Wicher Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Witam ! Chciałbym dzisiaj wymienić olej w przednich teleskopach. Olej już zakupiłem, ale nie wiem ile wynosi ilość oleju na lagę. Motocykl to Yamaha Fazer 600 - 2001 rok. Kupiłem olej Motula 15W, czyli nieco twardszy niż zaleca producent.Czy mozna spokojnie nalać trochę ponad normę, czy lepiej zachowac taka ilość jaka powinna być?? Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam :) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Tyle ile przewiduje producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 wedlug tego co znalazlem 132/132 mm lewa/prawa laga tylko nie wiemczemu jednostki sa w mm a nie cm3 inne modele maja podane wartosci w jednostkach cm3 [ Dopisane: 23-12-2005, 23:08 ]jak sie naleje ponad norme moze olej wyciec przez uszczelniacze jak mocniej dobije na dziurach ale zazwyczaj w crosach jak lalem troche wiecej w granicach 30-50cm3 nic zlego sie nie dzialo najlepiej sprawdzic na sucho dobijajac lage do konca jak bedzie za duzo to poczujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 24 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Tyle ile przewiduje producentJak masz udzielać takich odpowiedzi, to możesz dać sobie na wstrzymanie.To, że tyle ile przewiduje producent to wiem, tylko nie mam informacji ile to własnie jest.Liczyłem na to, że ktoś życzliwy wie co i jak, ale to chyba niestety nie na tym forum (jedna osoba). Na szczęście mam juz serwisówkę i nikogo nie bede musial se prosić. Pozdrawiam i Wesołych Świąt zyczę :D Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Ej no, spokojnie :-), życzliwe osoby są, tylko po co się powtarzać, skoro podane zostało dobrze - 132 mm od górnej powierzchnii lagi w położeniu wsuniętym, bez sprężyny. Olej 15W będzie jak najbardziej dobry, pomimo, że producent zaleca 10W. Pozdro, paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Witam ! Czy mozna spokojnie nalać trochę ponad normę, czy lepiej zachowac taka ilość jaka powinna być?? Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam :DOdpowiedzialem Ci na ta czesc pytania. Albo ja czytac nie umiem albo Ty zadawac pytan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 26 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Chyba mój błąd :evil:Ale i tak nalałem troche ponad normę :evil: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Osiagniesz efekt twardszych teleskopow nie zawsze przyjemny podczas jazdy i szybsze dojscie do punktu stopu hydraulicznego, kiedy przednie teleskopy przestana dzialac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Osiagniesz efekt twardszych teleskopow nie zawsze przyjemny podczas jazdy i szybsze dojscie do punktu stopu hydraulicznego, kiedy przednie teleskopy przestana dzialac. Ja to nazywam "kołkowatością" zawieszenia. Może nie jest to poprawna nazwa z punktu widzenie mechaniki, ale wrażenia są właśnie takie, jakby przód się chwilami robił sztywny. Dlatego oleju tyle ile trzeba, ewentualnie kombinacje z twardością. Oczywiście kilka mm w tą czy drugą nie będzie stanowić problemu. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Wicher jeżeli Twój motocykl ma oryginalne sprężyny przednich teleskopów to najpierw należałoby wymienić na progresywne twarde a dopiero potem kombinować z gęstością oleju ponieważ nawet bardzo gęsty nie zapobiegnie dobijaniu podczas hamowania na ostro. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 27 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Tak, sprezyny są oryginalne. Jednak wymieniając olej na "twardszy" nie liczyłem na to, że ten zabieg zlikwiduje dobijanie całkowicie :evil:Właściwie to chciałem po prostu zalać lagi świezym olejem, a jak byl dostępny "twardszy" to skusiłem sie na niego :buttrock: Zauwazyłem już w Diversion, że jedyna metodą na miekki widelec jest po prostu wymiana spręzyn na twardsze i progresywne :evil:Nie bylo mnie na to stac więc kombinowałem z olejem, ale doszedłem do wniosku, ze nie ma to sensu, bo zalewanie dużo ponad normę powoduje wystepowanie efektu "kołkowatości", o której wspominal Paweł :evil: Myślałem, tez o zrobieniu tulei 1-1,5 ccm, ale nie wiem czy to bardziej nie zaszkodzi niż pomoże :evil: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Myślałem' date=' tez o zrobieniu tulei 1-1,5 ccm, ale nie wiem czy to bardziej nie zaszkodzi niż pomoże [/quote'] Dobrze kombinujesz :-). Regulacja napięcia wstępnego działa tak samo, tylko ma inny "napęd" (wkręcana śruba). 1,5 cm powinno dać wyczuwalny efekt. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Paweł masz rację ale tylko w motocyklach gdzie są zamontowane długie sprężyny bo jeżeli po odkręceniu górnego korka musimy wyjąć tuleję dystansową o długości prawie 20 cm t wydłużanie jej o kolejne 1,5 lub 2 cm nie ma sensu z powodu zbyt dużej elastyczności sprężyny zrobionej z gównolitu a nie stali sprężynowej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 28 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Dałem sobie spokój z tymi tulejami, zalałem nowym olejem i zobaczymy na wiosnę, jak to bedzie sie sprawować :)Dzięki wszystkim za cenne porady :buttrock: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_HuDEckI_ Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 wiem,że zawsze się nalewa tyle ile producent każe , ale ja mam taki patent że zawsze dla pewności po odkręceniu górnych śrub (na półce) ściągam lagi jak najbardziej w dół i wkładam w lage miare. Widze ile jest na centymetrze i zawsze mam skale porównawczą - czy po dolaniu w cm3 jest różnica z tym co było przedtem... taki jakiś zwyczaj... a pozatym jeśli założymy,że nie masz danych serwisowych a po zmierzeniu w jedej i drugiej ladze na miarze będzie tyle samo można założyć że jest to odpowiednia ilość i poradzić sobie w ten właśnie sposób co do ilości oleju. Małe szanse moim zdaniem żeby z jednej i drugiej lagi równo ubywało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.