Skocz do zawartości

Tłumik przelotowy


Adam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mario dał link ale dla leniwych :P źle rozumiane pojęcie tłumika może skończyć sie fatalnie. W 4t Podtrzymuje on tylko ciągłość spalin i utrzymuje nalezyte ciśninie w układize wydechowym oraz wytłumia w 2T tłumi tylko wytłumia ;) Reszte robi komora rozprężna a nie tłumik !!(gruszka bania czy jak to zwą ;))

 

 

Z tąbaniąlepiej nie kombinowac wpływa to na krzywą momentu i mocy !! tłumik mozna sobie zmieniać ale oprucz głośnieszej pracy nie osiągniemy nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy to mowia ale nikt nie potrafi udowodnić... Tylko ze słyszenia... A ze słyszenia to ja wiem że krowy lataja...

Udowodnic udowodnic... zmienilem zwykla koncowke na przelot to wiem i nie musze tego nikomu udowadniac.

gruszka bania czy jak to zwą )

Dyfuzor jeszcze ;)

Z tąbaniąlepiej nie kombinowac wpływa to na krzywą momentu i mocy !! tłumik mozna sobie zmieniać ale oprucz głośnieszej pracy nie osiągniemy nic

Ehhh... DT ma w taki sposob zrobiona koncowke ze spaliny zanim wyleca musza przeleciec od jej poczatku do konca 3 razy pozatym wystepuja tam liczne zwezenia i nie powiesz mi ze to nie blokuje :P . Zatkaj tlumik korkiem i zrob dziurke i zobacz czy stracisz na mocy hehehe. A co do dyfuzora to bardzo czesto jest tak iz sportowy od seryjnego rozni sie tym ze jest pusty w srodku. Ja wywalam z niego zawsze wszystko i jak narazie kazdy sprzet zyskal po tym na mocy (Jak zrobilem to w Suzuki TS to roznica w mocy byla taka jak po zalozeniu zestawu tuningowego!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2T tłumi tylko wytłumia Smile Reszte robi komora rozprężna a nie tłumik !!(gruszka bania czy jak to zwą Razz)

tez tak mysle, wlasnie dlatego planuje wymienic sama koncowke na jakas od 600 a dyfuzor zostawic i mi napiszcie czy to zmieni znaczaco dzwiek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy ja jak bym zmieniał to na cichszy :D 2T nie potrafią pieknie ryczeć!! moge zatkac tłumik w 2T przejechać klka metrów i dopiero motocykl zgaśnie To nie 4T tłok nie wyrzuca spalin, one krażą dzieki fizyce i zasadzie wyrównywania ciśnień !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przyszla przesylka z przelotowa koncowka DEPa do crki i powiem ze jestem zaskoczony (nastawiony bylem sceptycznie) ale nie wiem jak to mozliwe jest poprawa mocy moto z 2 nie chcialo isc z gazu na kolo a teraz na zyczenie 2 gaz i jestem na kole. Moze poprawa jest przez to ze stara koncowka byla doje.... . Nie wiem w kazdym badz razie stwierdzam poprawe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przyszla przesylka z przelotowa koncowka DEPa do crki i powiem ze jestem zaskoczony (nastawiony bylem sceptycznie) ale nie wiem jak to mozliwe jest poprawa mocy moto z 2 nie chcialo isc z gazu na kolo a teraz na zyczenie 2 gaz i jestem na kole. Moze poprawa jest przez to ze stara koncowka byla doje.... . Nie wiem w kazdym badz razie stwierdzam poprawe

A czy koncowka nie jest dluzsza/krotsza?? NIe wiedzialem ze sam tlumik moze przyniesc takie efekty prawdemowiac :D

2T nie potrafią pieknie ryczeć!!

Oooo kolego chyba wkreconego wyczyna 125cc 2t nie slyszales :P . To jest dopiero piekny ryk i 4t sie chowaja heheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przyszla przesylka z przelotowa koncowka DEPa do crki i powiem ze jestem zaskoczony (nastawiony bylem sceptycznie) ale nie wiem jak to mozliwe jest poprawa mocy moto z 2 nie chcialo isc z gazu na kolo a teraz na zyczenie 2 gaz i jestem na kole. Moze poprawa jest przez to ze stara koncowka byla doje.... . Nie wiem w kazdym badz razie stwierdzam poprawe

A czy koncowka nie jest dluzsza/krotsza?? NIe wiedzialem ze sam tlumik moze przyniesc takie efekty prawdemowiac :D

2T nie potrafią pieknie ryczeć!!

Oooo kolego chyba wkreconego wyczyna 125cc 2t nie slyszales :P . To jest dopiero piekny ryk i 4t sie chowaja heheh

 

taaa wkrecona setka 2t w wyczynie to cos pieknego :P kto slyszal ten wie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze bez koncowki w Suzuki Ts ale tylko dlatego zeby byla glosniejsza no i zyskuje na masie bo czy z koncowka czy bez to roznica w mocy jest niezauwazalna musze chyba wybebeszyc dyfuzor bo jak to napisal enduroguy

(Jak zrobilem to w Suzuki TS to roznica w mocy byla taka jak po zalozeniu zestawu tuningowego!!)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Generalnie w 2T stosuje się tłumiki z elementem w kształcie stożka, nieprzypadkowo. Jest to komora rozprężna. Fala po opuszczeniu cylindra idzie rurą wydechową, poprzez komorę rozprężną aż trafi na przegrodę, tam następuje jej częściowe odbicie i wraca z powrotem. Cały pic polega na tym, by wróciła do okienka przed jego zamknięciem, wówczas część mieszanki jest wpychana z powrotem, co zmniejsza straty i zwiększa moc. Prędkość przy której to zjawisko nastepuje jest prędkością rezonansową. Jak nietrudno się domyślić, wpływają na nią długość wydechu oraz jego pojemność, wyliczane a później dobierane w fabrycznych hamowniach drogą doświadczalną.

 

Kolega może sobie poeksperymentować, przesuwając cały tłumik bliżej lub dalej silnika.

 

Co do wolnego wydechu - to znowu nie jest takie proste, nie wystarczy założenie pustej rury - jej kształt odgrywa główną rolę, na samym zakończeniu tłumika też zachodzi zjawisko odbicia.

 

Zresztą, po co ja to piszę - jest cos takiego jak biblioteka, trzeba tam zajść, wypożyczyć kilka starych pozycji i poczytać sobie do poduchy, polecam (znowu) Kordzińskiego i Ryhtera. No chyba, że koleś jest amatorem wiader przespawanych do wydechu, podobno gust nie podlega dyskusji... :)

 

[ Dopisane: 06-10-2005, 09:27 ]

hmm' date='a powie mi ktos jak mozna sprawdzic czy mam cos w tlumiku czy nie ? i jak co to jak sie tego pozbyc ? szlifiera w dlon i przeciac ,pozniej ze srodka wszystko wywalic i zaspawac ?[/quote']

 

 

Litości.... :mrgreen:

 

[ Dopisane: 06-10-2005, 09:32 ]

w 2T tłumik jest równie ważny jak gaźnik czy zapłon. jak bedzie stawiał za mały opór dla spalin to cała nieszanka bedzie ci wylatywać z cylindra do tłumika przed jej sprężeniem i jej zapłonem' date=' jak bedzie stawiał za mały opór to motocykl bedzie "zamulony" ,

Poczytaj o Walterze Kaadenie, konstruktorze MZ, poprzez odpowiednie ukrztałtowanie komory rozpręznej i wykorzystaniu zjawiska rezonansu i bezwładności fali doładowywał on silniki dwusówowe za pomoca odpowiedniego wydechu[/quote']

 

 

Ooo, i z kolegą zupełnie się zgadzam. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...