Skocz do zawartości

JAK JA MAM ODKRĘCIĆ TO SPRZĘGŁO - Krytycznie potrzebna pomoc


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a moze odkrecac na zasadzie chwilowej sily tzn nasadz klucz wez pozadego mlota i nie blokujac kosza mocno pier..olnij w klucz wiadomo jedno udezenie kosz sie obkreci ponawiaj to, ja tak robilem z magnetem w kawie bo nie mialem opdpowiednio wygietego klucza a zwyklym dosc ciezko bylo dojsc

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli hamulec tylnego koła nie jest w stanie utrzymać to należy rozpocząć demontaż kosza od wymiany szczęk hamulcowych a następnie przy pomocy klucza pneumatycznego odkręcić nakrętkę kosza.

Wszelkie kombinacje kosztują bardzo dużo i tak np. włożenie wkrętaka pomiędzy zęby to koszt nowego kosza + zębatki na wale.

Blokowanie sprzęgła na wystających elementach zabieraka to wydatek dokładnie 434,05 zeta a próba naprawienia tego zabieraka może się skończyć rozerwaniem sprzęgła i kasacją bloku silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny hamulec moto utrzyma zabierak sprzegla wtedy gdy druga osoba o solidnej wadze siedzi na tylnym siedzeniu moto trzymajac go w pionie i wciskajac dzwignie hamulca, a ta pierwsza odkreca - sprawdzone.

Nie da sie tego zrobic w jedna osobe.

Mam tylko pytanie na cholere bierzesz sie do w miare powaznej roboty nie majac pojecia jak to zrobic, nie znajac jezyka w ktorym napisano serwisowke i nie majac odpowiednich do tej roboty narzedzi ?

Czy nie wydaje ci sie ze koszt zrobienia tego w warsztacie bedzie nizszy nic koszt polamanych przez ciebie czesci ?

Poza tym warto zadawac pytania zanim cos zaczniesz, a nie po tym jak juz cos popsujesz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem na najwyższym biegu nie powinno być problemów z utrzymaniem koła w miejscu..

Ale skoro tak mówi spec - mechanik Adam, to znaczy że tak musi być :)

 

 

a co do pneumatyka - macie absolutną rację - najlepsza sprawa.

ja tym właśnie narzędziem zawsze zdejmuję napęd tylnego koła w skuterach - nie ma nic lepszego.

 

ale dokręcać sprzęgła bym nim nie polecał - lepiej (dokładniej, z dokładniejszym momentem) można dokręcić kluczem dynamometrycznym (chyba ze ktoś ma pneumatyka z dokładną regulacją..).

 

pozdr.

 

 

ps. wiem ze nie w temacie, ale orientuje sie ktos, czy butla do nurkowania pojemności 4l (wytrzymałość 100 atm) + odpowiedni reduktor nadawały by się do klucza pneumatycznego?

zawsze na odkręcania jezdze do zaprzyjaznionego serwisu ogumienia, a w koncu by mozna pomyslec o wlasnym kluczu :buttrock:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze nie w temacie' date=' ale orientuje sie ktos, czy butla do nurkowania pojemności 4l (wytrzymałość 100 atm) + odpowiedni reduktor nadawały by się do klucza pneumatycznego? [/quote']

 

Nie z tego co wiem, klucz pneumatyczny potrzebuje dużego wydatku powietrza, a nie tylko ciśnienia.

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się, przed chwilą razem z ojcem odkręciliśmy (poprostu ojciec ma większą siłe woli odemnie).

 

Jak już wyżej pisałem połamałem również częśc na poniższym foto.

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/x...00/img_3904.jpg

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/x...00/img_3903.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/x...00/img_3907.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/x...00/img_3905.jpg

 

Ta częśc nie jest przyciągana przez magnes więc być może jest to jakiś stop aluminy, po pęknięciu zauważyłem, że ma jakby wewnątrz siebie brokat, znaczy że są błyszczące drobiny. Czym to pospawać, a może nie trzeba/ nieda się spawać tylko jest inne wyjście z sytuacji ??

 

 

Mam tylko pytanie na cholere bierzesz sie do w miare powaznej roboty nie majac pojecia jak to zrobic, nie znajac jezyka w ktorym napisano serwisowke i nie majac odpowiednich do tej roboty narzedzi ?

 

 

To jest tak po pierwsze:

Od małego interesowałem się wszelką motoryzacją, ganiałem za samochodami wąchałem spaliny. Dlatego niewyobrażam sobie żebym w wieku dojżałym nieradził sobie z podstawowymi sprawami natury mechaniczno-technicznej. Dlatego teraz się bawię i psuję, a nie jest to pierwsza żecz którą w moto popsołem:D

 

Po 2 rok temu poczułem się oszukany przez mechanika, który za robotę którą sam zrobił bym lepiej kasował horendalne sumy,w dodatku nie chciał oddać moto przez całą zimę i trzymał je na dworze (całe zardzewiało) bez zabezpieczenia (cross w każdej chwili mugł ktoś go odpalić i pojehać -> dawał swojemu synkowi go do pojeżdzenia)

 

 

Proszę o pomoc jak mam teraz wyjść z tego bałaganu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...