Pucjan Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Mam problem z silnikiem w moim GS-ie. Kupiłem go w wakacje jako spełnienie marzeń 18-latka i przejechałem jakieś 1500km. Sprzęt podobno był z dobrych rąk, ale ok.1200km zaczął brać olej. Pomyślałem, że może to uszczelniacze zaworowe, ale z kilometrami zaczął coraz bardziej i bardziej siorbać i zaczęło być słychać niepokojący odgłos z cylindrów. Teraz kiedy go odpale, po kilku min świece są czarne, daje na biało z wydechów i słychać pierścienie :(Mam teraz duży problem... Nie wiem czy oddawać sprzęta do warsztatu czy próbować samemu działać. Jakby nie patrzeć ze 300zł za samą wymianę pierścieni, jak nie lepiej to sporo benzyny :) Jeśli robił bym sam to jest kolejny problem tego typu, że nie mam manuala i nie wiem jak dociągnąć śróby na głowicy i dokładnie ustawić rozrząd :/ -co do śrób to w warsztacie chłopaki pewnie by na oko dociągnęli a to jednak nie to...Jest to mój pierwszy poważny motocykl, a ja wiosną chcę znowu jeździć...Może ma ktoś jakieś sensowne rady, chętnie przeczytam...Z góry dzięki, Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 http://www.bikechatforums.com/viewtopic.ph...ays=0&postorderjakby ci sie przydalo tu masz manuala do gs 400f [ Dopisane: 06-12-2005, 22:03 ]http://www.diff.ru:8000/ i tu cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 słychać pierścienie :D Ja tam sprawdzam to mierząc kompresję 8) - powinieneś od tego zacząć. Nie wiem czy wiesz ile kosztują pierścienie do japończyka. Około 250 za komplet na tłok, to dego musisz dodać uszczelki i wiele innych pierdół, w które nawet nie wnikam (często po rozebraniu silnika okazuje się, że a to zaworki powypalana itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 to zrób dwie próby. pierwsza to mierzenie kompresji normalnie (wykręć świece, wsadź urządząnko do pomiaru, gaz w opór, i kręć silnikiem). potem to samo, ale wstrzyknij troche oleju do cylindrów. przed pomiarem zakręć silnikiem, niech olej pouszczelnia pierścienie. jeżeli oba pomiary będą równie słabe, to zaworki też są do bani. jeżeli dolanie oleju polepszy wynik, to "na szczeście" tylko pierścionki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 ja na "szczęście" mam 1- cylinder , musisz zdobyć manuala z dokładnymi wymiarami cylinder-tłok ,,pomierzyć i sam zadecydować .Jak źle ,pewnie tulejowanie pod stare tłoki ( zdecydowanie tańsze niż zakup nowego tłoka i szlif) , a efekt prawie ten sam , tym bardziej ,że sprzęt już nie nowy.Chociaż z tym tulejowaniem to zależy od warsztatu, są wredni partacze i jeszcze ch8888 upiera się ,że dobrze to zrobił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 To mi wyglada na silnik po "polskim" remoncie, tzn rzemieslnicze pierscienie w japonczyku.Wiem ze sie powtarzam, ale to juz sprawa wieku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Co do danych - ja mam serwisówkę tylko że po niemiecku, napisz jakie dane są ci potrzebne a je tu napisze - ja mam GS 400 z 77' ale to prawie to samo - przynajmniej momenty srub i inne dane powinny byc takie same. Pozatym - ile masz przebiegu? Wersja zdławiona czy odblokowana? Moj mimo 28 lat nie dymi wcale. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 7 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Co do cen części do japońców to dokładnie wiem ile to kosztuje :? W moim przypadku będzie to ok.160zł za pierścienie na nominał na jeden tłok, lub ok.300zł za tłok z pierścieniami na pierwszy szlif + uszczelki ze 100...Teoria Adama M. być może okaże się prawdziwa, to nie stety wygląda na polki, rzemieślniczy remont z użyciem jakiś zamienników...Co do wymiarów cylindrów to mam wszystkie do drugiego szlifu, ale najpierw pomiar kompresji....Dzięki za tyle odpowiedzi ;) w weekend spróbuje sprawdzić komprechę i się odezwę :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Symptomy oznaczają "grupszą" robotę dla grubego portfela. Wymień silnik to będzie najtańsze i najszybsze. Jeśli pierścienie są zużyte to i cała reszta też będzie do roboty i 2 tyś zł z głowy. Jeżeli to był "szybki" remont chwilę przed sprzedażą to juz nic nie będzie do uratowania! Trzecie wyjście to zamiast oleju, moto-doctor i ogłoszenie "nie katowany turystycznie używany, sprzedam pilnie z powodu wyjazdu...." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Co do cen części do japońców to dokładnie wiem ile to kosztuje :? W moim przypadku będzie to ok.160zł za pierścienie na nominał na jeden tłok' date=' lub ok.300zł za tłok z pierścieniami na pierwszy szlif + uszczelki ze 100...Teoria Adama M. być może okaże się prawdziwa, to nie stety wygląda na polki, rzemieślniczy remont z użyciem jakiś zamienników...Co do wymiarów cylindrów to mam wszystkie do drugiego szlifu, ale najpierw pomiar kompresji....Dzięki za tyle odpowiedzi ;) w weekend spróbuje sprawdzić komprechę i się odezwę :P[/quote'] Nie mow ze kupiłes tego GSa z allegro? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 7 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Nie, nie jest on z allegro ;) Wziąłem go z Iławy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Nie' date=' nie jest on z allegro :P Wziąłem go z Iławy....[/quote'] Jak wroce z pracy wysle ci na maila te dane z serwisowki, musze jej poszukac - bedzie to pewnie po 23 ;) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.