Skocz do zawartości

ETZ 150, ETZ 250, ETZ 251, ETZ 301 - co jest grane?


Czarek_88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, to moj pierwszy post, troche sobie poczytalem to forum i postanowiłem się na nim zarejstrować.

Być może moj temat jest już nie pierwszy, przepraszam, ale nie potrafiłem znaleźć takiej odpowiedzi.

Sprawa wyglada nastepująco, w przyszlym roku na wakacjach zacznie się zdawanie prawka. Obecnie jestem w posiadaniu małej motorynki, sprytnego Simsonka i poczciwej SHL z '62.

Jednak mam zamiar rozglądnąć się za jakimś konkretniejszym motocyklem, który mnie powiezie: gdzie bede chciał i tak jak bede chciał.

Gorąco rozmyślam na temat ETZ.

I tu rodzi się potrzeba waszej pomocy, jest kilka modeli ETZ rocznikowo podobnych, czy możecie przyblizyc mi ich różnice? Podobno któryś ma tylnie koło mniejsze, są jaies tureckie wersje? Jaki jest komfort jazdy miedzy nimi, osiągi w porównianiu z poj. silnika itd.

I co sądzicie na temat "niemal fabrycznie nowych ETZ" (remontowane) np. na Allegro.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ 301 praktycznie nie spotkasz w Polsce(i one chyba były tureckie).O MZ 150 to raczej nie myśl jeżeli troche większe spalanie(4,5-6l/100km)ci nie przeszkadza to bierz 250/251.150 jest dobra na miasto ale poza albo z pasażerem to już jej troche brakuje mocy(pali ok 1litra mniej niz 250/251).Co do różnic-150 wygląda troche jak mniejsza 251.Co do różnic 250 a 251 to już troche tematów było ale ogólnie to 250(względem 251) jest troche dłuższa,no różni się wyglądem :D ma koło tylne 18' (251 ma 16).Osiągi mają praktycznie takie same choć co do komfortu to podobno 250(z racji długości)lepiej nadaje się do dalszych wyjazdów(ale na 251 też nie jest żle).Spalanie jakie jest napisałem wyżej i tak dolną granice(może nawet mniej)osiągniesz jeżdżąc 70-90km/h ale jak podusisz 110km/h wzwyż to spalanie skoczy w okolice 5,5-6 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedź. Jak narazie wszystkie głosy jakich zasięgłem kierują mnie ku zakupieniu ETZ 250.

Tylko jeszcze jest sprawa zakupu.

Czy zacząć szukać motocykla w dobrym stanie, nie remotnowanego, czy nacieszyć się remontowanym obiektem, z nieznaną przeszłością, którego pełno jest wszędzie choćby np. na Allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kup dobry i tak napewno coś sie zepsuje a do remontu to Cie tyle wyjdzie, ze sie przerazisz jak zaczniesz to robic.Ja mam 150 i fajny sprzet bardzo zwrotny lepiej nawet mi sie jedzie(jezdzilem nimi po takich polnych drogach lasach itp) niż na 251, ale też bym wziął 251 bo silniejsza, a spalanie na podobnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Swojego czasu tzn. ok. 1988 roku jeździłem ETZ-250. Jest to na prawdę fajny motocykl. Jedyną jej wada była sprężyna startera. Robili ją troszkę za twardę i co jakiś czas lubiła pęknąć. Co do mocy to miała (chyba) 22KM (jeśli nie wiedziałeś to 126p miał 24KM). Silnik chodił na prawdę pięknie. Myślę, że 251 już nie była tak udana ale to oczywiście moja subiektywna opinia.

Jeśli znajdziesz 250-kę w dobrym stanie to na pewno będziesz z niej zadowolony.

 

Pozdrowienia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,miałem 250 a teraz mam 251,więc mogę chyba cos powiedziec,jeżeli chodzi o 251 to jest to dobry motocykl na miasto,z racji tego że jest mala,krótka,jest bardziej zwinniejsza od 250,lepiej sie nia przeciskac w korkach i ciasnych przejazdach,spalanie jest na podobnym poziomie,jeżeli chodzi o trase to jesli siądą dwie wieksze osoby to 251 nie jeżdzi sie juz tak fajnie jak 250,jest troche zamała na rosłe osoby,ja mam 187 cm wzrostu i jeżdziłem czasami z kolegą o podobnym wzroście,pod tym względem lepiej wypada 250 z racji tego że jest dłuzsza i ma większą kanape,251 prowowadzi sie bardziej nerwowo przy takiej jeżdzie.mja do wyboru zakup tych dwóch modeli to teraz wybrałbym 250,nie biorąc pod uwage względów estetycznych bo 251 są ładniejsze,ale to kwestia gustu a o tym sie nie rozmawia.podsumowując,251 fajny do latania po mieście,na trase tez spoko ale 250 jest ciut lepsza.a co do kupowania sprzęta dobrego czy do remontu,jestem za tym aby kupic cos do remontu, i zrobic samemu,niedługo pogoda totalnie sie zepsuje,będziesz miał czas aby spokojnie wszystko zrobic,wydatki rozłorzysz sobie w czasia więc tak bardzo nie odczujesz że ci to drogo wyjdzie,jesli chcesz robi MZ to zrób ją na orginalnych częściach,są drogie ale naprawde się opłaca.nie wierz w to że ktos sprzedaje mz po generalnym remoncie na orinalnych częściach,są oczywiście przypadki ale to jest raczej skrajne,bo nikomu się nie opłaca wyremontowa mz na orginalnych częściach i ja sprzedac bo to sie raczej nie zwróci.wybór nalezy do ciebie.powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem etz 250, teraz mam etz 150, w przyszłości może 251 ale nie tak szybko bo jestem bardzo zadowolony z mojego obecnego pojazdu.

 

Wszystkie modele MZ etz są dla mnie super, jednak 150 i 251 nie nadają sie do jazdy we dwie osoby.

 

Moim zdaniem ich przeznaczenie jest następujące:

 

ETZ 250 nadaje sie na długie trasy nawet z pasażerem

ETZ 150 lekki teren, miasto (właśnie tam jeżdże)

ETZ 251 miasto, ewentualnie trasa ale bez bagażu i pasażera

 

Nie kupuj po obejrzeniu jednego motocykla, sprawdź kilka. Pamiętaj sprzedawca "musi" sprzedać a ty nie musisz od niego kupić.

 

Co wiem dzisiaj:

!. nie da się kupić dobrej etz za 900zł

2.kupiona nawet za 2000zł może rozlecieć sie po 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja po pobycie w turcji napiszę coś o tej mz-tce.

Wersja 301 jest najczęstsza. Nazwa to Kanui.

Zmiany względem wersji europjskiej:

-dozownik oleju

-inny wahacz

-inny gaźnik

-zmienione przełączniki, liczniki

-Oczywiscie inne kolory

-Koła aluminiowe (nie szprychowane)

Z takich zasadniczych różnic to tyle. Jak będe po formacie dysku to moge dać zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie ograniczam sie do przeglądania ogloszen.

Dzieki za rady, rzeczywisice zaczyna sie ponury okres ktory warto wykorzystac na wszelkie prace remontowe.

Osobiście mam juz troche dosc pieprzenia się związanego z naprawami w motocyklu, ale rzeczywiscie jak bedzie zrobione dobrze od poczatku to pozniej nie bedzie grzebania.

Teraz będę musial gorąco myśleć, gdzie i jakiej okazji szukać.

Bardzo będę wdzięczny za fotki tej 301 bo mało tego widze na necie nawet.

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

spalanie w motocyklach MZ głownie zalezy od stanu motocykla/silnika. moja MZ 250 przy 100-105km/h w trasie paliła ponizej 4l/100km. Acha... MZ 150 obciazona bagazami pali wiecej niz 250z takim samym ladunkiem - brakuje jej mocy i trzeba cisnac na maxa!!!. Tylko 250!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...