Skocz do zawartości

Tłumik przelotowy


Adam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm... w ogóle napisałem nie to o czym myślałem :/. Chodzi o to że znajomy chce założyć do super sprzetu jakim jest RS50 założyć układ wydechowy od 600 ( 4T ). Skłóciłem sie z nim, że mu to mocy nie doda a może i odjąć. Kto miał rację i dlaczego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... w ogóle napisałem nie to o czym myślałem :/. Chodzi o to że znajomy chce założyć do super sprzetu jakim jest RS50 założyć układ wydechowy od 600 ( 4T ). Skłóciłem sie z nim, że mu to mocy nie doda a może i odjąć. Kto miał rację i dlaczego??

Generalnie w silnikach spalinowych wydech ma niezerowy wpływ na przebieg momenu obrotowego. Dlatego jeśli się nie próbowało założyć a potem sprawdzić na hamowni to jedyną sensowną odpowiedzią jest "to zależy" ;-)

 

Niby można to wszystko powyliczać, niby ważne są małe zakręty, starannoś wykonania kanałów wylotowych z głowycy, odległość pierwszej bariery.... W motorach pewnie zdecydowanie bardziej niż w samochodach ze względu na prędkość obrotową...

 

Ale raczej nie sądzę (nie jestem mechanikiem), żeby założenie wydechu od "lepszego" motoru dało na 100% polepszenie w "gorszym". Wydech jest związany z wałkiem rozrządu, wzniosami zaworów, kształtem kolektora... To nie jest takie hop-siup i 10KM więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w dzaponcach ale w MZ tlumik przeplukiwal spaliny zmiana na inny np przelotowy mogla doprowadzic do zatarcia silnika

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen powaga? z kad masz ta informacje? ja mam przelotowy z bankom... moze ktos jeszcze sie wypowie na ten temat? coprawda jezdze juz 3 sezony, moze nie duzo km bo prawka niemam ale nie zauwzylem zadnego przycierania...

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w 2T tłumik jest równie ważny jak gaźnik czy zapłon. jak bedzie stawiał za mały opór dla spalin to cała nieszanka bedzie ci wylatywać z cylindra do tłumika przed jej sprężeniem i jej zapłonem, jak bedzie stawiał za mały opór to motocykl bedzie "zamulony" ,

Poczytaj o Walterze Kaadenie, konstruktorze MZ, poprzez odpowiednie ukrztałtowanie komory rozpręznej i wykorzystaniu zjawiska rezonansu i bezwładności fali doładowywał on silniki dwusówowe za pomoca odpowiedniego wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak wiadomo tłumik ma za zadanie odprowadzić spaliny z komory spalnia (cylindra) czyli można by wywnioskować że czym mniej w tłumiku tym lepiej ale tak do końca nie jest bo jak bylo napisane już wcześniej to niektóre komory są tak wymyślone i opracowane że potrzebują ciśnienie w tłumiku po to żeby mieszanka nie uciekała przez wydech tylko została dopalona w cylindrze ale napewno założenie tłumika z modelu mocniejszego nie powiększy tak mocy żeby zwykły śmiertelnik mógł to poczuć jest to nie możliwe ale to oczywiście jest moje zdanie. Żeby poczuć przez wymiane tłumika moc to trzeba już kupic go za troszke duże pieniądze i trzeba zmienić przeważnie kąt wyprzedzenia zapłonu i zrobić poważną regulacje gażnika czasem nawet potrzebna jest zmiana dysz na wiekszą. Takie jest moje zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...