piotr123 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Witam-dawno mnie tu nie było.Mam zamiar kupić Honde VF magna z 95roku.Moto ok,bezwypoadkowe ale...Chromy i aluminium w nedznym stanie(zmatowienia i ogniska rdzy).Widocznie bardzo długo stało nieużywane pod chmurka dopuki go nie ściągli Polacy.Jak uporać sie z tą rdzą?Co radzicie?Aluminium jakoś sie spoleruje ale na chromy zardzewiałe nie mam sposobu....Teraz tak sobie myśle że jak mto tak się zapusciło i było nieuzywane to co z silnikiem?Czy odpalać ja normalnie czy raczej zalać cylindry nafta żeby się wszystko w srodku wyczysciło?Tak mam obawy że przez ten długi czas pierścienie mogły sie zapiec(zastać)i przy uruchamianiu sie wyklepia.Tak wiec jakie są procedury uruchamiania silnika po tak długim postoju??pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Pewnie wypowiedza sie za chwile lepsi fachowcy ode mnie ale poniewaz troche doswiadczenia w reanimacji padalcow mam wiec zrobilbym tak:- po pierwsze wykrec swiece wrzuc bieg i przetocz sprzeta zeby zobaczyc czy silnik jest "zlapany" na pierscieniach. Jezeli tak to moim zdaniem daj sobie w ogole spokoj z tym sprzetem bo reanimacja nie ma sensu.- jezeli wal normalnie sie obraca to wlalbym olej do cylindrow i zajal sie pozostalymi rzeczami czyli wyjeciem i wyczyszczeniem gaznikow, instalacja elektryczna i tak dalej. Na koncu wlewasz swiezy olej i probujesz odpalac. Po przepaleniu i przeplukaniu zalalbym jeszcze raz swiezy olej.PS zastanow sie przed kupnem tego sprzeta, VFa to motocykl drogi w serwisowaniu ale o tym juz bylo multum tematow Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 skoro stalo takie nie stare moto to musiala byc przyczyna co inego 30 lalet a co innego 10 letnia maszyna Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuk Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Ja 2 miechy temu przywiozłem z angoli NTV 95 w stanie przedzawałowym, za prawie darmo. Pewnie stan przypominający Twoją VF. Silnik nie palił, hamulce złapały i ogólnie.... stan przedzawałowy, a stała tylko rok w ogródku pod chmórką. Przeczyściłem gaźniki, zalałem nowym olejem, przeczyściłem hamulce, i tata jeździ z uśmiechem od ucha do ucha. Wiem, że nie opłaci jej się odrestaurowywać na 100%, ale zawsze lepsza taka zaniedbana NTV, niż nawet dobra np. WSK (bez obrazy). Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Browarny - najpierw jednak odkrecil bym korek i zlal stary olej.Nie wiadomo czy cos jest, ale jesli jest to trucizna. poza tym moze sie zdarzyc ze ktos zakonserwowal silnik napelniajac go olejem ( mnie sie taki GS trafil ). Reszta tak jak napisales powolutku krok po kroku.Nie jest to latwe, bo w okresie 10 lat rozne rzeczy mogly sie zestarzec.VF z 95r to silnik VFR tyle ze na lancuchach - jezeli nie zardzewial w srodku to piekna rzecz i da duzo funu za umiarkowana cene.Wyglad zewnetrzny bym calkowicie odpuscil do momentu az nie uporam sie z mechanika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Browarny - najpierw jednak odkrecil bym korek i zlal stary olej. No to jest sprawa oczywista tak samo jak zlewanie w ogóle wszelkich starych płynów typu przednie lagi, chłodziwo i takie tam.Ale oczywiście dobrze o tym przypomnieć. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Jedno co jest pewne do zrobienia w tak długo nie jeżdzonym sprzęcie to przeszlifowanie gniazd zaworowych. Wkradła się tam okrutna korozja powodując nieszczelności i ogólny spadek wydolności silniczka.Po za tym nieruszane uszczelnienia dawno juz sparciały i prawdopodobnie po uruchomieniu, motórek będzie się pocił tu i ówdzie.Kolejnosc czynności:1. Pokręcenie silnikiem "na sucho"2. Zbadanie ciśnienia spręzania3. Ewentualna decyzja o dalszej reanimacji4. Wymiana uszczelnień i innych gumowych elementów (opony również)5. Zalanie nowych płynów6. Gażniki rozłożyć do ostatniej dyszy7. 600 km, kontrola luzów zaworowych i cisnienia sprężania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Wiecie co? Ja nie wiem czy to tak prosto jak mówicie... Ja nie kręciłbym silnikiem, który nie wiem jak długo stał "pod chmurką"... Ostatnio nabyłem sobie CBX1000 którego właściciel twierdził że był należycie garażowany. Stan nie wskazywał na to, więc zanim przekręciłem rozrusznikiem, rozebrałem silnik. I chyba dobrze, bo miałbym o wiele więcej roboty i wydatków.Jeśli kupiłeś moto za bezcen i jeśli uważasz, że się opłaciło, mimo iż możliwe, że będziesz musiał włorzyć drugi silnik, to ja radziłbym wyciągnąć go z ramy i rozkręcić. Będziesz wtedy pewny na czym jeździsz.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Barnaby->Bez przesady. Rozbierać odrazu silnik w 10 letnim motocyklu? Ja bym zrobił tak jak radzą poprzednicy.Jak silnik się bedzie kręcił, zalejesz go nowym olejem i odpali to prawdopodobnie bedzie chodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 kiedys zefirke 550 sprowadzilem z niemiec 3 lata stala, rdza w baku szambo z oleju w silniku wymienilem ze 3 razy olej i filtr i czyscilem miske olejowa bo sie mazut zrobil i zatkal smok do cylindrow lalem nafte bo troche pierscionki sie zapiekly czysczenie gaznikow i synchronizacja jak go uruchomilem troche zle chodzil rozrzad halasowal itp ale po 500 km sie ulozyl i smigal jak glupi aha byla to kawasaki zr550b z 95 roku miala niby nakulane 6500km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kodi Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 silnik swoją drogą ,albo przeoczyłem a może nie.zanim zaczniesz jeżdzić jak już wymienisz płyny , filtry to i owo i moto zacznie kręcić swoim własnym tempemto zmień opony na nowe . Cytuj " Im więcej jeżdzę tym mniej czuję się motocyklistą " . "The Nightrider, that is his name. The Nightrider. Remember him when you look at the night sky". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 hmmm,będe musiał się dokładnie przyjrzeć temu sprzętowi.W końcu to nie kupowanie bułek w sklepie.Dzięki za wskazówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chonda Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Witam, mam okazję kupić Honde cb600, która stała w garażu nie ogrzewanym 4-6 lat bez odpalania. Chciałbym ją odpalić żeby nie kupować jej w ciemno, co mam zrobić żeby odpaliła? poza naładowaniem akumulatora i wymianą paliwa to jest oczywiste. Z silnikiem lub gaźnikiem mogło się coś stać przez ten czas jak stała? Jeżeli był ten temat gdzieś poruszany, to przepraszam i bym prosił o link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 W zaleznosci od paliwa na ktorym jezdzila moze nie byc klopotu z gaznikami, albo moga byc zalepione na amen i wowczas bez ich oczyszczenia nie odpali. Na poczatek trzeba wymienic olej silnikowy i plyn chlodzacy, zeby wogole sie zabrac do odpalania, naladowany aku nie musi byc dobry i trzeba go sprawdzic czy trzyma jakas ladownosc. Jesli stal przez tyle lat to tez jest zlom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.