Skocz do zawartości

Fazer to jest to! ( FZS , FZ )


Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem fazerkiem fz6 już czwarty sezon. Przypadła mi do gustu jego uniwersalność i fajny wygląd, szczególnie gdy podłączyłem drugie światło mijania. Pozatym na plus trzeba zaliczyć, małe spalanie, mała pojemność, prosta budowa, waga motocykla no i najważniejsze jest to że ma potężne przyspieszenie, tak jak by chciał odjechać spod tyłka. Minusem jest to że nie nadaje się do dłuższej turystyki dla dwojga dużych ludzi, oczywiście da się jechać ale plecaczek o wadze 80kg dociążą i obniża bardzo motocykl pozbawiając go mocy i elastyczności dodatkowo co mnie w nim wkurza to mocowanie czachy i owiewki które gdy nie są dobrze połączone to potrafią popękać a wydatek jest wtedy nie miłosierny, więc przy kupnie należy sprawdzić stan połączeń czachy z ramą i z owiewką. Jeśli chodzi o dalekie podróże to musiałbym zdecydować się na coś powyżej 1000. Ale dla jednej osoby do 90kg i 182cm wzrostu starczy spokojnie. Jeśli kiedyś będę się go pozbywał to tylko na inny segment motocykli, np. enduro bo w gronie małych turystyków rządzi napewno fz6.Teraz gdy się już dobrze z nim pomacałem, poznałem budowę i działanie to chyba mi żal byłoby się pozbywać fazerka za jakieś śmieszne pieniądze, licząc włożone części i godziny spędzone przy motorku to wcale mi się nie kalkuluje. Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak, nie przemyślałem tego :/

Dzięki za info, raczej na pewno jest to czujnik, bo objawy są dokładnie takie jak opis tej usterki.

Spróbuję jak najszybciej podjechać do salonu Yamahy i dowiem się czy jeszcze wymieniają za friko, ostatnio niecałe 200km na pełnym baku :/ porażka

Widziałem jeden czujnik na allegro za 150zł, dobra cena jak na używany? czy mozna dostać gdzieś taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja dla odmiany powiem, ze mam FZ6 z 2006 i ma przejechane 37tys. chyba

ciesze sie jak uda mi sie w sezonie przejechac 5-6 tys.

 

wiec takie przebiegi sa realne...

 

 

pozdrawiam seba

"The most important is the journey rather than getting to your destination"

 

http://www.motury.com.pl

 

facebook.com/afterhoursPL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem kolejny sezon na FZ6 Fazer z 2008 r. i na dzień dzisiejszy w zasadzie nie widzę innego moto dla mnie. Latam głównie po mieście, fazer mocy ma dość, wygodny, zwrotny, bezawaryjny i ładnie gada na leo vince ;) Podzielam opinię Krzychu78. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FZ 6 da się lubić , ale i czasami jest ciężka do współpracy - wiadomo nie można mieć wszystkiego na + .

 

A to że po 300 km zaczyna boleć dupa , po kolejnych 100-tkach czasami kolana to ....... te typy tak mają. Mówię tutaj o trasach powyżej 500 km/dzień.

To też pewnie zależy kto jak jest zbudowany. Akcesoryjnej kanapy nie mam a może by wiele pomogła.

 

Końcowy efekt jest taki, że na długi weekend majowy znowu wsiadam i jadę jeszcze dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy FZ6 S2 Fazer z roku 2008 czy 2009 na jakich oponach fabrycznych były. Czy bywałay na Batlaxach ?

Czy w motorku z UK w dokumentach 2009 (w dowodzie pierwsza rej maj 2009) są opony z DOT końcówka roku 2008.

Wnioskować z tego można , że moto było wyprodukowane w 2008 roku. Czy da się to odczytać po numerze VIN który posiadam:

JYARJ142000018021

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy FZ6 S2 Fazer z roku 2008 czy 2009 na jakich oponach fabrycznych były. Czy bywałay na Batlaxach ?

Czy w motorku z UK w dokumentach 2009 (w dowodzie pierwsza rej maj 2009) są opony z DOT końcówka roku 2008.

Wnioskować z tego można , że moto było wyprodukowane w 2008 roku. Czy da się to odczytać po numerze VIN który posiadam:

JYARJ142000018021

 

Zadzwoń do najbliższego salonu Yamahy a oni udzielą Tobie stosownej informacji (bodajże po nr VIN podadzą rok produkcji, malowanie itp)

A FZ6 wyjeżdżały na Bridgestone Batlax BT 020 i Dunlop D 200 ileśtam :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo VIN, dokumenty, klocki, tarcze, lakier, dekle, sety.

Luzy na wahaczu, na łożyskach głowki ramy i inne zagadnienia do sprawdzenia w każdym modelu niezależnie od producenta.

Miałem na myśli jakieś charakterystyczne problemy dla modelu FZ6 S2 mogące się ujawnić w prawie nowym moto które mogą spowodować niespodziewany ból kieszeni. Jakieś powtarzalne niedociagniecia konstrukcyjn, produkcyjne których jako człek nieznajacy specyfikę motocykla dla mnie totalnie nie znane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie.

 

Pacjent to Yamaha FZ6 ABS 2008' przywieziony z Anglii, na zegarach ciut ponad 17tyś km (ostatni wpis w książce serwiswej przy 12000 mil), i tutaj mam pytanie odnośnie oleju (w k.s. nic nie pisze co było lane), motocykl ma stosunkowo niewielki przebieg (silnik bardzo ładnie pracuje), czy mogę go zalać np motulem 7100 (10w40 syntetycznym ) gdy w silniku może być wlany jakiś półsyntetyk ? kwestia filtra powietrza - brać oryginał czy są jakieś zamienniki typu Hilfofiltro ?

świece jeżeli nie były wymieniane to czy przy takim przebiegu kwalifikują się już do wymiany ? o resztę płynów eksploatacyjnych nie pytam bo to zostanie odgórnie wymienione.

 

z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Możesz zalać tym Motulem. Nic mu nie będzie.

2) Hiflo Filtro do FZ6 jest (ja kupowałem oryginał bo różnica w cenie po rabacie u Yamahy nie była duża :-)

3) wg serwisówki świece w FZ6 wymienia się co 20 tys.km.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak filtr powietrza , ale chyba gdzieś na forum czytałem że olejowy lepiej brać original , .... według opinii zdarzyło się, że zastępczy marki nie podam bo nie pamiętam po instalacji , zalaniu nowego oleju i odpaleniu MOTO - filtr nie puścił oleju ........, dlatego polecam kupić w salonie owszem drożej ale lepiej wypić pare piw mniej i mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

koledzy ma pytanie odnośnie Waszych modeli.

kolega zrobił prawko i uparł się na fazerka 600 (nie chce Vtwina ;) )ni i znaleźliśmy ciekawy egzemplarz . po delikatnym rysowaniu z tuv niemieckim powypadkowym itd itp. coś tam porysowane, plastic pęknięty- jednym słowem duperele a cena dobra jak na rocznik 2004. jest jeden mankament

tj.mrugająca kontrolka oleju(10 mrugnięć przerwa 10 mrugnięć przerwa) i mrugający wskaźnik paliwa( 6 ---6----itd przy czym wskazuje full) sprzedający twierdzi że stało się to po przepaleniu i wymianie kierunku, a moto jeździ normalnie.

musimy się zdecydować w miarę szybko więc potrzebuję pomocy u źródła . serwis yamahy twierdzi że coś z masą jest ale trzeba przyjechać a nie matakiej możliwości . czy ktoś miał coś takiego.czy może to oznaczać jakiegoś "grubego kwiatka" w silniku lub komputerze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...