Skocz do zawartości

łożyska jednostronnie kryte na wale??? MZ TS i ETZ


Ciowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie jaki wpływ na silnik miałoby założenie skrajnych łożysk jednostronnie krytych uszczelniaczem(oczywiście skierowane uszczelnieniem na zewnątrz)? byłaby wtedy podwójna ochrona przed nieszczelnościami skrzyni korbowej, a w razie padnięcia uszczelniacza na łożysku, pozostałby jweszcze uszczelniacz na wale........... co wy o tym sądzicie???? :? :? :? :? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy montażu zalać go olejem, a w trakcie eksploatacji mozliwe że będzie smarowany olejem ze skrzynki(lewe łożysko) a jak olej będzie zamknięty pomiędzy dwoma łożyskami, to tam pozostanie dopóki jedno z nich nie padnie...............trzeba by kiedyś spróbować...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w pradnicy zastosowane dwa uszczelniacze. Jeden bezposrednio styka sie z olejem, a drugi za nim pracuje niemalze na sucho. Rozbieralem ostanio pradnice i nie zauwazylem zadnego zjarania tego drugiego uszczelniacza.Dosc szczelnie i ciasno przylegal do oski, a jednak pradnica jakies obroty ma. Drugie to uszczelniacz ma jakies pasowanie wzgledem obracajacego sie walka (nie mozna zalozyc jakiegos o numer mniejszego bo nawet smarowanie nie pomoze) i jest zrobiony z tworzywa napewno odpornego na scieranie.

Jednak uwazam ze sprawa wymaga glebszego zastanowienia, badz przetestowania na wlasnej skorze.

 

Ciowiec ta oslona na lozysko z czego jest wykonana? Blaszana czy z tworzywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli za lozyskiem w obudowie nie ma zadnych kanalow to nie niepowinno zaszkodzic. Tylko to uczczelnienie w lozysku to nie jest az tak dobre jak typowy uszczelniacz' date=' chroni przedewszystkim przed kurzem[/quote']

 

wlasnie

A czasami olej z mieszanki nie smaróje również tego właściwego symeringa na wale? Nic mu nie będzie jak będzie chodził tak "na sucho"?

 

dobrze kombinujesz

 

ja kombinowalem swego czasu inaczej: kupilem simmeringi 2 wargowe. pierwsza jazda - warga zewnetrzna sie zjarala. no nic, druga proba: po zalozeniu simmera wstrzyknalem strzykawka olej miedzy wargi i chodzilo miodzio. pozniej zaopatrzylem sie w jedno wargowe simmery polskie (takie czarne) i nie trzeba bylo nic kombinowac. przebieg 10-15 tys robily bez klopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak ja rozbieralem moja obecna ete w korej nikt niegrzebal od czasu kiedy wyszla z fabryki to miala lozyska kryte ale od strony komory korbowej,ale te uszczelniacze byly i tak wydymane ze szpara byla na milimetr a etka miala wtedy 21 tys przebiegu,natomiast teraz zalozylem nowe lozyska calkiem odkryte i jest ok,pozatym niesadze zeby kryte lozysko pomoglo cokolwiek jezeli padnie nam zimmering,wiec to nie ma wiekszego sensu wedlug mnie,pozatym jesli lozysko jest odkryte to dodatkowo jest smarowane i chlodzone mieszanka paliwowo powietrzna pedzaca przez komore korbową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja mialem u siebie lozyska na wale odkryte (ETZ250) to po jakis 300km sie zatarly do tego stopnia ze wal sie ledwo obracal, silnik nie mial sily chodzic. Po rozlozeniu silnika lozysk reka nie dali sie ruszac. Kupilem lozyska kryte obustronnie i wstawilem dla testu. Przejechalem 3tys i narazie nic sie nie dzieje. Zobaczymy jak dlugo, ale pooki co jest elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...