Skocz do zawartości

Problem z pierścieniami Suzuki GS 400E 80'


Pucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z silnikiem w moim GS-ie. Kupiłem go w wakacje jako spełnienie marzeń 18-latka i przejechałem jakieś 1500km. Sprzęt podobno był z dobrych rąk, ale ok.1200km zaczął brać olej. Pomyślałem, że może to uszczelniacze zaworowe, ale z kilometrami zaczął coraz bardziej i bardziej siorbać i zaczęło być słychać niepokojący odgłos z cylindrów. Teraz kiedy go odpale, po kilku min świece są czarne, daje na biało z wydechów i słychać pierścienie :(

Mam teraz duży problem... Nie wiem czy oddawać sprzęta do warsztatu czy próbować samemu działać. Jakby nie patrzeć ze 300zł za samą wymianę pierścieni, jak nie lepiej to sporo benzyny :)

Jeśli robił bym sam to jest kolejny problem tego typu, że nie mam manuala i nie wiem jak dociągnąć śróby na głowicy i dokładnie ustawić rozrząd :/ -co do śrób to w warsztacie chłopaki pewnie by na oko dociągnęli a to jednak nie to...

Jest to mój pierwszy poważny motocykl, a ja wiosną chcę znowu jeździć...

Może ma ktoś jakieś sensowne rady, chętnie przeczytam...

Z góry dzięki,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać pierścienie :D

 

Ja tam sprawdzam to mierząc kompresję 8) - powinieneś od tego zacząć. Nie wiem czy wiesz ile kosztują pierścienie do japończyka. Około 250 za komplet na tłok, to dego musisz dodać uszczelki i wiele innych pierdół, w które nawet nie wnikam (często po rozebraniu silnika okazuje się, że a to zaworki powypalana itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrób dwie próby. pierwsza to mierzenie kompresji normalnie (wykręć świece, wsadź urządząnko do pomiaru, gaz w opór, i kręć silnikiem). potem to samo, ale wstrzyknij troche oleju do cylindrów. przed pomiarem zakręć silnikiem, niech olej pouszczelnia pierścienie. jeżeli oba pomiary będą równie słabe, to zaworki też są do bani. jeżeli dolanie oleju polepszy wynik, to "na szczeście" tylko pierścionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na "szczęście" mam 1- cylinder , musisz zdobyć manuala z dokładnymi wymiarami cylinder-tłok ,,pomierzyć i sam zadecydować .Jak źle ,pewnie tulejowanie pod stare tłoki ( zdecydowanie tańsze niż zakup nowego tłoka i szlif) , a efekt prawie ten sam , tym bardziej ,że sprzęt już nie nowy.

Chociaż z tym tulejowaniem to zależy od warsztatu, są wredni partacze i jeszcze ch8888 upiera się ,że dobrze to zrobił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do danych - ja mam serwisówkę tylko że po niemiecku, napisz jakie dane są ci potrzebne a je tu napisze - ja mam GS 400 z 77' ale to prawie to samo - przynajmniej momenty srub i inne dane powinny byc takie same. Pozatym - ile masz przebiegu? Wersja zdławiona czy odblokowana? Moj mimo 28 lat nie dymi wcale.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen części do japońców to dokładnie wiem ile to kosztuje :?

W moim przypadku będzie to ok.160zł za pierścienie na nominał na jeden tłok, lub ok.300zł za tłok z pierścieniami na pierwszy szlif + uszczelki ze 100...

Teoria Adama M. być może okaże się prawdziwa, to nie stety wygląda na polki, rzemieślniczy remont z użyciem jakiś zamienników...

Co do wymiarów cylindrów to mam wszystkie do drugiego szlifu, ale najpierw pomiar kompresji....

Dzięki za tyle odpowiedzi ;) w weekend spróbuje sprawdzić komprechę i się odezwę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symptomy oznaczają "grupszą" robotę dla grubego portfela. Wymień silnik to będzie najtańsze i najszybsze. Jeśli pierścienie są zużyte to i cała reszta też będzie do roboty i 2 tyś zł z głowy. Jeżeli to był "szybki" remont chwilę przed sprzedażą to juz nic nie będzie do uratowania! Trzecie wyjście to zamiast oleju, moto-doctor i ogłoszenie "nie katowany turystycznie używany, sprzedam pilnie z powodu wyjazdu...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen części do japońców to dokładnie wiem ile to kosztuje :?

W moim przypadku będzie to ok.160zł za pierścienie na nominał na jeden tłok' date=' lub ok.300zł za tłok z pierścieniami na pierwszy szlif + uszczelki ze 100...

Teoria Adama M. być może okaże się prawdziwa, to nie stety wygląda na polki, rzemieślniczy remont z użyciem jakiś zamienników...

Co do wymiarów cylindrów to mam wszystkie do drugiego szlifu, ale najpierw pomiar kompresji....

Dzięki za tyle odpowiedzi ;) w weekend spróbuje sprawdzić komprechę i się odezwę :P[/quote']

 

Nie mow ze kupiłes tego GSa z allegro?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...