Skocz do zawartości

Olej JMC???


wujek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Też lałem do mojej starej VF syntetyk JMC. Kosztował tyle, co minerał "markowej" konkurencji. Byłem bardzo zadowolony. Była kiedyś tu(lub na preclach) rozmowa o olejach z której wynikło, że najsłabszy syntetyk będzie lepszy niż najlepszy półsyntetyk. IMO warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Według instrukcji mojego motorka mam lać olej 20W40 lub 20W50 czyli mineralny. Zastanawiam się nad JMC lub CASTROLEM GP - jak sądzicie który będzie lepszy :) Do tej pory motorek chodził na 10W40 Mobil czyli na pół-syntetyku, ale instrukcja wyraźnie wskazuje na mineralny. Co robić w tej sytuacji :?: Motocykl nie bierze oleju, więc przechodzić na mineralkę, czy zalać np. półsyntetykiem JMC :?: Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji mojego motorka mam lać olej 20W40 lub 20W50 czyli mineralny. Zastanawiam się nad JMC lub CASTROLEM GP - jak sądzicie który będzie lepszy  :) Do tej pory motorek chodził na 10W40 Mobil czyli na pół-syntetyku, ale instrukcja wyraźnie wskazuje na mineralny. Co robić w tej sytuacji :?: Motocykl nie bierze oleju, więc przechodzić na mineralkę, czy zalać np. półsyntetykiem JMC :?:   Dzięki.

Nie napisałes że instrukcja mówi o mineralnym tylko że ma być 20W40 lub 20W50 a wcale nie musi być mineralny... poza tym w czym zaszkodzi zalanie oleju 10Wxx lub 15Wxx chyba tylko łatwiejszym rozruchem i szybszym smarowaniem na zimno

Ja z reguły stosuję oleje nie-supermarkowe - teraz Midland 10W50 i wychodze z założenia że lepiej lepszy nie markowy niż gorszy markowy co zazwyczaj potwierdza się w eksploatacji np midlanda syntetycznego B12 bierze jakieś 3x mniej niż motula półsyntetycznego mimo że ten pierwszy jest dużo tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinienneś zostawić półsyntetyka, ma on dużo lepsze właśnosći smarne, a jak już się przekonałeś ładnie współgra z wtoim sprzętem.

 

Mroducent do Mojej XJ też zaleca minerała (84r), jednak ja zarówno obecną jak i poprzednia jeżdzę na półsyntetyku i bardzo sobie go chwalę. Poprzednio jeździłęm na valvoline, obecnie na JMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje panowie będzie półsyntetyk, prawdopodobnie Motul 5100 ESTER 15W50. Pytanie inne: JMC jest opisany jako olej klasy SJ czyli bardzo dobry - jak myślicie nie jest to czasem sciema :?: Wspomniany wyżej motul ma SG, z Castrolami jest podobnie. Myślicie że można ufać temu SJ :?: :?: :?: Jeszcze coś - napewno mogę zalać syntetyk skoro przez kilka tysięcy chodził na półsyntetyku :?: - chodzi mi o wypłukiwanie nagarów itp. Pytam z ciekawości bo będzie zalana półsyntetykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze coś - napewno mogę zalać syntetyk skoro przez kilka tysięcy chodził na półsyntetyku Question - chodzi mi o wypłukiwanie nagarów itp.

 

Najlepiej zdemontować pokrywę np. głowicy i zobaczyć czy jest czysto, bez szlamów itp.

 

Byłem w Lassonie i dowiedziałem się ze ten olej - jmc produkowany jest u castrola w niemczech ale bez wszystkich dodatków jakie posiada "normalny" castrol r4 czy gps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli wlałbym syntetyka bez sprawdzenia pod deklem obecności szlamów to co się może wydarzyć :?: Rozszczelnienie i co :?:

- spadek kompresji :?:

- branie oleju :?:

- konieczność stosowania potem bardzo gęstych olejów bez możliwości powrotu do półsyntetyka :?:

- nic :) :?:

Bardzo kusząca jest cena syntetyka JMC i chociaż rozsądek mówi "wlej pół -syntetyk" to jednak coś mnie kusi żeby zastosować olej syntetyczny.

Motocykl ma 59 kkm, nie bierze oleju, jest mocny - trochę się boje żeby go nie załatwić. A co Wy w tej sprawie myślicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli wlałbym syntetyka bez sprawdzenia pod deklem obecności szlamów to co się może wydarzyć Question Rozszczelnienie i co Question

- spadek kompresji Question

- branie oleju Question

- konieczność stosowania potem bardzo gęstych olejów bez możliwości powrotu do półsyntetyka Question

- nic Very Happy Question

 

Wiedzy empirycznej nie posiadam ale teoretycznie nastapi rozszczelnienie silnika z uwagi na bardzo dobre właściwości myjące syntetyku np. wycieki na simeringach.

 

 

rozsądek mówi "wlej pół -syntetyk" to jednak coś mnie kusi żeby zastosować olej syntetyczny.

 

"lepsze jest wrogiem dobrego" skoro z twoim silnikiem jest wszystko ok, pozostań przy półsyntetyku i już. Ja tez myślałem w tym temacie i wymyśliłem ze kupię półsyntetyka 5100 ester.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam, nic się nie rozszczelni... to nie jest maluch co jeździ na selektolu o TBN 6KOH....Własności czyszczące syntetyk ma bardzo podbne do półsyntetyka (TBN na poziomie 12 KOH), tylko większa stabilnośc temperaturową oraz trwałość parametrów smarnych, ponadto podczas jego spalania wyziela się mniej nagaru.

 

Jedyną rzeczą która powstrzymuje mnie przed zalaniem do siebie Syntetyka, to jego cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineralny to efekt przerobu ropy naftowej+ dodatki,bazą syntetyka są sztucznie łączone łańcuchy atomów,można to zrobić w sposób jaki producentowi pasuje żeby olej jak najlepiej spełniał swoje zadanie(z reguły też mają więcej dodatków myjących itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...