CosmoSquig Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Oj Salata, coś kręcisz i to zdrowo ;)Jeśli jesteś przekonany co do tego pomiaru, to może zgłoś się z tym do działu innowacji Yamahy, albo chociaż do redakcji Motocykla/ŚM?? :) Tam znajdzie się wiele osób, które będą bardzo zainteresowane tym, że na średniej klasy setce wykręcasz hamowanie lepsze od sportów :PA na drodze radzę Ci wyjść z założenia, że jednak drogę hamowania masz nieco gorszą ;) Tak dla własnego bezpieczeństwa ;)Kto wie, może ta skala to w stopach albo łokciach była?? :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKaczmar. Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Ja mam swoja wlasna technike hamowania - boje sie wciskac mocno hebel i przede wszystkim staram sie omijac pojazdy i przeszkody, w ktore moglbym przylozyc. Raz na bardzo waskiej drodze zjechalem na trawe i udalo sie nie przewrocic, a tak mialbym glebe i odszkodowanie dla katamaranu ktory byl przede mna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Cześć Cosmo tak się wyłuszczył na temat, że niewiele możnby dodać.Ja tylko tyle:Jeśli moto nie wpada w poślizg tylko robi stoppie to znaczy,moment stabilizujący został przekroczony przez moment powstały na skutek siły hamowania to znaczy, że zapas przyczepności oponnie jest wyczerpany tzn. można by jeszcze skrócić drogę hamowania(np. zwiększenie rozstawu osi lub ciężarek na tyczce umocowanej poziomo za moto - zwiększy moment bezwładności układu).Ponieważ większość plastików robi stoppie droga hamowania mogłaby byćkrótsza. Ja moge tylko zaproponować ale w Krakowie coś takiego.Pomierzymy dystans (mogę to zrobić dokładnie)po czym wytarujemy liczniki tak by każdy biorący udziałw eksperymencie wiedział z jaką licznikową prędkością ma jechaćaby w rzeczywistości było to np. 100km/h. Potem zrobimy już pomiar drogi hamowania i wtedy wszystko będzie jasne dla poszczególnych modeli.Tylko z tym zwiększeniem momentu bezwładności będzie ciężejbo ja jeszcze do stoppie nie dochodzę więc trzeba znaleźćjakiegoś speca od freestyl`u. Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 hz10 - na stronie internetowej bmw podają już inne dane. Nie wiem co to za książka. Był kiedyś test w AMS i tam do 32,6 brakowało sporo (nie pamiętam dokładnie ile). no przed chwilą właśnie oglądałem test m3 i hamuje według testu na 33m :-D a nie 36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aristo6 Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 witajcie, oto, co znalazlem na temat dlugosci drogi hamowania.jest tam bardzo bogata lista: http://www.geocities.com/MotorCity/3906/ nie wiem ile w tym prawdy, ale slyszalemze po zalozeniu stalowych oplotow, dobrych opon i zainstalowaniu odpowiedniego jezdzca SV 650 jest w stanie zatrzymac sie ze 100km/h na dystansie ok 33m... istnieje jeszcze kwesta roznej przyczepnosci asfaltu przy tego rodzaju testach. odnosnie zakretow, to samochod dzieki wiekszej powierzchni przylegajacej gumy moze je teoretycznie szybciej pokonywac (~1.2g)ale ze wzgledow gabarytowych motocyklista moze obrac korzystniejsza trajektorie. [ Dopisane: 11-10-2005, 05:03 ]mozna jeszcze dodac, ze przy znacznych predkosciach i wyprostowanej pozycji mozna zyskac bonusowe opoznienia: przy 250km/h - 0,55gprzy 200 - 0,35gprzy 150 - 0.2gprzy 100 - 0.1g ostrzegam jednak przed poleganiem na tego rodzaju "spadochronie" kiedy jedziemy w tunelu aerodynamicznym za innym pojazdem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 a ja mam pytanie takie: gdzie można kupić przewody w stalowym oplocie? Ile to kosztuje? Kupuje sie je z jakimiś końcówkami do konkretnego modelu czy sie jakoś dorabia? Wymiana jest trudna? Ile kosztuje wymiana przewodów, jeśli by ja zlecić jakiemuś warsztatowi? dzięki za odpowiedź, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 13 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Gotowe zestawy przewodow (wraz ze wszystkimi koncowkami, srubami i podkladkami) mozesz kupic w PTM (www.ptm.pl). To wlasnie od nich dostalismy przewody do testow redakcyjnych :) . Do wyboru masz 4 kolory - przezroczysty, czarny, czerwony, niebieski. Ceny od 122zl. Komplet do mojej Suzuki wyszedl w graniach 300zl. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Ja także ostatnio popróbowałem swoich sił w awaryjnym hamowaniu. Niestety pomiary ani prędkości ani długości drogi zatrzymania nie były laboratoryjne - wnioski jednak były następujace:1) 100km/h-0 około 38m2) o rany jak to daleko jak stałem w miejscu rozpoczęcia pomiaru i patrzyłem na motocykl3) nawet na seryjnych przewodach i oponach bridgestone BT56 (a więc ponoć sportowych) łatwo zblokować przód4) trudno w sposób niezamierzony zrobic stoppie5) tylny hamulec jest przydatny6) juz przy 80km/h droga zatrzymania sie była krótsza o dobre 4-5m7) od rodzaju nawierzchni zależy naprawdę sporo - beton jest ciut lepszy do testów niż większość asfaltów na naszych drogach8 ) dobry płyn i klocki nie powoduja efektu słabnięcia hamulców nawet po wielu próbach9) muszę pomysleć o przewodach w stalowym oplocie celem poprawy wyczucia hamulcaPZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.