Skocz do zawartości

zważony olej


Rekomendowane odpowiedzi

czołem.

wlałem do silnika full syntetyk nie wiedząc jaki lał poprzedni właściciel,

po chwili od włączenia silnika olej robi się koloru kawa z mlekiem i pojawia się dwu milimetrowa warstwa piany. tochyba oznaka że się zważył.

-jeśli wleje teraz znów full syntetyk to silnik będzie na tyle przepłukany że będzie pracował poprawnie?

-jak to jest z mieszaniem się syntetyków z półsynt. i mineralnymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co napisałeś brakuje jeszcze chmury białego dymu (może się pojawiła?) Jeśli tak, to zakrawa mi to na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i przedostający się do oleju płyn chłodniczy.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusuw czyli do skrzyni.

Napisz jescze jakie ma chłodzenie?

Nie uważacie że to przez nie wymieszanie się olejów?

Jak mieszasz dwa różne gatunki olejów to powstaje galateta

 

[ Dopisane: 15-10-2005, 18:52 ]

nie ubywającym płynie chłodniczym

sorki nie doczytalem. W takim razie woda musiala sie tam dostac z zewnątrz ci jest nie możliwe. Stawiam na wyciek z chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mieszasz dwa różne gatunki olejów to powstaje galateta

 

Zbyt ogólnikowe, by potraktować to jako prawdę. Nic się nie stanie jak do silnika który chodzi na syntetyku dolejesz mineralnego. Będzie "spieprzony" syntetyk, ale galareta sie nie zrobi.

 

W opisywanym przypadku musiało coś naprawdę pójśc "nie tak". Zresztą rozmawiamy o silniku 2T i oleju niewoadomo jakim wlanym niewiadomo gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku mam jedną komorę, z której zlałem olej do ostatniej kropli, zastępując go zalecanym przez producenta full syntetykiem AGIP 10W50.

zanim ruszę w nierozgrzanym silniku muszę wcisnąć sprzęgło kilka razy bo bez tego po włączeniu biegu motocykl szarpie zupełnie jak bez sprzęgła.

poziom cieczy w chłodnicy wciąż ten sam.

naprawde niewiecie nic o ważeniu się oleju?

 

[ Dopisane: 15-10-2005, 21:09 ]

dzięki za diagnozy o wodzie w silniku.

choć poziom w chłodnicy wydaje się być ten sam to poziom oleju podwyższył się o ok. 5milimetrów i rzeczywiście trochę bardziej kopci na nierozgrzanym garze(myślałem że to za duża dawka oleju do benzi.

a czy może to być przeciek w innej części silnika niż uszczelka głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jakość środków smarnych róznych producentów jest w zasadzie taka sama ( w granicach swoich klas ).Poza tym oleje róznych firm powinny mieszać się ze sobą bez negatywnych skutków. (zgodnie z normami europejskimi) Jak żyje nie spotkałem nikogo komu by sie olej zważył, ściął lub zrobiła z niego "galareta". Zdarzyło sie wypłukanie nagaru, rozszczelnienie silnika i zniszczenie panewek po zastosowaniu pełnego syntetyku (5W40 Total)w silniku Forda Probe 2,2 który miał przebieg ponad 300tysięcy na mineralnym.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...