mariusz piotr Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) Nathan nie moge sie z tym zgodzic ja do mojego EVO z 1990 leje syntetyk 20W50 firmy Fuchs silikolene technology poniewaz olej mineralny nie wytrzymywal robil sie czarny i rzadki po paru wyjazdach rzedu do 200km,plukalem jak juz wspomnialem wczesniej i silnik i zbiornik,moje EVO na wolnych po starcie-olej w temp.otoczenia ponad 20,0PSI gdzies do 25,0psi,jak sie nagrzeje czyli po jezdzie przed odstawieniem silnika gdy na tym dziwnym akcesoryjnym korku-miarce-termometrze pokazuje okolo 200 stopni F wowczas na wskazniku cisnienia mam 12,0 do 15,0 PSI uwazam ze jest git,ten olej naprawde daje rade i sie nie rozwarstwia ani nie robi dziwnie rzadki i brudny?!ale to tylko moje byc moze nieobiektywne obserwacje-kazdy chwali swoje. :) Edytowane 5 Września 2013 przez mariusz piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) No to nieźle Fisu :) widzę że postanowiłeś głębiej ugryść problem, szacun :clap: :notworthy:Ja np. nie mogę za nisko zejść z obrotami, bo zauważyłem że jak zejdę nisko (nie wiem na ile dokładnie bo nie mam obrotka), to na ciepłym, przy temperaturze na gadżecie w zbiorniku pokazuje mi koło 200 F, właśnie zaczyna się zaświecać ciśnienie, dlatego podkręciłem wolne i to sporo, ale i tak muszę kupić obrotek w końcu, żeby go móc zestroić jak należy (skład mieszanki przy wolnych 700-800).Może dlatego, ze względu na te problemy z ciśnieniem po nagrzaniu (i w upały) HD by mieć "czyste sumienie" każe ustawiać wolne na absurdalnie wysokim poziomie 1000-1050 rpm ? Tylko też mnie niepokoi ta świecąca się kontrolka na nagrzanym silniku, dodam że na oleju przejechałem dopiero 1600 km, a cały czas pilnuję żeby stan był na full, lub bliski fullowi. Dodam że na ten przebieg, dolałem 200-300 ml, więc chyba nie jest źle. A jak właśnie zejdę nisko z obrotami, gdzie silnik jeszcze swobodnie pracuje, i wcale nie chce wyskoczyć z ramy, to zaświeca się kontrolka :mad:Dlatego właśnie, dla komfortu psychicznego, wolne mam dość wysokie, bliskie "fabrycznej normy". No i fisu miałeś rację, że chłodnica nie jest potrzebna, bo w te maxymalne upały co były, czyli po 35-38 w cieniu, NIGDY nie przekroczyłem bodajże 208F przy pyceniu wg tego wskaźnika/gadżetu w zbiorniku.A teraz jak chłodniej, to nawet ciężko do 200F dojść :biggrin: i średnio mam 185-195F.Dodam że naprawdę pilnuję oleju (poziomu). Czyżbym miał pompę oleju do regeneracji ? mariusz piotr : ja nie neguję że syntetyk jest zły do EVO :) ba, syntetyk jest znacznie bardziej stabilny termicznie, szczególnie po nagrzaniu, i nie zużywa się tak szybko jak minerał, tylko po prostu zrażony niektórymi komentami, postanowiłem jednak zalać mu minerał, i wcale nie mówię, że czuje się z tym super :) Co do syntetyka, pisali też, że trudniej odczytać poziom oleju na wskaźniku :laugh: Btw. nie wiem czy wiecie, ale Motul robi na rynek amerykański, specjalny olej do HD, o nazwie TWIN-SYN, i jest to coś ala półsyntetyk, produkowany w USA, i nie dostępny na rynku europejskim. Btw2 : Fisu, co do Mobila masz absolutnie racje, ale wyłącznie do tego z USA :) bo nasz mobil europejski, to szrot a nie olej, tak samo jak europejski Ford, a amerykański Ford. Edytowane 5 Września 2013 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz piotr Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nie wiem co na to Fisu ale moze faktycznie warto obejrzec p-pe oleju??? :blink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Na ale zgodnie z nasza dawniejsza dyskusja cisnienie oleju w silniku HD nie ma wielkiego znaczenia z racji braku lozyskslizgowych. Ja w BSA mam lozyska slizgowe i cisnienie na wolnych i goracym oleju potrafi spadac do 5 - 7 psi i silnik to wytrzymuje.Tak ze niskim cisnieniem w HD bym sie nie przejmowal.A olej syntetyczny zawsze bedzie lepszy do kazdego silnika z powodu wlasnie jego lepszej stabilnosci temperaturowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) Niestety Gduk stanie się, to co musi się stać..... .......nastąpi zużycie ścierne w obszarze styku powierzchni uszczelniających :)śmigamy już od 5 lat na syntetyku od HD, moto już z nami zostają i zobaczymy czy kolejne 10 lat wytrzymają.no ale rady bezcenne fm to pewnie już się martwię bo nie zmieniamy oleju co rok tylko z przebiegiem łysy co 6 tyś ja co 8 tyś km, nie odpalamy moto w zimie itd.nasze przebiegi ani duże ani małe 20/25 tyś km, pierwsi i ostatni użytkownicy, docierane zgodnie z instrukcją, modyfikowane itd.łysemu przyszły części z us do silnika tak więc zobaczymy czy olej to wytrzyma a hamownia w przyszłym roku prawdę powie :) . Edytowane 5 Września 2013 przez małaMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 docierane zgodnie z instrukcją a co to znaczy ? chciałbym wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nic. W instrukcji może jedno - dwa zdania są na ten temat. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nic. W instrukcji może jedno - dwa zdania są na ten temat.spaliłeś na panewce :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) a co to znaczy ? chciałbym wiedziećdo odcinki :wink: .za dużo się przejmujecie pierdołami, jak czytam posty to jak by wszyscy w F1 lub moto Gp śmigali.a to śrubki,a to olej a to inne............ Edytowane 5 Września 2013 przez małaMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 I oczywiście na tej samej stronie są dwa ostrzeżenia, że niestosowanie się może doprowadzić do obrażeń ciała lub śmierci. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) I oczywiście na tej samej stronie są dwa ostrzeżenia, że niestosowanie się może doprowadzić do obrażeń ciała lub śmierci.tak jak nieodpowiednie używanie szczotki do ubikacji, można się nieźle "załatwić" :biggrin: .nie wiem w czym problem ja urwałam ostatnio linkę od sprzęgła i olej mi leci aż miło -no ale jak mawiają Harlejowcy jak leci to znaczy że jest :biggrin: . Edytowane 5 Września 2013 przez małaMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz piotr Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Cos w tym jest malaMi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Adamie M.- do pewnego stopnia (czyli do jakichś 5- 6 PSi to racja, bo rolki tego oleju (cisnienia) az tak bardzo nie potrzebują... jednak w okolicach 5 PSI nie otwiera się zawór cisnieniowy który puszcza olej na wał. Zasada w EVO jest taka, ze dopóki liftery nie dostaną swojego, wał nie dostanie nic. Zatem jak jest 8 PSI to strachu nie ma, ale jak jest 5 to już trzeba zacząc myslec aby coś z tym zrobic...Elementy które dostają olej w pierwszej kolejności to liftery, puschrody i rockersy czyli elementy łozyskowane slizgowo).Druga sekcja to łożysko slizgowe wału prawe, łozyska korbowe wału i rozbryzgiem z tego: tłoki oraz łozyska główne.No i dalej rozbryzgiem z odmy - bieżnie lifterów, panewka wałka rozrządu no i sama odma i napęd rozrządu...Nie lubię odczuwać dyskomforu na mysl o niedosmarowaniu wału.Inna sprawa, że przy 800 obrotach na jałowym kontorlka cisnienia oleju zaczynała swiecić a cisnieniomierz jednoznacznie pokazywał, że ciśnienia jest skąpo. Silnior w nominale, prawie bez wiekszych luzów, a tu taka kupa... bez 1000 na jałowym kontrolka szalała jak głupia... Generalnie mozna powiedzieć, ze cisnienie oleju w EVO przy obrotach 2000 powinno oscylować w granicach 12 - 35 PSI i nie mniej!W przeciwnym wypadku silnik jest do przeglądu, a pompa jest do roboty.I te dane jak dla mnie nie podlegają dyskusji. Przy 10 PSI na 2000 obr./min. "lądujemy" z cisnieniem 3- 5 PSI przy 850 obrotach, a to jest stanowczo za mało, jak chce się ustawiać w EVO jałowy na 600- 700 obr.Po za tym drodzy Panowie.Warunki pomiaru też są bardzo wazne. Doprowadzenie temp. oleju do powyzej 180 st. F to jedno, konkretne rozgrzanie silnika to drugie, ale postój 5-cio minutowy i powtórny rozruch powodujący spadek cisnienia o około 3 PSI to trzecie. Zatrzymanie tak zagrzanego silnika na te kilka minut powoduje rozprzestrzenienie się ciepła po całym napedzie a to znowu utrate tych paru jednostek PSI.Jazda w górach gdzies na południu, tankowanie w południe w jakimś zatłoczonym miescie, a potem postój na swiatłach... no i silnik dostaje po dupie. Lekarstwem jest powrót do 1000 obr./min. czyli do zaleceń fabryki.Ale także... zgodnie z zaleceniami fabryki, silnik EVO MUSI mieć cisnienie oleju MINIMUM 12 PSI przy 2000 obr./min.No i oczywiscie warunki pomiaru ciśnienia też muszą zostac spełnione. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gduk13 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Hm... a co na to Quaker? :wink:Do mojego FXDC Quaker zaleca: Silnik - full syntetic 5W-50, alternatywnie 10W-40 lub 15W-40Sprzeglo i silnik - oryginalny od HD ( nic nie pisze czy mineral czy Screamin Eagle)A o 20W-50 nie ma ani slowaA co Ty Fisu o tym myslisz? Dobry by to byl wybor? Przerabiales juz to w swojej olejowej praktyce? Pozdro.P.s.Te dane to dla silnika z 2010 roku. Ale chyba 3 lata nie robi roznicy? Albo i robi... ? Edytowane 9 Września 2013 przez gduk13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Podstawowe zalecenie producenta to utrzymywanie wolnych w zakresie 1000 obr/min :).W BSA tez sie sprawdza.A reszta ?Jak chce sie ustawiac b.wolne obroty to trzeba poprawiac fabryke, albo jezdzic na b.dobrym oleju.Ja mam wolne ustawione e granicach 850 obr, wiec jezdze na syntetykach. Do HD uzywalbym oleju o gornym oznaczeniu 50 a nie 40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.