Skocz do zawartości

Olejak - Jak to jest??


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawości chciałem się dowiedzieć czy motocykle z chłodnicami olejowymi( tak jak u mnie w Suzi) mają również w chłodnicy termostat regulujący przepływ oleju w zalezności od jego temperatury tak jak to jest z chłodnicami wodnymi czy też w olejaku obieg jest wymuszany cały czas niezaleznie od temperatury??

 

Z góry dzięki i pozdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę Ci jak to jest w BMW: otóż w układzie jest zawór termiczny, który przepuszcza olej silnikowy do chłodnicy oleju przy określonej temperaturze, w bokserach 2V było to ok. 100 - 130 stopni (dokładnie nie pamiętam) - więc naprawdę rzadko się zdarzało co by olej się tam dostawał. Po przepłynięciu przez chłodnicę oczywiście temp. malała i olej wraca do silnika.

Ogólnie chłodzenie oleju przebiega tak samo jakby to była ciecz chłodząca - różnica polega tylko na wysokości temperatur i konstrukcji zaworów termicznych (termostatów).

Nie bardzo się mogę zgodzić z twierdzeniem kolegi:

 

Z tego co wiem u mnie w gsxr750 obieg oleju jest niezalezny od temperatury.

 

, bo silnik ździebko by się przydługawo rozgrzewał. Może tak sądzisz to czujesz że chłodnica od razu się rozgrzewa - ale to jest bardziej spowodowane przepływem ciepła niż oleju przez chłodnicę - tak myślę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem u mnie w gsxr750 obieg oleju jest niezalezny od temperatury

 

Pewnie u mnie bedzie podobnie...

 

A druga sprawa, czy prosto zamontować urzadzenie do pomiaru temp. oleju?Gdzie dokładnie najlepiej i najwygodniej zamontowac taki czujnik?Jaka jest w przybliżenia cena takiego urzadzenia? No i jaka powinna być optymalna temperatura oleju w silniku?

 

Pozdr :D

 

[ Dopisane: 14-12-2005, 11:20 ]

bo silnik ździebko by się przydługawo rozgrzewał

 

No też mi się wydaje, ze powinien być jakis termostat który reguluje temperature bo niedoćś ze długo by sie silnik rozgrzewał to jeszcze w zimne dni był by mocno niedogrzany...A to niebyt pozytywne dla silnika...

Ale jak ten problem rozwiazało Suzuki to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A druga sprawa, czy prosto zamontować urzadzenie do pomiaru temp. oleju?Gdzie dokładnie najlepiej i najwygodniej zamontowac taki czujnik?

 

 

np. taki z louisa

 

http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/650.pdf

 

do wkrecania zamiast korka (30 EUR)

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca tak. Np. w starszych motocyklach z chłodzeniem olejowym nie było żadnych termostatów. Olej cały czas przepływał przez chłodnicę.

W nowych to chyba zależy od modelu?

Co do zegara, to faktycznie super rzecz. Jest tylko jedno ale: kradną. Mój zainstalowany w moto też zniknął na zlocie w Ostródzie.... :oops:

Ale pomysł jest super.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo faktycznie jest :D I to całkiem nie drogo :D Tylko niestety nie zda ezgaminu w moim modelu, bo ja mam wlew oleju zasłonięty owiewką niestety ;) trzeba poszukać jakiegoś z przedłużką...

 

Ale i tak wielkie dzieki, pozdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...