Skocz do zawartości

Pucjan

Forumowicze
  • Postów

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Pucjan

  • Urodziny 05/13/1987

Osobiste

  • Motocykl
    TA600
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Ostatnie wizyty

218 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Pucjan

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

0

Reputacja

  1. Witam Panie i Panowie ;) Po długich zastanowieniach wystawiam na sprzedaż moją Hondę VTR. Sprzęt dla doświadczonego motocyklisty, który chce kupić coś pewnego, a ma dosyć oglądania szrotów. Pełen opis znajdziecie w aukcji, w razie pytań piszcie lub dzwońcie ;) Dla forumowiczów mogę dać dodatkowe 5% zniżki ;) LINK ALLEGRO: http://allegro.pl/honda-vtr-1000-f-i5516651533.html Pozdrawiam, Bartek
  2. Świece mają kolor kawy z mlekiem. Co do instalacji to chyba pójdę tym tropem i pożyczę od kumpla który też ma podobną TDM cewki i zobaczę co się będzie działo.
  3. Na forum TDM też napisałem podobnego posta :biggrin: Lepiej zasięgnąć porad kilku lekarzy :icon_biggrin: Pozdrawiam
  4. Witam, Kupiłem TDM 850 98' ok. miesiąca temu (ściągnięty z Anglii) i zaczynają się z nią problemy :/ Sprzętem zrobiłem 1500km i nic mu nie dolegało, ale ostatnio pojawił się problem. Kiedy jest zimny chodzi ok, ale kiedy zrobię jakieś 10-15km to zaczyna szarpać nim na niskich obrotach (w praktyce jest to odczuwalne jak wyjadę zrobić rundkę za miastem i wracam , wtedy kiedy np.ruszam ze stopu to do ok 3 tyś obrotów sprzęt zaczyna jakby kuleć na jeden gar). Najpierw pomyślałem, że to nowe świece (wymieniałem kilka dni wcześniej) zmieniłem na stare, ale to nie pomogło :/ Później rozebrałem gaźniki, wyczyściłem, wyregulowałem, ale dalej to samo :/ W końcu zadzwoniłem do znajomego mechanika, powiedział, żebym zaczoł do sprawdzenia luzów zaworowych bo możliwe, że któryś zawór ssący ma za mały luz. Jak powiedział tak też zrobiłem, przy okazji wymieniłem łańcuszek rozrządu na DIDa SCR i wtedy myślałem, że znalazłem winowajcę bo rozrząd na ssących był przestawiony (zapewne moja wina po nieumiejętnym zdjęciu napinacza). Zrobiłem jeszcze regulację zaworów i złożyłem wszystko. Odpalam sprzęta, trasa standard ok. 15km wracam do miasta i znowu po odkręceniu manetki nierówno przygasa zamiast ciągnąć L Mam już dość grzebania przy tej TDMie, ale nie dam tak łatwo za wygraną. Następne co mi przychodzi na myśl to to, że gażniki mogą łapać lewe powietrze, chociaż wtedy chyba chodziłby nierówno zaraz po uruchomieniu?? Kolejne na liście to może poziomy paliwa w gaźnikach?? A może coś z z iskrą?? Napiszcie co Wam przychodzi do głowy bo może coś istotnego pominąłem. Pozdrawiam, Pucjan
  5. Tak owszem te silniki montowane we wczesnych Transalpach mają dozwolone łykanie oliwki, ale półsyntetyka, bo jak na mineral jest to raczej za dużo :/
  6. Witam, Mój Transalp siorbie ok.1l minerala 15w40 na 1000km, ale nie kopci na biało (tylko nieraz jak odkręcę czarna chmura zostaje ale to raczej za dużo benzyny w mieszance). Zastanawiam się czy to pierścienie czy uszczelniacze? Miał ktoś kiedyś podobny problem? Pozdrawiam, Pucjan
  7. Poczytałem trochę na forum o olejach samochodowych w moto i chyba zaleję tego Shella. Przekonuje mnie najbardziej to że 1987 kiedy powstał mój Transalp nie było aż tak zaawansowanej technologii wytważania olejów jak dzisiaj i nawet najlepszym olejom w 87' ciężko by było dorównać dzisiejszemu zwykłemu olejowi samochodowemu a tym bardziej dla takiego Shella.
  8. No wyszedłem na oszusta :) Jestem trzecim właścicielem w Polsce a czwartym w ogóle. Wcześniej jakiś niemiec, znajomy drugiego właściciela śmigał nim do pracy ad czasu do czasu. Co do oleju to znów mam mętlik w głowie ale chyba jestem bardziej skłonny wlać mineral :crossy: A co Wy na to żeby wlać mu Shell Helix Super 15W40 półsyntetyk i zobaczyć czy żre czy nie :icon_mrgreen: Pytam bo posiadam takiego 4l i wyszło by pół darmo tylko czy ochroni silnik należycie :P
  9. Te 53 tyś km są raczej oryginalne bo ja jestem trzecim właścicielem, a moto było wcześniej w rękach kolegi poprzedniego właściciela który też latał nim od święta, ale nie dbał o olej ciul, miał go ok 5 lat i chyba ani razu nie wymienił oleju i myślę że to mogło troszkę dobić ten silnik. Nie nawidzę takich ludzi którzy nie dbają o takie podstawowe rzeczy jak olej w moto :evil: Zaleję mu chyba minerala 20W50 jak będzie brał to opchnę bo naprawa pewnie z 1500zł, a jak nie będzie siorbał to zostawię :bigrazz:
  10. Co do brania to wydaje mi się że na początku ma prawo trochę łyknąć puki pierścienie się nie dotrą z cylindrem. U mnie po wymianie pierścieni moto brało troszkę przez pierwszy tysiąc ale coraz mniej i mniej a teraz nie bierze chyba nic :) Co do kopcenia to na to mogą się złożyć różne czynniki np. zły skład mieszanki. Dodam jezcze że ostatnio kumpel kupił vtr 1000 i przy wkręceniu i odpuszczeniu gazu leci niebieski dym, podobnie ma drgi znajomy w CBR Fire Blade ale sprzęty oleju nie łykają :) Pucjan A co do Twojego sprzęta to chyba nie możliwe żeby zatarły się pierścienie po niecałym 1000km o ile było odpowiednie smarowanie.
  11. Witam, Kupiłem nie dawno Transalpa 87' (od znajomego) i muszę zmnienić olej. Poprzednio był zalany 10W40 Castrol 4T półsyntetyk i moto podobno nic nie łykało. Kiedy ja go kupiłem stan oleju był na dolnej kresce i dolałem 10W50 Castrol 4T syntetyk. Moto na 1000km wciągnęło 1 litr tego syntetyka :) co bardzo mnie i poprzedniego właściciela zdziwiło bo wcześniej zrobił on ok. 3-4 tyś km po wymianie panewek (ogólny przebieg jest 53tyś) olej w tym czasie był wymieniany 2 razy i podobno nie miał na niego apetytu tyle, że poprzedni właściciel nie robił dłuższych tras na stałych obrotach (5-6tyś) jak ja, tylko jeździł po okolicy bardziej w trybie mieszanym trochę terenu\trochę asfaltu :bigrazz: Poza tym te 3 tyś km temu mechanik który robił remont podobno sprawdzał pierścienie i mieściły się w granicach zużycia. Dodam też, że remont był z powodu rozdwojenia się panewki zapewne na skutek nie wymieniania oleju i jego niskiego stanu, przy próbach jazdy na koło w Transalpie podobno zapalała się kontrolka ciśnienia oleju :rolleyes: Teraz chcę zalać moto nowym olejem i sprawdzić czy rzeczywiście bierze czy to kwestia zalania tego syntetyka do silnika z 87' i zastanawiam się nad zalaniem minerala Motul 4T 20W50, ale wole się najpierw kogoś zapytać żeby niechcący nie zrobić czegoś głupiego, czyli nie zapewnić odpowiedniego smarowania mojemu TA :icon_eek: Według serwisówki powinienem zalać 10W40 półsyntetyk. Proszę też żeby ktoś mi wyjaśnił czym różnią się poszczególne klasy lepkości na oznaczeniach oleji i czemu podobno jeśli zalejemy np. syntetyk 10W40, a mineral 10W40 to zużycie minerala będzie prawdopodobnie mniejsze :crossy: :lalag: Pozdrawiam, Bartek
  12. Dzięki za odpowiedzi, puki co bedę jeździł na tym co mam zalane, a jeśli apetyt na olej się zwiększy to przejdę na jakiś gęstszy mineral :)
  13. Witam, Wczoraj zauważyłem, że w moim Transalpie 87" (którego kupiłem dwa dni temu od znajomego) jest moło oleju. Zadzwoniłem do kumpla z zapytaniem co lał wcześniej żeby wiedzieć co dolać teraz, okazało się że jest zalany 500km temu Castrol Power 1 GPS 4T 10W40 (półsyntetyk). Rano razem z poprzednim właścicielem byliśmy umówieni na niedzielną trasę, przy okazji zajechaiśmy na benzyniarnię żeby kupić olej na dolewkę. Kupiliśmy Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 i dolałem 300ml. Po trasie (ok.150km) zauważyłem w garażu, że kupiliśmy przez przypadek syntetyk :) i tu moje pytanie: czy można zmieszać w ten sposób dwa oleje, czy muszę wylać wszystko i nalać nowy :biggrin: Z góry dzięki, Pucjan
  14. Witam, Ja mam gaźniki do gs400 więc jeśli sam się z tym nie uporasz to możesz spróbować z tymi moimi. P.S. Co do tych cylindrów o których ostatnio gadaliśmy to postaram się je jutro pomierzyć :icon_evil: Pucjan
  15. Wasze odpowiedzi przekonują mnie i powracam do starej wersji. Dzisiaj bawiłem się z tym łącznikiem i jednak przyznaję się że głupio upierałem się przy swojej wersji; faktem jest, że po założeniu łącznika z powrotem motor trzoszkę żwawiej się zbiera :notworthy: Wygląda na to, że wcześniej rekompenosował mi to dzwiękiem :evil:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...