Mario_90 Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 http://2takt1.w.interia.pl/rasowanie/9,98/9,98.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Mario dał link ale dla leniwych :P źle rozumiane pojęcie tłumika może skończyć sie fatalnie. W 4t Podtrzymuje on tylko ciągłość spalin i utrzymuje nalezyte ciśninie w układize wydechowym oraz wytłumia w 2T tłumi tylko wytłumia ;) Reszte robi komora rozprężna a nie tłumik !!(gruszka bania czy jak to zwą ;)) Z tąbaniąlepiej nie kombinowac wpływa to na krzywą momentu i mocy !! tłumik mozna sobie zmieniać ale oprucz głośnieszej pracy nie osiągniemy nic :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Wszyscy to mowia ale nikt nie potrafi udowodnić... Tylko ze słyszenia... A ze słyszenia to ja wiem że krowy lataja...Udowodnic udowodnic... zmienilem zwykla koncowke na przelot to wiem i nie musze tego nikomu udowadniac.gruszka bania czy jak to zwą ) Dyfuzor jeszcze ;)Z tąbaniąlepiej nie kombinowac wpływa to na krzywą momentu i mocy !! tłumik mozna sobie zmieniać ale oprucz głośnieszej pracy nie osiągniemy nic Ehhh... DT ma w taki sposob zrobiona koncowke ze spaliny zanim wyleca musza przeleciec od jej poczatku do konca 3 razy pozatym wystepuja tam liczne zwezenia i nie powiesz mi ze to nie blokuje :P . Zatkaj tlumik korkiem i zrob dziurke i zobacz czy stracisz na mocy hehehe. A co do dyfuzora to bardzo czesto jest tak iz sportowy od seryjnego rozni sie tym ze jest pusty w srodku. Ja wywalam z niego zawsze wszystko i jak narazie kazdy sprzet zyskal po tym na mocy (Jak zrobilem to w Suzuki TS to roznica w mocy byla taka jak po zalozeniu zestawu tuningowego!!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 http://rapidshare.de/files/5285775/CZ.rmvb.htmlCZ-ta mojego kuzyna z tłumikiem od jakiejś 600. Zamiast dwóch oddzielnych tłumików ma jeden. Chodzi bardzo dobrze PS. kodek to real alternative Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobel Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 2T tłumi tylko wytłumia Smile Reszte robi komora rozprężna a nie tłumik !!(gruszka bania czy jak to zwą Razz) tez tak mysle, wlasnie dlatego planuje wymienic sama koncowke na jakas od 600 a dyfuzor zostawic i mi napiszcie czy to zmieni znaczaco dzwiek ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 zależy ja jak bym zmieniał to na cichszy :D 2T nie potrafią pieknie ryczeć!! moge zatkac tłumik w 2T przejechać klka metrów i dopiero motocykl zgaśnie To nie 4T tłok nie wyrzuca spalin, one krażą dzieki fizyce i zasadzie wyrównywania ciśnień !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 dzisiaj przyszla przesylka z przelotowa koncowka DEPa do crki i powiem ze jestem zaskoczony (nastawiony bylem sceptycznie) ale nie wiem jak to mozliwe jest poprawa mocy moto z 2 nie chcialo isc z gazu na kolo a teraz na zyczenie 2 gaz i jestem na kole. Moze poprawa jest przez to ze stara koncowka byla doje.... . Nie wiem w kazdym badz razie stwierdzam poprawe :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 dzisiaj przyszla przesylka z przelotowa koncowka DEPa do crki i powiem ze jestem zaskoczony (nastawiony bylem sceptycznie) ale nie wiem jak to mozliwe jest poprawa mocy moto z 2 nie chcialo isc z gazu na kolo a teraz na zyczenie 2 gaz i jestem na kole. Moze poprawa jest przez to ze stara koncowka byla doje.... . Nie wiem w kazdym badz razie stwierdzam poprawe A czy koncowka nie jest dluzsza/krotsza?? NIe wiedzialem ze sam tlumik moze przyniesc takie efekty prawdemowiac :D2T nie potrafią pieknie ryczeć!! Oooo kolego chyba wkreconego wyczyna 125cc 2t nie slyszales :P . To jest dopiero piekny ryk i 4t sie chowaja heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 dzisiaj przyszla przesylka z przelotowa koncowka DEPa do crki i powiem ze jestem zaskoczony (nastawiony bylem sceptycznie) ale nie wiem jak to mozliwe jest poprawa mocy moto z 2 nie chcialo isc z gazu na kolo a teraz na zyczenie 2 gaz i jestem na kole. Moze poprawa jest przez to ze stara koncowka byla doje.... . Nie wiem w kazdym badz razie stwierdzam poprawe A czy koncowka nie jest dluzsza/krotsza?? NIe wiedzialem ze sam tlumik moze przyniesc takie efekty prawdemowiac :D2T nie potrafią pieknie ryczeć!! Oooo kolego chyba wkreconego wyczyna 125cc 2t nie slyszales :P . To jest dopiero piekny ryk i 4t sie chowaja heheh taaa wkrecona setka 2t w wyczynie to cos pieknego :P kto slyszal ten wie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Kazdy ma swój gust :D jak dlamnie to to bzyczy pięknie chodzi harry :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Ja jezdze bez koncowki w Suzuki Ts ale tylko dlatego zeby byla glosniejsza no i zyskuje na masie bo czy z koncowka czy bez to roznica w mocy jest niezauwazalna musze chyba wybebeszyc dyfuzor bo jak to napisal enduroguy (Jak zrobilem to w Suzuki TS to roznica w mocy byla taka jak po zalozeniu zestawu tuningowego!!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stormraider Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 hmm,a powie mi ktos jak mozna sprawdzic czy mam cos w tlumiku czy nie ? i jak co to jak sie tego pozbyc ? szlifiera w dlon i przeciac ,pozniej ze srodka wszystko wywalic i zaspawac ? :) Cytuj Bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 hmm' date='a powie mi ktos jak mozna sprawdzic czy mam cos w tlumiku czy nie ?[/quote']Wystarczy wsadzic jakas elastyczna rurke albo patyk nawet, bo tlumik z reguly nie jest wcale zagiety tylko prosty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Generalnie w 2T stosuje się tłumiki z elementem w kształcie stożka, nieprzypadkowo. Jest to komora rozprężna. Fala po opuszczeniu cylindra idzie rurą wydechową, poprzez komorę rozprężną aż trafi na przegrodę, tam następuje jej częściowe odbicie i wraca z powrotem. Cały pic polega na tym, by wróciła do okienka przed jego zamknięciem, wówczas część mieszanki jest wpychana z powrotem, co zmniejsza straty i zwiększa moc. Prędkość przy której to zjawisko nastepuje jest prędkością rezonansową. Jak nietrudno się domyślić, wpływają na nią długość wydechu oraz jego pojemność, wyliczane a później dobierane w fabrycznych hamowniach drogą doświadczalną. Kolega może sobie poeksperymentować, przesuwając cały tłumik bliżej lub dalej silnika. Co do wolnego wydechu - to znowu nie jest takie proste, nie wystarczy założenie pustej rury - jej kształt odgrywa główną rolę, na samym zakończeniu tłumika też zachodzi zjawisko odbicia. Zresztą, po co ja to piszę - jest cos takiego jak biblioteka, trzeba tam zajść, wypożyczyć kilka starych pozycji i poczytać sobie do poduchy, polecam (znowu) Kordzińskiego i Ryhtera. No chyba, że koleś jest amatorem wiader przespawanych do wydechu, podobno gust nie podlega dyskusji... :) [ Dopisane: 06-10-2005, 09:27 ]hmm' date='a powie mi ktos jak mozna sprawdzic czy mam cos w tlumiku czy nie ? i jak co to jak sie tego pozbyc ? szlifiera w dlon i przeciac ,pozniej ze srodka wszystko wywalic i zaspawac ?[/quote'] Litości.... :mrgreen: [ Dopisane: 06-10-2005, 09:32 ]w 2T tłumik jest równie ważny jak gaźnik czy zapłon. jak bedzie stawiał za mały opór dla spalin to cała nieszanka bedzie ci wylatywać z cylindra do tłumika przed jej sprężeniem i jej zapłonem' date=' jak bedzie stawiał za mały opór to motocykl bedzie "zamulony" , Poczytaj o Walterze Kaadenie, konstruktorze MZ, poprzez odpowiednie ukrztałtowanie komory rozpręznej i wykorzystaniu zjawiska rezonansu i bezwładności fali doładowywał on silniki dwusówowe za pomoca odpowiedniego wydechu[/quote'] Ooo, i z kolegą zupełnie się zgadzam. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 la mnie w 2t to odgłos ssania brzmi lepiej, oczywiście w granicach rozsądku i głośności............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.