Skocz do zawartości

Wady i zalety MZ 250


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

kto to zaj.......ł ze predkosc przelotowa jawy jest 130 -140? He he he jak to mozliwe jak u kumpla w super stanie na seryjnych zebatkach predkosc maksymalna wynosila niewiele ponad 120.Predkosc podrozna jawy i mz jest mniej wiecej taka sama i wynosi 80 -110.Jawa ma nieco elastyczniejszy silnik przez co odnosi sie wrazenoie ze jest mocniejsza. Prowadzenie jawy w zakretach jest lepsze niz mz, mimo ze ma raczej mieksze zawieszenia. Pozycja za kierowbica w jawie jest taka ze kierownica jest nisko i blisko brzucha, w mz przeciwnie. A co do wyscigu jawy z mz to jawa musi naprawde byc w super stanie (czytaj przebieg gora 2tys) aby dotrzymac kroku mz. Mz goruje jakoscia wykonania i trwaloscia nad jawa i dlatego jej ceny sa 2 krotnie wyzsze. Zuzycie paliwa jest podobne okolo 4-6 litrow/100km. Osiagi do naprawy glownej w jawie siegaja do 20 tys kma w mz az 30 - 40, ponadto jawa jest bardziej awaryjna. Problemy sprawia przerywacz, przegroda miedzy skrzyniami korbowymi, skrzynia biegow (w mz sa bardzo zadko problemy z 2). Problem ze skrzynia biegow wq jawie mozna wyeliminowac przez delikatna jazde. Ze wzgledu na jakos i trwalosc nie ma innego wyboru niz mz. ( aha mz 150 nie tak niezawodna i trwala jak 250 ale tez nie ma co narzekac)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he he ja tak zaj*****łem. A max. osiągałem ok. 155 km/h (wg licznika). Wydawało mi się? Nie sądzę. Robiłem próby z samochodem jadącym za mną. I jeszcze raz powtarzam. Jeździłem tymi sprzętami do bólu i MZ-ty nigdy, powtarzam, nigdy nie mogły się równać pod względem mocy, przyspieszeń, prędkośco przelotowych, awaryjności i czego tam jeszcze chcesz. No, może nieco mniej palą. Silnik w Jawie jest tak prostą konstrukcją, że osiąganie tym motocyklem max. 120 km/h świadczy jedynie o braku umiejętności regulacji gaźnika i zapłonu (piszę o mechanicznym). Jeździłem czeskimi sprzętami w czasach, kiedy na drogach poza MZ-tami i Jawami niewiele było innych sprzętów więc miałem "materiał porównawczy" w wystarczającej ilości. Myślę, że teraz po prostu umiejętność obsługi tych motocykli zanika, tak jak innych starych sprzętów. A to o czym piszę, znam z autopsji. Kończę już niniejszym rozważania na ten temat. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 155km/h to z kasprowego wierchu? No bo chyba nie na plaskim odcinku drogi. Kiedys moj kumpel jechal pozyczona jawa i tez mu pokazywal 150 ale jak zsiadl to od razu stwierdzil ze jawa 150 nie pojdzie (gora 130 ) i widocznie licznik sporo zawyza. A jezeli mowisz ze jawa jest mniej awaryjna i trwala od mz to klamiesz mi w zywe oczy. Albo przyspieszenia....... Na pewno to jawa byla? interesujace za 300zlotych mozna miec sprzet ktory leci 155km/h i po co japonie kupowac......hehehe

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja i mój ojciec stawiamy na mz. (bardziej ojciec bo miał to i to.) miał mz. ukradli mu ją. kupił nową ts. z "salonu" sprzedł po 2 tygodniach i już nigdy nie kupił motocykla. do dzis opowiada jaką ts była padaką w porównaniu z mz. więcej nie moge powiedziećbo sam nie wiem. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot, zanim Ci odpowiedziałem, musiałem się porządnie wyśmiać, bo nie byłem w stanie klepać w klawiaturę. Znów swoje teorie uskuteczniasz. Kumpel... pożyczona Jawa... Czy Ty w ogóle KIEDYKOLWIEK jechałeś JAKIMKOLWIEK motocyklem? I druga sprawa. Po co miałbym tutaj kłamać? Jaki mam w tym interes? Zastanów się nad sobą Samolot. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flieger-przejedz sie najpierw motocyklem, a wtedy pisz ktory sie lepiej prowadzi. Jestes chyba pierwsza osoba, ktora twierdzi ze Jawa jezdzi lepiej w zakretach od MZ 8O

co do wyscigu jawy z mz to jawa musi naprawde byc w super stanie (czytaj przebieg gora 2tys) aby dotrzymac kroku mz

Ja cie prosze, szlyszales kiedys o docieraniu silnika dwusuwowego?

Silnik po wiekszym przebiegu ma lepsze osiagi ze wzgledu wlasnie na to, iz jest dotarty i pracuje duzo lzej niz nowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel tez sie kiedys chwalił ze ma "ZJAWE" zyleteczka i 160 odda a ja :? starałem sie mu powiedziec ze to niestety nie mozliwe ale nie chciałem bo dopiero poskładał i był zachwycony wiec pewnego razu smignelismy(po czasie kilku dni) i sprawdziłem mu wyszło 125/8 cos jakos tak a MZ kumplowi ponoc licznik zamykała u mnie wyniosła predkosc 120 niecałe nawet . Wiem ze i moj licznik przy japoncu moze swiksowac ale jadąc 160 jawą a suzi jest roznica :D (poza licznikową) ;)

 

[ Dopisane: 21-01-2006, 10:08 ]

Co do MZ 250 hm ta nadaje sie bardziej do takiej lekkiej "turystyki" bo 251 to juz sprzet na miasto krotki dosc zwinny i zrywny, wad mz-ta ma napewno mniej niz JAwa 350 ta prawie zawsze w cały swiat chodzi (bez obrazydla posiadaczy to moje zdanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ-ty nigdy, powtarzam, nigdy nie mogły się równać pod względem mocy, przyspieszeń, prędkośco przelotowych

 

a czy ktoś w tej dyskusji uwzględnił to ,że jawa ma 350 cm3 pojemności, a Mz - 250?

5 KM więcej przy różnicy pojemności 40 % to całe gó...no i świadczy o niedopracowaniu konstrukcyjnym oraz zacofaniu technicznym. Nie znam dokładnie historii konstrukcji jawy, ale w Mz silnik był systematycznie modernizowany i unowocześniany - średnio co kilka lat, a poziom konstrukcji i zastosowane rozwiązania silnika jawy są gdzieś w okolicy silnika MZ TROPHY. traka jest smutna prawda. a czy ktoś z was powie mi że w młodości marzył o jawie????? wątpie, co najwyżej niewielki odsetek 8) 8) 8) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha mz 150 nie tak niezawodna i trwala jak 250 ale tez nie ma co narzekac

 

 

Z mojego doświadczenia wynika że jest odwrotnie. (5 lat jazdy na MZ).

Moim zdaniem największą wadą mz 250 jest skrzynia biegów i sprzęgło.

 

 

a poziom konstrukcji i zastosowane rozwiązania silnika jawy są gdzieś w okolicy silnika MZ TROPHY.

 

 

Zastosowane rozwiązania nie mają ze sobą nic wspólnego, więc ich nie porównuj. Porozmawiaj z ludźmi którzy jeździli na tych motocyklach kiedy były nowe każdy powie że Trophy była lepsza od MZ ts.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...