Skocz do zawartości

Wady i zalety MZ 250


Rekomendowane odpowiedzi

jak to mowia 8)  jak sobie poscielesz tak sie wyspisz  :D  podtrzymuje swoje zdanie o MZ i tej wersji bede sie trzymal  :!:  JAWY GORA....

:mrgreen:

 

Może się uczyłeś na MZ-tach? :)

 

Dość często problemy wynikają z braku doświadczenia i złego doboru części eksploatacyjnych,paliwa,olejów itp.Nie raz czytam beznajdziene wypowiedzi np"sprzegło problem...wymieniłem jedną tarczę....",a oczywiste jest że należy wymieniać zawsze kopmlet i jeżeli właściciel problemu tak postąpił to znaczy że istnieje duże prawdopodobieństwo że popełnij jeszcze kilka innych błedów.Zawsze ludzie nażekali np na komarki że są defektywne,ja takiego mam i jakoś nie nażekam.Może stać całą zimę a wiem że odpali i pojedzie bez problemu.Więc jeżeli tak się zraziłeś do ETZ-ek to musiałeś gdzieś popełniać błędy,mogłeś używać tanich zamienników co wyatarczyło że pomimo poprawnego naprawiania dalej dawało negatywne wyniki.Obecnie mam 251.poprzednią była MZ Trophy i nie pamiętam by mi sie psuła pomimo swojego wieku.Pozdrawiam

 

Poczytaj kolego http://www.mz-club.pl/files/skany/1mz.jpg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc, mialem 251 od nowosci i moge powiedziec ze:

Przyspieszenie ma lepsze od Jawy i CZ.

251 niestabilna przy jezdzie z pasazerem i solo powyzej 120 km/h. W 250 ten problem nie wystepowal.

Z katastrof - mialem problemy z elektryka i najgorsze - ciagle mi mielila gumowy pierscien przekazujacy naped z lancucha na kolo. Jak pojechalem do serwisu na Wirazowa, to koles stwierdzil, ze nie naprawia bo na pewno dawalem ciagle na kole - z premedytacja tego nigdy nie robilem. Zaczela rdzewiec po 4 latach.

Wedlug mnie rama wykonana z plasteliny - wyginala sie pod ciezarem pustego kufra.

Ale gdybym mial wybierac to bym sie nie zastanawial i bral MZ

HOWGH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość często problemy wynikają z braku doświadczenia i złego doboru części eksploatacyjnych' date='paliwa,olejów itp.Nie raz czytam beznajdziene wypowiedzi np"sprzegło problem...wymieniłem jedną tarczę....",a oczywiste jest że należy wymieniać zawsze kopmlet i jeżeli właściciel problemu tak postąpił to znaczy że istnieje duże prawdopodobieństwo że popełnij jeszcze kilka innych błedów.Zawsze ludzie nażekali np na komarki że są defektywne,ja takiego mam i jakoś nie nażekam.Może stać całą zimę a wiem że odpali i pojedzie bez problemu.Więc jeżeli tak się zraziłeś do ETZ-ek to musiałeś gdzieś popełniać błędy,mogłeś używać tanich zamienników co wyatarczyło że pomimo poprawnego naprawiania dalej dawało negatywne wyniki. [/quote']

 

"Dość często problemy wynikają z braku doświadczenia i złego doboru części eksploatacyjnych,paliwa,olejów itp.Nie raz czytam beznajdziene wypowiedzi np"sprzegło problem...wymieniłem jedną tarczę....",a oczywiste jest że należy wymieniać zawsze kopmlet i jeżeli właściciel problemu tak postąpił to znaczy że istnieje duże prawdopodobieństwo że popełnij jeszcze kilka innych błedów. Więc jeżeli tak się zraziłeś do JAWY to musiałeś gdzieś popełniać błędy,mogłeś używać tanich zamienników co wyatarczyło że pomimo poprawnego naprawiania dalej dawało negatywne wyniki."

 

 

sorry za hamskie przekopiowanie twojego txtu, ale chce uświadomić wszystkim, że tu tak naprawde lezy sedno sprawy :)

 

chociaż jak MOC pisze, JAWY górą :banghead: :arrow: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynym minusem, od ktorego powstaja nastepne i wielorakie minusy to, to ze wiele egzemplazy maja prowincjonalne pochodzenie, czesto sluzace jako srodek komunikacji i zaniedbane :arrow: kowal, drut i spawarka

 

reszta to same plusy, to samo tyczy sie innych motocykli.

 

pordr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Siema!!! Przeżyłem pewną przygode z MZ 250 :icon_razz: i chce was ostrzec!!! Miałem w etce długi brzydki tłumik (oryginalny z 250) i postanowiłęm włożyć krutszy lepszy z 251 :icon_exclaim: no i wszystko fajnie ale prędkość 110-120 km/h :wink: myślałem że coś w silniku ale z ciekawości włożyłem stary tłumik (orginalny z 250) no i 140km/h :icon_question: Podobno 251 ma inne spalanie i z tego względu ten tłumik z 251 "muli" 250 :/ !!!! Więc myślcie co robicie jak wkładacie inny tłumik :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ-tka to cudo:) Moją kupiłem jako pierwsze moto :( Piękna, non stop czyszczona, silnik igła. Przejechałem nią jednego sezonu 10Tkm i chodziła jak nowa a ten dystans pokonała bezawaryjnie. Do dziś żałuje że ją sprzedałeem:( Aha, spalanie średnio 4l/100km!! Pozdrawiam i szukaj dobrego egzemplaza!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno sprzedałem swoją 251 , którą miałem od nowości i też już zaczynam żałować , że to zrobiłem .Miała przejechane ponad 40 tyś km i nigdy mnie nie zawiodła.A jeśli chodzi o zamianę tłumików pomiędzy 250-tką i 251 , to producent wyrażnie informował , że nie należy tego robić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

"W tym momencie rozwaliles mnie na tzw. łopatki etka dobrze zrobiona starcza glównie na 5000tys/km"

Do Darka CB 500 ;) , tak jak powiedział kolega miałeś padakę :D a nie MZ, miałem dwie ET-ki 250 oraz 251 wersja z zaciskiem Brembo, ale bez dozownika.

Pierwszą kupiłem od starszego gościa który nie miał już siły jeździć i miała ona 6350 km przebiegu prawie jak nowa jeszcze z pokrowcem na siedzeniu, przy sprzedaży miała 23000 tys, przejechałem nią bez żadnej awarii, natomiast 251 sprzedałem jak miała 28500 tys km, a ty tu ściemniasz że 5000 tys km i silnik pada w tym motocyklu.

Wszystko zależy od sposobu jazdy i użytkowania................

5000 tys km przebiegu to jest dobry wynik dla Ogara 205 ;) ............. a nie dla ETZ :biggrin: :biggrin:

 

pzdr.... :icon_mrgreen: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!!! Przeżyłem pewną przygode z MZ 250 :notworthy: i chce was ostrzec!!! Miałem w etce długi brzydki tłumik (oryginalny z 250) i postanowiłęm włożyć krutszy lepszy z 251 ;) no i wszystko fajnie ale prędkość 110-120 km/h :biggrin: myślałem że coś w silniku ale z ciekawości włożyłem stary tłumik (orginalny z 250) no i 140km/h :icon_mrgreen: Podobno 251 ma inne spalanie i z tego względu ten tłumik z 251 "muli" 250 :/ !!!! Więc myślcie co robicie jak wkładacie inny tłumik :D

 

 

tłumik nie pasował bo kiedy zrobili etz mz 251 to do krótszego nadwozia nie pasował długi wydech od 250 i zastał przerobiony nie tylko wydech ale i cylinder ! cylinder od 251 nie pamiętam o ile, ale ma niżej kanały. Wydech i cylinder w obu tych niby identycznych silnikach jest różny !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...