Skocz do zawartości

Droga hamowania - dane?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oj Salata, coś kręcisz i to zdrowo ;)

Jeśli jesteś przekonany co do tego pomiaru, to może zgłoś się z tym do działu innowacji Yamahy, albo chociaż do redakcji Motocykla/ŚM?? :) Tam znajdzie się wiele osób, które będą bardzo zainteresowane tym, że na średniej klasy setce wykręcasz hamowanie lepsze od sportów :P

A na drodze radzę Ci wyjść z założenia, że jednak drogę hamowania masz nieco gorszą ;) Tak dla własnego bezpieczeństwa ;)

Kto wie, może ta skala to w stopach albo łokciach była?? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam swoja wlasna technike hamowania - boje sie wciskac mocno hebel i przede wszystkim staram sie omijac pojazdy i przeszkody, w ktore moglbym przylozyc. Raz na bardzo waskiej drodze zjechalem na trawe i udalo sie nie przewrocic, a tak mialbym glebe i odszkodowanie dla katamaranu ktory byl przede mna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Cosmo tak się wyłuszczył na temat, że niewiele możnby dodać.

Ja tylko tyle:

Jeśli moto nie wpada w poślizg tylko robi stoppie to znaczy,

moment stabilizujący został przekroczony przez moment

powstały na skutek siły hamowania to znaczy, że zapas przyczepności opon

nie jest wyczerpany tzn. można by jeszcze skrócić drogę hamowania

(np. zwiększenie rozstawu osi lub ciężarek na tyczce umocowanej poziomo

za moto - zwiększy moment bezwładności układu).

Ponieważ większość plastików robi stoppie droga hamowania mogłaby być

krótsza.

 

Ja moge tylko zaproponować ale w Krakowie coś takiego.

Pomierzymy dystans (mogę to zrobić dokładnie)

po czym wytarujemy liczniki tak by każdy biorący udział

w eksperymencie wiedział z jaką licznikową prędkością ma jechać

aby w rzeczywistości było to np. 100km/h.

Potem zrobimy już pomiar drogi hamowania i wtedy wszystko będzie jasne dla poszczególnych modeli.

Tylko z tym zwiększeniem momentu bezwładności będzie ciężej

bo ja jeszcze do stoppie nie dochodzę więc trzeba znaleźć

jakiegoś speca od freestyl`u.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hz10 - na stronie internetowej bmw podają już inne dane. Nie wiem co to za książka. Był kiedyś test w AMS i tam do 32,6 brakowało sporo (nie pamiętam dokładnie ile).

 

no przed chwilą właśnie oglądałem test m3 i hamuje według testu na 33m :-D a nie 36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witajcie,

 

oto, co znalazlem na temat dlugosci drogi hamowania.

jest tam bardzo bogata lista:

 

http://www.geocities.com/MotorCity/3906/

 

nie wiem ile w tym prawdy, ale slyszalem

ze po zalozeniu stalowych oplotow, dobrych opon i zainstalowaniu odpowiedniego jezdzca SV 650 jest w stanie zatrzymac

sie ze 100km/h na dystansie ok 33m...

 

istnieje jeszcze kwesta roznej przyczepnosci asfaltu przy tego rodzaju testach. odnosnie zakretow, to samochod dzieki wiekszej powierzchni przylegajacej gumy moze je teoretycznie szybciej pokonywac (~1.2g)

ale ze wzgledow gabarytowych motocyklista moze obrac korzystniejsza trajektorie.

 

[ Dopisane: 11-10-2005, 05:03 ]

mozna jeszcze dodac, ze przy znacznych predkosciach i wyprostowanej pozycji mozna zyskac bonusowe opoznienia:

 

przy 250km/h - 0,55g

przy 200 - 0,35g

przy 150 - 0.2g

przy 100 - 0.1g

 

ostrzegam jednak przed poleganiem na tego rodzaju "spadochronie"

kiedy jedziemy w tunelu aerodynamicznym za innym pojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie takie: gdzie można kupić przewody w stalowym oplocie? Ile to kosztuje? Kupuje sie je z jakimiś końcówkami do konkretnego modelu czy sie jakoś dorabia? Wymiana jest trudna? Ile kosztuje wymiana przewodów, jeśli by ja zlecić jakiemuś warsztatowi? dzięki za odpowiedź, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowe zestawy przewodow (wraz ze wszystkimi koncowkami, srubami i podkladkami) mozesz kupic w PTM (www.ptm.pl). To wlasnie od nich dostalismy przewody do testow redakcyjnych :) .

 

Do wyboru masz 4 kolory - przezroczysty, czarny, czerwony, niebieski.

 

Ceny od 122zl. Komplet do mojej Suzuki wyszedl w graniach 300zl.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także ostatnio popróbowałem swoich sił w awaryjnym hamowaniu. Niestety pomiary ani prędkości ani długości drogi zatrzymania nie były laboratoryjne - wnioski jednak były następujace:

1) 100km/h-0 około 38m

2) o rany jak to daleko jak stałem w miejscu rozpoczęcia pomiaru i patrzyłem na motocykl

3) nawet na seryjnych przewodach i oponach bridgestone BT56 (a więc ponoć sportowych) łatwo zblokować przód

4) trudno w sposób niezamierzony zrobic stoppie

5) tylny hamulec jest przydatny

6) juz przy 80km/h droga zatrzymania sie była krótsza o dobre 4-5m

7) od rodzaju nawierzchni zależy naprawdę sporo - beton jest ciut lepszy do testów niż większość asfaltów na naszych drogach

8 ) dobry płyn i klocki nie powoduja efektu słabnięcia hamulców nawet po wielu próbach

9) muszę pomysleć o przewodach w stalowym oplocie celem poprawy wyczucia hamulca

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...