Skocz do zawartości

Orlen Lubro


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moze napisze to troche jasniej: ten motocykl to wersja zdławiona do 27KM. Nie krece go wysoko, tj np do 5 tysiecy, 4 tysiecy. Po prostu nie przyspiesza pozniej, wiec doszedłem do wniosku ze nie bede go krecił za wysoko bo silnik dostaje sporych wibracji. Nie jest tez tak ze jade na 6 biegu 80 km/h przy 3 czy 2 tysiacach. Staram sie rozpedzac w miare żwawo ale bez przeginania. Czy mam cos zmienic w swojej technice jazdy? Pozatym - mam zamiar (pojawiła sie taka propozycja) zalac mineralny texaco 15W40. Jednak nie zaryzykuje wlania tego orlenowego syfu. Any suggestions?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Marlewa - ja nie mam poslizgu tylko odwrotnie - sprzeglo mi ciagnie przez pierwsze 10 min, poki olej sie nie rozgrzeje - czyli jedziesz na wcisnietym sprzegle, chcesz czy nie chcesz :)))

Powinienem jezdzic na 10W30, a nie 15W50 ale uzywam ten ostatni z uwagi na lepsze zachowanie w wysokich temperaturach np w korku w downtown, a tutaj korki w temperaturze 35+ to regula latem.

 

Adam M.

 

...ale swoją drogą to dziwny kraj ta Kanada ;) u nas nie ma pełnych syntetyków 15W50 tylko np 5W50 (akurat mobil 1)

Czyli nawet na najlepszym oleju (nie wiem czy ten Twój mobil ma klasę SL czy inną) z kupą dodatków poslizgowych sprzęgło nie puszcza??

Tzn mi oczywiscie też nie ale mój pełny syntetyk motocyklowy nie ma tych dodatków i jest w klasie SH.

A próbowałeś kiedyś używać olej xxW60 ?? ciekawe czy znikła by jego konsumpcja... teraz jak przycisnę pow. 10 tys obr to bandit potrafi łyknąć 0,5 /1000 i może 60 by pomogła tylka te chore ceny... min 2-3 razy droższe niż mój midland 10W50...

 

A faktycznie w GSie lałbym najtanszy jaki jest żeby tylko spełniał założenia odnośnie lepkosci i klasy nie patrząc czy jest motocyklowy czy samochodowy

pozdr

 

Greedo - jak chcesz to wytłumaczę Ci gdzie jest ta hurtownia Midlanda - spróbuj zalać pełnego syntetyka ale w klasie 10W50 i zobacz... koszt 18 /litr nie jest straszny a może będzie lepiej... chociaż nie wiem w jakim naprawdę stenie jest GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam ostatnie pytanie bo juz sie troche gubie - kupic drugą butelke tego Lubro i zmienic sobie olej? Czy zainwestowac w jakiegos półsyntetyka....

 

Napisz jaką cenę za litr jesteś w stanie zaakceptować, dalej - napisz ile konkretnie musisz dolewać w cyklu km bądź dni

i wtedy się okaże czy lepiej coś lepszego czy zostać przy najtańszym

 

BTW jest też półsyntetyczny Orlen 10W40 w klasie SH który kosztuje koło 40 pln za bańkę 4 litry więc może to jest rozwiązanie na częste dolewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałam a oczywiście się na tym nie znam to:(...)

 

Kiedyś tak sobie pomyślałem i znowu pojawił się argument potwierdzający moje rozważnia - Dori - złota dziewczyna :!: :!: :)

To była oczywiście typowo służbowa uwaga :!:

 

Poza tym, nie wiem po co ta dyskusja - Orlen z natury jest zły, ma komisję itp. Używać Castrola. Koniec kropka.

 

gdzie mozna zalatwic taka naklejke na katamaran
http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=34077
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrola to można używać do smarowania narzędzi ogrodowych.... a nie do silnika.

Z tym sie zgodze w(prawie) 100 %. Castrol do motocykla to w miare dobry robi wosk do lancucha i...plyn do mycia ;)

 

No to lejcie Chłopaki Orlena, niech Wam na zdrowie pójdzie. Ja mówię to się na wyścigach leje i tyle. Smarujcie swoje kosiarki Orlenem (tu jakości chroni orzeł, czy inny ptak) - daleko zajedziecie.

 

A jeśli chodzi o spray do łańcucha to i tak najlepszy jest Aral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrola to można używać do smarowania narzędzi ogrodowych.... a nie do silnika.

Z tym sie zgodze w(prawie) 100 %. Castrol do motocykla to w miare dobry robi wosk do lancucha i...plyn do mycia ;)

 

No to lejcie Chłopaki Orlena, niech Wam na zdrowie pójdzie. Ja mówię to się na wyścigach leje i tyle. Smarujcie swoje kosiarki Orlenem (tu jakości chroni orzeł, czy inny ptak) - daleko zajedziecie.

 

A jeśli chodzi o spray do łańcucha to i tak najlepszy jest Aral.

A kto tu mowi o Orlenie? Ja mowie o np. Motulu, a Ty z jakims gownem wyjezdzasz :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocne opinie jak na kogos kto sam sobie klockow w motocyklu nie potrafi wymienic.

Wracajac do tematu to jeszcze raz powtarzam ze akurat w przypadku GS 400 marka oleju nie bedzie miala takiego znaczenia z powodu jego budowy - wieksze znaczenie mialoby w przypadku walu krecacego sie na panewkach.

Greedo to ze sie troche gubisz to zrozumiale - w przypadku oleju kazdy bedzie mial odmienne opinie, zwykle zreszta nie oparte na zadnych realnych podstawach, tylko na swoich subiektywnych doswiadczeniach.

Kilka lat temu na preclach przerylismy cala dostepna literature o olejach wszystko co napisano w jezyku angielskim i niemieckim i zrobilismy kilka doswiadczen i porownan - stad wlasnie wyszlo ze najgorszy syntetyk jest lepszy od najlepszego polsyntetyka, nie mowiac o olejach mineralnych.

Ale w twojej specyficznej sytuacji ( zuzyty silnik i mlody czlowiek bez nadmiaru gotowki ) wiekszy sens moze miec kupowanie tanszego oleju i czestsze zmiany niz drogiego syntetyka z zadszymi zmianami.

I to wszystko. Polsyntetyk wg mnie nie daje ci zadnych korzysci w porownaniu z mineralnym a tylko wiekszy koszt.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielony słoń ale chyba z żółtymi papierami na wejściu chcałby się pokazać od dobrej strony tylko mu nie wyszło jak Gierkowi.

Cosik bredzi o maśle ale takie teksty to po margarynie można pisać.

Oszustem możesz nazywać swoich pobratymców z rodzinnej wsi osrana pyro a zamiast motocyklami to pobaw się jajkami może szybciej nabierzesz wprawy. Z tymi klockami to już całkiem pezesadziłeś i bez obrazy nie życzę żadnemu z moich kolegów mechaników takiego nawiedzonego klienta.

Niech zapach pyr bedzie z Tobą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś po wymianie sprzęgła w XT nalałem nowego Lotosa - półsyntetyka, tak na 10 km tylko po to by przepłukać silnik z syfów pozostałych po naprawie. Uwierzcie, biegów nie dało się na tym gównie wrzucać, wylałem go po 1 przejechanym kilometrze. Po wlaniu własciwego Arala problem ustąpił "jak ręką odjął".

 

Ps. Panowie nie przejmujcie się zielonym słoniem. Coś tak w kościach czuję, że długo tu nie zabawi :twisted: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zielony sloń, masz 29 lat, a piszesz jak uczeń podstawówki (moze skłamałeś w profilu chłopczyku)

jak nie rozumiesz, to idź do odpowiedniej szkoły, bo na podwórku z kolegami na pewno się nie dowiesz o co chodzi grzebiąc przy jakiejś motorynce

 

jeśli masz zamiar wypisywać tutaj takie rzeczy, to się nie zdziw, jak dostaniesz od kogoś taką zjebkę, że z butów wyskoczysz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo coś Ci kolego zeszło nad sformułowaniem tej lakonicznej odpowiedzi, no chyba że byłeś w międzyczasie z kolegami w piaskownicy albo układałeś kredki w piórniku?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciesz sie ze mnie nie widziales - nie tylko gruby a jeszcze lysy do tego.

Jedyny moj plus ze mam ladna zone:)))

A cisnienie mi nie skoczy bo sztucznie ograniczone jedna pigulka dziennie ;)))

Kazdy ma prawo do wlasnej opinii, tego nie neguje ale naskakiwac na ludzi w swoim czwartym poscie na forum to moze lekka przesada.

Taka dygresja od tych rozmyslan olejowych.

 

Adam M.

PS. w obecnie rozebranej prawie do gola BSA A 65 tez bede uzywal swego ulubionego ( bo tani ) samochodowego syntetyka Mobil 1 15W50, musze tylko tam wpasowac normalny pelnoprzeplywowy filtr oleju na powrotnej linii olejowej do zbiornika.

Celem wlasnie jest niedopuszczenie do powstania wszelkich szlamow, wyplukiwanie powstajacego nagaru itd - bo to wlasnie zabija panewki w tych motocyklach. A ze oprocz korbowodow prawa strona walu chodzi tam na tulei to jest to jeszcze wazniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...