie wymieniłem kilka kasatorów luzu zaworowego, ale podczas tych napraw spotykałem dużo patentów. Powiem Wam tylko jedno że naprawa głowicy CBX przy pomocy manuala może i zawsze kończy się jej uszkodzeniem.

Ktoś z szanownych adwersarzy porównuje CBXa do GSXF i upiera sie że ten drugi jest wiele lepszy to tak jakby porównywać konia arabskiego z osłem bo ten drugi wydaje dziwne dźwięki.

Dobrze utrzymany silnik CBXa będzie pracował cicho i bezwibracyjnie bardzo długo a fabryczne tzw. Jajo czyli GSXF po uruchomieniu wydaje dźwięki puszki z gwoździami na stole wibracyjnym do pustaków.

Nie będziemy się spierać ale najbardziej niezawodne auto marki RR nie psuje się tylko dlatego że pana hrabiego stać na dobrego mechanika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zastosowany w CBX750 był produkowany w latach 1984-2002 w ilościach nastu milionów sztuk.

 

I tutaj Piotrze popelniles blad' date=' gdyz ten sami silnik produkowany jest do dzis i montowany w Hondzie CB 750.

tak wyglada CB 750 na rynek japonski, model 2005

http://www.motorbikes.be/en/Honda/2005/CB%20750/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M 16 - tego nie wiem' date=' ale spodziewam sie ze w obu.

Poza tym radze poszukac innego motocykla - cena tego CBX moze byc 1000 zl ale naprawa moze kosztowac 10 000[/quote']

Hmmm..... wstepnie gadalem z mechanikiem - mowil cos o 500-600 zl za wymiane tych popychaczy i rozlozenie ze zlozeniem skrzyni.

Tam nie chodzi o to, ze one sie zrypaly czy cos tylko, ze przy skladaniu glowicy ktos przypadkiem wlozyl 3 uszkodzone - na tych uszkodzonych motocykl chodzil raptem z 10 min (jak tylko uslyszeli, ze stuka to sie polapali co i jak i juz wiecej nie odpalali).

 

No ale skoro mowisz, ze nie warto to odpuszcze go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stanach KAWASAKI Z1000 jest produkowane od 1980 do dzisiaj a u nas nie zamówisz do niego części

Z tym się nie zgodzę miałem amerykańską wersję Kawasaki Spectre 1100 czyli motocykl, który ma taki sam silnik co Z 1000 tylko trochę inną pojemność i z częściami nie było większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stanach KAWASAKI Z1000 jest produkowane od 1980 do dzisiaj a u nas nie zamówisz do niego części

Z tym się nie zgodzę miałem amerykańską wersję Kawasaki Spectre 1100 czyli motocykl' date=' który ma taki sam silnik co Z 1000 tylko trochę inną pojemność i z częściami nie było większego problemu.[/quote']

Bo to zależy gdzie się zamawia. Tak jak w larssonie jedne części są a innych nie ma, a w innym sklepie odwrotnie.

 

A teraz w temacie: czy to prawda że model CBX'a 750 z wałem napędowym był w oficjalnej sprzedarzy tylko w Azji, a dla reszty swiata tylko dla służb mundurowych? Czym, poza wałem, różni się policyjny cebeiks od modeli z łańcuchem? Chodzi mi o takie rzeczy jak łańcuszki, wszelkie tarcze, inne duperele eksploatacyjne.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...