Skocz do zawartości

xj 600 nie pali po transporcie


bekriss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taki transport motocykla polozonego na bok z wszystkimi plynami eksploatacyjnymi, benzyna, aku jest co najmniej niepowazny.

Ale lepsze to niz transportowac moto full zalane do gory kolami (joke).

PS. Wystarczylo wszystko oproznic i nie byloby problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze, co przychodzi mi do głowy, to brak benzyny w gaźnikach. Zawsze po glebie (na takiej XJcie właśnie) musiałem napełnić gaźniki ustawiając kranik w pozycję PRI i poczekać, aż sobie trochę naleci. W normalnej pozycji kranika motór nie chciał zapalić. Na Jezdni widać było benzynę, która po prostu się wylała.

 

Z Twoich ostatnich postów wynika jednak, że silnik pracuje, ale nie ma wolnych obrotów...czyli benzyna jest, płynie z baku. Gdybyś miał zatkany kranik (mi się kiedyś zatkał), silnik muliłby nawet po odkręceniu manetki, a najprawdopodobniej by zgasł i już byś go nie odpalił. Co to może być? Może zapchana dysza wolnych obrotów. Skoro tylko transport spowodował taki efekt, to śruby regulacji (wolnych obrotów) chyba nikt nie dotykał. Czy dobrze rozumiem, że kłopot w tej chwili dotyczy TYLKO nie trzymania przez silnik wolnych (jałowych) obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jest a odpala bez problemu kiedy popompuje z 3 razy ssaniem. Na poczatku trzyma obroty ale pozniej spadaja do 1tys az gasnie. Bez ssania puszczenie manetki gazu powoduje ze gasnie od razu. Zauwazylem tez ze kiedy trzymam onroty np 2tys to silnik pracuje rowno ale czasami mimo nie ruszania manetko z tych 2tys obroty pojda na 3 a potem wracaja na 2. Moze jednak to paliwo nie doplywa tak jak nalezy.

 

Wlasciwie i tak nastawialem sie na regulacje gaznikow i zaworow bo niewidomo kiedy to bylo robione ale teraz nie mam jak myknac szybko do stacji kontroli pojazdow i zarejestrowania maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku trzyma obroty ale pozniej spadaja do 1tys az gasnie

 

 

Tak się dzieje na zimnym silniku? Może poprostu w momencie kiedy zamkniesz mu ssanie silnik jest jeszcze za zimny, żeby utrzymać obroty bez ssania... Na rozgrzanym silniku też się pojawia ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nagrzanym jest tak samo. Gasnie rowniez na ssaniu ale zanim to zrobi troche walczy :P Bez ssania od razu gasnie. Ps gdzie sie podkreca obroty moze kiedy byla pakowana i wypakowywana przez przypadek ktos lub cos rozregulowalo obroty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj mu może podkręcić obroty. Jak nie ma regulacji na lince to będzie gdzieś między gaźnikami takie pokrętło. Nie pamiętam jak jest w XJ,bo gaźniki idą w górę przez pochylony do przodu silnik, ale ja mam właśnie między gaźnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linge gazu moge podkrecic ale to nie jest rowiazanie :P.

 

Jesli jest miedzy gaznikami to raczej nikt tego nie mogl ruszyc wiec chyba problem bedzie w gaznikach.

 

Rozumie ze to jest tylko jedne pokretlo?? Bo z tylu gaznikow sa jakies srubki ze sprezynkami ale to chyba do synchronizacji albo czegas tam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wsumie racja bo na lince reguluje się luz linki :lol:

 

Nie mogę sobie przypomnieć jak to jest w Diversionie, ale na pewno regulacja obrotów nie będzie nie wiadomo jak schowana. Śrubki to raczej na pewno nie. To będzie jedno pokrętło. Zobacz sobie dokąd prowadzi linka gazu i powinieneś zobaczyć regulację tam. Nigdy nie potrafiłem dobrze wytłumaczyć ale może coś pomogłem :roll:

 

[ Dopisane: 01-01-2006, 20:18 ]

http://www.bikebandit.com/partsbandit/show...t_id~425472.asp

 

Ciężko tu cokolwiek zobaczyć, ale wydaje mi się, że element 26 to jest właśnie rgulacja wolnych obrotów. Czyli wychodziło by na to, że masz regulacje między 2 a 3 gaźnikiem, czyli dokładnie po środku. Na żywo bez problemu bym Ci to pokazał, ale przez forum to cięzko :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie wiem czemu, ale byłem przekonany, że to Diversion :lol: Ale tak czy inaczej regulacje będziesz miał w podobnym miejscu a nawet łatwiej ją zobaczysz bo w starszych XJ-tach gaźniki są bardziej na wierzchu. Zerknij sobie w takim razie od spodu gaźników. Powinien wystawać taki jakby bolec/ długa śruba i to powinna być właśnie regulacja wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych XJtach obroty reguluje się plastikowym pokrętełkiem w kształcie sześciokątnego kwiatka. W środku (jeśli dobrze pamiętam) ma miejsce na imbus. Pokrętełko jest na tyle ciężko umieszczone, że ręką ciężko do niego sięgnąć - mi się udało poparzyć przy tej zabawie.

 

Pamiętaj, że rozgrzany silnik na ssaniu ma prawo zgasnąć. Benzyna już dobrze odparowuje i może być jej po prostu za dużo. W XJcie jednak (nawet rozgrzanej) efektem włączenia ssania był po prostu wzrost obrotów. Nie robię z tego reguły - w mojej tak się działo.

 

Jeśli rozgrzany silnik Ci gaśnie, to przyczyną jest powietrze/paliwo. Obejrzyj filtr powietrza. Ciekawi mnie, czy przez odmę nie nalał się olej do obudowy filtra (dławiąc w ten sposób silnik) w tym ciekawym transporcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...