wowo Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Po nocy na zimnym silniku, po uruchomieniu moto parcuje na 3 gary. Po kilku chwilach, lub lekkiej przygazówce zaczyna chodzić na 4. Po rozgrzaniu pracuje równo, super wkręca sie na obroty, czasem przy około 2tys zdarza mu sie poszarpać. Mocy mu nie brakuje.W związku z powyższm zastanawiam sie na wykonaniem synchronizacji wtrysku i wymianie świec. Na czym polega synchronizacja wtrysku w Sradzie 2001r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Opisany przypadek wskazuje raczej na świece zapłonowe.W silnikach z wtryskiem synchronizacja polega na poprawnym ustawieniu klap przepustnic i ma za zadanie wyrównanie pracy silnika na wolnych obrotach a co się z tym wiąże zwiększa dynamikę przyspieszenia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Zacznij od świec, tak jak Piotr mówi. Synchronizację wykonuje się podobnie jak w silnikach gaźnikowych - ustawia klapy przepustnic tak, by były identyczne podciśnienia w kanałach dolotowych. Obala to mit, że wtrysk paliwa jest bezobsługowy. Niedawno robiłem to w GSX-R1000 z przebiegiem kilkunastu tysięcy km i podciśnienia miał rozregulowane tak, że głowa mała (zakres od 0,2 do 0,4 bara, więc ogromne rozbieżności). Po regulacji został obalony też następny mit - że Suzuki chodzi nierówno na biegu jałowym :-) Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Też myślałem nad świecami w pierwszej kolejności. Zamówiłem, przysłali, ale jak sie okazało nie takie jak trzeba :? Z uwagi na to że moto już było rozebrane znajomy zabrał sie za podłączania wakuometrów. AW trakcie wyszło ze 2 waku padły i zrobił synchro przy pomocy pozostałych 2. Na koniec posprawdzał i stwierdził ze idealnie ustawione nie jest, ale może być. za te nie pełną usłaugę nie zostałem skasowany finansowo. Wynikiem synchro jest wspomniana już znaczna poprawa stabilności wolnych obrotów, spokojniejsza praca silniczka, aczkowiek zdarzy sie jeszcze mu troszke poszarpać na niskich obrotoach. Zauważyłem też, że przed synchro przy odpalnieu zimnego silnika nie palił na 2 gar, teraz jest oki, ale nie pali na 1 :) Powyższe mam nadzieje ustąpi po wymianie świec i kompletnego wykonania synchro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 jedno pytanie: czy znajomy wyczyścił przepustnice przed regulacją? (chyba, że w motocyklach wtryski dają na przepuistnice, tak jak w jednopunkcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 18 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Na 100% nic nie czyścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Paweł zjadłeś 0 i przecinek :)Smacznego !! Bo o ile się nie mylę to maksymalne podciśnienie to około 1 atm.Chyba powinno być 0,2 i 0,4 atm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Paweł zjadłeś 0 i przecinek Smacznego !! I już zwróciłem :-) i poprawiłem, zawsze pokręcę te Mpa, Kpa, psi, bary,atmosfery itp - teraz jest moda na wszelkie dys... przypadłości, więc przyjmijmy że mam "dyskalkulię" :-). Oczywiście ze chodzi mi o 0,2 i 0,4 bara bo najczęściej w tych granicach oscylują wartości podciśnień (najczęściej około 0,3). Serwisówki dopuszczają różnce około 0,02 bara, wiec w tym przypadku widać, ze warto było pogrzebać przy motocyklu :-). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.