Lucass Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Witam, przymierzam się do kupna takowego motocykla, z góry proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o 4T Słyszałem, że co najmniej 3 osobą walnął w niej rozrząd w sensie takim, że przesuneły się obroty wałków względem wału korb. i tłok dostał zaworem, jakie spowodowało to szkody to nie musze mówić. Na co powinienem zwrócić uwagę kupując taką hondę, co może byc przyczyną tak częstych awarii rozrządu? Czy da się jakoś sprawdzić stan poszczegulnych elementów przed kupnem (zakładam że sprzedawca zgodzi się zdjęcie pokrywy głowicy.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 coś mi się wydaje ,że nie ( poszukaj postów odnosnie hondy xl 350), jak w tych postach było (pytałem o rady ) , chodziła na chwilę wspaniale , a potem krach , skrzywiony zawór , wyłamana prowadnica (minimalnie). Ten typ hondy ma to do siebie ,że nie ma pokrywy zaworów . Ale pozytyw , obsługa tego motykla i naprawa jest prosta , części też. Piszę , bo akurat taki sam problem , z Hondą kumpla był przerabiany i zakończył się pozytywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy98 Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Lucass rozebrałem dzisiaj silnik w mojej hondzie i okazało sie ze jednak zawory sa całe, ale ukrecił sie wałek rozrzadu :twisted: w sumie sie ciesze bo naprawa nie powinna być droga:P:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Ten typ hondy ma to do siebie ' date='że nie ma pokrywy zaworów .[/quote'] kolega piszę o 600-ce która jak najbardziej ma pokrywę zaworową. Na co powinienem zwrócić uwagę kupując taką hondę' date=' co może byc przyczyną tak częstych awarii rozrządu? Czy da się jakoś sprawdzić stan poszczegulnych elementów przed kupnem (zakładam że sprzedawca zgodzi się zdjęcie pokrywy głowicy.)[/quote'] Przedewszystkim posłuchaj silnika nie powinny wydobywać się z niego żadne stuki ani szum, jedyny dzwięk jaki wydaje silnik takiej hondy to charakterystyczny gwizd, jakby wycie silnika elektrycznego. Ten dzwięk to nie zbliżająca się awaria, poprostu te silniki tak pracują. Przyczyną częstych awarii tego rozrządu jest nie udana konstrukcja napinacza, pracuje on na swożniu i ma mechanizm blokujący który pozwala napinaczowi przesówać się tylko w jedną stronę. W momęcie gdy swożeń się zużyje (wytrze) napinacz zaczyna się blokować nie napinając łańcucha, który przeskakuje na kołach. Zdięcie pokrywy nic nie da, w moim przypadku robiłem rozrząd 2 razy poniewarz na sucho napinacz w dłoniach pracował znakomicie a po założeniu i przejechaniu 2000 km zacioł się i znowu remącik. Wymieniłem więc napinacz swożeń i sprężynę, teraz działa wszystko idealnie. Masz 2 możliwości, albo po zakupie motocykla wymienisz napinacz ze swożniem (za jakieś 250zł) i będziesz miał spokój (choć ja bym tak nie robił, bo moim zdaniem mając rozebrany silnik lepiej powymieniać wszystko co jest do wymiany, a w starym motocyklu zawsze się coś znajdzie), albo po zakupie motocykla jeździć do bulu aż się rozpadnie, jednocześnie odkładając pieniądze na cały remącik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Witam ponownie, na wstępie pochwale się że kupiłem xl 500R i mam następujący problem. Po przedwczorajszej jeździe (moto pięknie rozgrzałęm, z początku powoli jeździłem) podjeżdzając pod dom zauważyłem, że po 2 sec mam pod sobą plame 0,5metra na 0,5 metra benzyny. W garażu sprawdziłem, żadnych nieszczelności w przewodach paliwowych, benzyna ucieka z wężyka prowadzącego do komory plywakowej. Chodzi mi o ten wężyk: Moje podejżenie to zacięcie się pływaków, lub uszkodzenie zaworka, ale może się mylę bo ten gaźniki jest 100x bardziej skąplikowany od gaźników w 2T, a ostatnio bawiłem się w dorabianie linek od gazu, co prawda dorobiłem, ale przy okazji stwierdziłęm że wywale jedną linkę i tak jeździłem (na tylko jednej). Z wiązku z tym mam nast. pytania:- Co może być przyczyną ciągłego wypływu paliwa odpowietrznika komory pływakowej oprucz wyżej wymienionych? - Czy jazda na jednej z linek od gazu źle wpływa na konstrukcję gaźnika? - Na co uważać przy ściąganiu gaźnika (poprzedniemu właścicielowi sprężyna przepustnicy przy ściąganiu gaźnika złamała dźwignię przepustnicy i musiał zmieniać gaźnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 - Co może być przyczyną ciągłego wypływu paliwa odpowietrznika komory pływakowej oprucz wyżej wymienionych? Nic po za tym' date=' u mnie też zdażało się że pływak się zacioł i przelewało paliwo.Trzeba rozebrać komorę pływakową pożądnie wyczyścić i sprzawdzić o co przycina się pływak, zlikwidować luzy na pływaku podginając blaszki na których pracuje. - Czy jazda na jednej z linek od gazu źle wpływa na konstrukcję gaźnika? Nie powinno nic się stać ale po co zmieniać coś co zaprojektował konstruktor, ta druga linka pozwala szybciej zamknąć Ci przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Druga linka - zeby nie bylo mozliwosci zaciecia sie gazu na max. obrotach.Przy sciaganiu gaznika poluzuj wszystko co jest z tylu gaznika( puszke akumulatora, puche filtra powietrza), w jakims sprzecie luzowalem silnik- by opadl do przodu- mialem lepszy dostep do gaznika. Potem zdemontuj ssanie(te linkowe)-chyba ze jest bezposrednuio na gazniku, linke gazu, opaski mocujace i okrecajac wyciagnij gaznik- moze trzeba przekrecic go na bok i wtedy wyciagnac. Musisz sam pokombinowac.Jak masz XL 500- czesto zagladaj do glowicy i kontroluj stan wszystkich podzespolow. Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Lukass druga linka jest tak samo potrzebna jak i ta pierwsza.Japończycy nie dokładają niepotrzebnych rzeczy tylko po to aby motocykl był droższy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 czy w xl 500 i 600 też są dwa gażniki jak w 350-ce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 czy w xl 500 i 600 też są dwa gażniki jak w 350-ce? W 600-ce są też 2 gaźniki, z tego co się oriętuję to powinny być one zestrojone tak jak w Xt-kach, czyli w niskim zakresie obrotów pracuje tylko jeden gaźnik a od średnich dołącza się drugi dodając solidnego kopa i tak też jest u mnie.Kilka miesięcy temu rozbierałem gaźniki u znajomego w wersji RM i tam obie przepustnice w gaźnikach podnosiły się jednocześnie, może ktoś się oriętuje czy były one źle zestrojone czy tak w wersji RM powinno być, bo wydało mi się to trochę dziwne względem moich a silnik jest przecież taki sam. Druga sprawa dotycząca gaźników to taka że za cholerę nie mogę znależć w nich śruby regulacji składu mieszanki, na schematach gaźników takowa też nie istnieje. W gaźniku od 500-ki jest a tu nie, czy to możliwe aby w tych gaźnikach regulowało się tylko poziom w komorach pływakowych oraz powietrze wolnych obrotów i to wszystko? Zna ktoś jakiegoś pożądnego speca z Warszawy od tego typu gaźników, aby mógł je dobrze zestroić z przelotowym wydechem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 11 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Mam kolejne pytania odnośnie mojej xl 500r: - w dowodzie mam wbite 20 kw co odpowiada 28 kucom, a wg serwisówki ma być tego 33 kucy, czy one były jakoś blokowane? - jakie spalanie w niewysilonym singlu 500cc można jeszcze uznać za normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 srednie spalanie nie powinno wynosic wiecej jak 5 - 6/100 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 - w dowodzie mam wbite 20 kw co odpowiada 28 kucom' date=' a wg serwisówki ma być tego 33 kucy, czy one były jakoś blokowane? [/quote'] W dowodzie to różne żeczy można znaleźć , ja np. miałem nacisk na oś 2,5 tony :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 KLM - nie znam zestrojenia gaznikow w singlach Hondy, pewnie Piotr Dudek cos bedzie wiedzial, ale jezeli chodzi o sruby sklady mieszanki to moze sa ustawione fabrycznie i zaslepione. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 15 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Mam pytanie, które z pewnością trapi dużą większość użytkowników XL-ek.Co zrobić żeby pływaki przestaly się zacinać??? W mojej XL 500, jest to notoryczne, ale z wypowiedzi w temacie o XR 600 kolegi wojtek010265 w dziale Enduro, który ma xl 600 widzę że to zdarza się nietylko mi i nie tylko w 500cc. Narazie przeczysciłem wszystko z grubsza, niewiele to dalo mam pomysl żeby z innego gaźnika od xl który mam przemontować membrankę i pływaki, ale niewiem czy to coś da?? Co może być przyczyną zacinania czy jest to na lini ruchu pływaków, czy zaworek może wplywać na zacinanie?? Podam jeszcze, że jest to pojedyńczy gaźnik kheina, schemat parę postów powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.