toowdie Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 o prostu odpadają problemy z rozruchem Diesla przy niskich temperaturachA wiedziałeś że tam rozpalają ognisko pod silnikiem żeby go rozgrzać. Był nawet film dokumentalny chyba na TVP2 gdzie jechali przez syberię i wyłączyli silnik, po niedługim czasie rozpalili ogień (oczywiście niewielki, żeby nie popalić wielu rzeczy) by zagrzać silnik. Jak się domyślam przy -40 czy -50 to żadne świece żarowe nie dadzą odpowiedniego ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Warto zmienić świecę na gorętszą, czyli o mniejszej wartości w oznaczeniu. Moja GS500 strasznie zarzucała świece nagarem, mimo godzinnych wyjazdów na miasto - inna sprawa ze trochę siorbie olej. Po zmianie świec z 'ósemek" na "siódemki" problem zniknął. Wolne obroty w normie, łatwiejszy rozruch rano, zniknęło przerywanie jednego cylindra. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Może inne powietrzaki lepiej sobie dają radę ?XJ600 z 1986 roku w temperaturach na poziomie zera stopni dawała sobie radę bardzo dobrze. Nie było wskaźnika temperatury, ale po pracy silnika i obrotach byłem w stanie rozpoznać jego chęci. Używałem 15W50, chłodnicy oleju nie zasłaniałem. Była to jazda miejska, także i rowijane prędkości nieduże. Może po częsci przez to? W każdym razie silnik udawało się rozgrzać jeśli nie do idealnej, to do temperatury bliskiej właściwej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Jasne Tomek, ze jest to bardzo dobra metoda z wymiana swiecy na zimniejsza. Gorzej jesli 1 swieca kosztuje blisko 40 zl. W moim przypadku dac prawie 160 zl za komplet "zapasowych" jesienno-zimowych swiec to za duzo ;) . I co ciekawe swiece irydowe sa jeszcze bardziej wrazliwe na niedogrzanie... A przeciez teoretycznie duzo szybciej powinny osiagac wlasciwa temperature, latwiej spalac itp. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Prawda to, świece tanie nie są. Jednak w przypadku nasego młodego kolegi, jedna do YBR'a to nie majątek. W Twoim przypadku to konkretna kasa. A co dopiero w CBX1100...Pozdrawiam. Kulik. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 A wiedziałeś że tam rozpalają ognisko pod silnikiem żeby go rozgrzać. Był nawet film dokumentalny chyba na TVP2 gdzie jechali przez syberię i wyłączyli silnik, po niedługim czasie rozpalili ogień (oczywiście niewielki, żeby nie popalić wielu rzeczy) by zagrzać silnik. Jak się domyślam przy -40 czy -50 to żadne świece żarowe nie dadzą odpowiedniego ciepła.To chodzilo prawdopodobnie o to zeby zrobic z mazidła olej (mazidło - olej mineralny przy - 40st).Zalezy czym tam jechali (ale tez cos kiedys ogladalem na dwojce i oni jechali kamazem i byl taki motyw ze poruszali sie powoli po dziurach bo od tak niskich temperatur mogla strzelic przenia os ). Jezeli widzielismy ten sam program i samochod to byl kamaz, to powiem tylko tyle ze kamazy nie maja swiec zarowych. Swiece zarowe sa niezbedne tylko w silnikach diesla z komora wstepna (ogolnie mialy je starsze silniki glownie w sam. osobowych).Gdy swice w takim silniku nie dzialaly to mozna bylo sobie krecic rozrusznikiem do osranej smierci. Natomiast kamaz ma wtrysk bezposredni (jak i obecnie nowe silniki). W przypadku wtrysku bezposredniego swiece zarowe nie sa potrzebne, aby odpalic silnik. Jednak wszystkie nowoczesne silniki maja takie swiece, zeby ulatwic rozruch no i moze chodzi jeszcze o srodowisko.Jak się domyślam przy -40 czy -50 to żadne świece żarowe nie dadzą odpowiedniego ciepła. Temperatura - 40 czy - 50 nie ma nic wspolnego z praca swiecy zarowej. Jedyne co ma wplyw na ilosc ciepla wytwarzanej przez swiece to stan akumulatora, ktory przy takich temperaturach moze byc nieciekawy. Swieca zarowa nie ma jakiejs bardzo duzej powierzchni do ogrzania - jest wkrecona w glowice a jej koniec jest we wnetrzu powiedzmy cylindra (wystaje koncowka swiecy z glowicy). Ogrzewa ona tylko powietrze w cylindrze, co nastepuje w kilka sekund, nowoczesne swiece w sekunde.Jednym z patentowi ulatwiajach odpalenie silnika w niskich temperaturach np kamaza, ktory jest w slabej kondycji jest podanie bezposrednio do kolektora ssacego ognia (kawalek szmaty na kiju, nasaczony jakims palnym srodkiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 7 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Świeca w mojej YBR ma oznaczenie: NGK/CR6HSA.Więc zamiast oznaczenia CR6 ma być CR5?to by nie była tragedia - w sklepie internetowym kosztuje 14 zł. ;) PS. Jednak w przypadku nasego młodego kolegi' date=' jedna do YBR'a to nie majątek[/quote']Taki mlody to już nie jestem. :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 To chodzilo prawdopodobnie o to zeby zrobic z mazidła olej (mazidło - olej mineralny przy - 40st).Zalezy czym tam jechali (ale tez cos kiedys ogladalem na dwojce i oni jechali kamazem i byl taki motyw ze poruszali sie powoli po dziurach bo od tak niskich temperatur mogla strzelic przenia os ). Jezeli widzielismy ten sam program i samochod to byl kamaz' date=' to powiem tylko tyle ze kamazy nie maja swiec zarowych. Swiece zarowe sa niezbedne tylko w silnikach diesla z komora wstepna (ogolnie mialy je starsze silniki glownie w sam. osobowych).Gdy swice w takim silniku nie dzialaly to mozna bylo sobie krecic rozrusznikiem do osranej smierci. Natomiast kamaz ma wtrysk bezposredni (jak i obecnie nowe silniki). W przypadku wtrysku bezposredniego swiece zarowe nie sa potrzebne, aby odpalic silnik. Jednak wszystkie nowoczesne silniki maja takie swiece, zeby ulatwic rozruch no i moze chodzi jeszcze o srodowisko. [/quote']Nie będę się kłucił - nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem, akurat wtedy to chyba kamaz nie był - nie będe strzelał w ciemno. W którymś z radzieckich aut był taki patent że przewody paliwowe były oplecione wokół rury wydechowej - to mogło chodzić również o zagrzanie paliwa. Jednym z patentowi ulatwiajach odpalenie silnika w niskich temperaturach np kamaza' date=' ktory jest w slabej kondycji jest podanie bezposrednio do kolektora ssacego ognia (kawalek szmaty na kiju, nasaczony jakims palnym srodkiem).[/quote']Nie słyszałem o tym patencie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Taki mlody to już nie jestem. Very HappyPewnie nie patrzyl na wiek tylko na motocykl jakim jezdzisz :-D (bez zadnej urazy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 7 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Pewnie nie patrzyl na wiek tylko na motocykl jakim jezdzisz (bez zadnej urazy)O co mam się obrażać, już jestem za stary na obrażanie się. :-D Też pomyślałem, że patrzył na typ motocykla, nie na wiek. :-D Ale kiedyś będzie większy motorek, choć wiek też będzie trochę "odpowiedniejszy". :-D Kto mi powie jak, z tą świecą? (Pytam parę postów wyżej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 ural_zgora napisał: Jednym z patentowi ulatwiajach odpalenie silnika w niskich temperaturach np kamaza, ktory jest w slabej kondycji jest podanie bezposrednio do kolektora ssacego ognia (kawalek szmaty na kiju, nasaczony jakims palnym srodkiem). Też słyszałem o tym patencie. Jak wiadomo GAZ69 miał być używany i na syberii i na pystyni i oprócz tego że miał dodatkową chłodnice oleju (na ciężki teren i upały) miał jeszcze urządzenie które ogrzewało miskę olejową, była to taka metalowa rurka w której spalało się paliwo a ogień był skierowany na miskę, W jednym "Świecie Motocyki" (stary numer) był opisany MW750 i też było napisane że palili ognisko pod miska olejową jak chcieli go odpalić na syberii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Bardzo mnie ciekawi jakie ruskie samochody mialy silniki diesla chlodzone powietrzem.Szczerze mowiac (piszac) zaciekawilo mnie to. Jesli moglbys wymienic jakies marki to bylbym bardzo wdzieczny. BYly takowe nazywaly sie MAZy nie wiem tylko czy byly chlodzone powietrzem. Silniki byly zaporzyczone z barek, notabene dwusuwowe, wieki to moglo chodzic i wlasnie przystosowane byly do bardzo niskich temperatur, mialy np. rozruchowe swiece plomieniowe....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Maz ktorego ja znam mial silnik V6 chlodzony ciecza.Byly tez wersje tzw eksportowe Maza uzywane w transporcie drogowym (wieksze trasy) ktore mialy dodatkowo turbo. Mam jeszcze do Maza dwie nowe uszczelki pod glowice na zbyciu jakby byly komus potrzebne to pisac. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Maz ktorego ja znam mial silnik V6 chlodzony ciecza.Byly tez wersje tzw eksportowe Maza uzywane w transporcie drogowym (wieksze trasy) ktore mialy dodatkowo turbo. Mam jeszcze do Maza dwie nowe uszczelki pod glowice na zbyciu jakby byly komus potrzebne to pisac. :mrgreen: chyba tylko Tatry (te wielkie ciągniki siodłowe które widywałem w czasach młodości :lol: jak ciągnęły takie zaj...scie wielkie naczepy miały dwunastki V chłodzone powietrzem. Ale faktem jest że nawet w Polsce 20 lat temu w bazach samochodowych standardowym narzędziem w zimie był kij owinięty szmatą nasączoną ON który po zapaleniu trzymało się pod miską olejową... ciekawe czy BHPowca wtedy związywali w baraku czy co... :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 chyba tylko Tatry (te wielkie ciągniki siodłowe które widywałem w czasach młodości Laughing jak ciągnęły takie zaj...scie wielkie naczepy miały dwunastki V chłodzone powietrzem. Ale faktem jest że nawet w Polsce 20 lat temu w bazach samochodowych standardowym narzędziem w zimie był kij owinięty szmatą nasączoną ON który po zapaleniu trzymało się pod miską olejową... ciekawe czy BHPowca wtedy związywali w baraku czy co...Tak wszystkie silniki tatry poczwszy od najmniejszych V8 do tych najwiekszych V12 maja chlodzenie powietrzem (cigniki balastowe maja V12). Ale te samochody klepia dalej, co prawda zewnetrznie troche sie pozmienialy, ale silniki te same. ;)Czesi maja rozne ciekawe rozwiazania :!: . Np w silnikach tatrowskich (skody ciezarowe takze) wal korbowy jest skladany z kawalkow, a zamiast panewek glownych ma lozyska rolkowe. Takze jak sie juz wal zatrze to na korbowodzie, bo rozsypanie sie lozyska jest praktycznie niespotykane i zwykle te lozyska przezyja nieraz sam silnik. A przy peknieciu walu, badz przekroczeniu dopuszczalnego zuzycia czopu (ostatni szlif) mozna tylko kawalek walu wstawic nowy. No i wiele innych ciekawostek mozna by tu wymienic, ale to nie miejsce na to. W koncu forum motocyklowe. Przepraszam za swego rodzaju spamowanie. :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.