Adam Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Jak to jest wreszcie z tymi tlumikami przelotowymi w 2T?? Jedni mowią swoje a drudzy swoje... Jednym dodaje a drugim ubywa mocy... Może ktoś to po "mechaniorsku" wytlumaczyć i powiedzieć jak w końcu jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Ja z doświadczenia powiem tyle, że tłumik przelotowy zauważyłem tylko w układach wydechowych wyposażonych w komore rozprężną (dyfuzor, gruche, bańke) W układach bez tej komory taki wydech chyba nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Hmmm... w ogóle napisałem nie to o czym myślałem :/. Chodzi o to że znajomy chce założyć do super sprzetu jakim jest RS50 założyć układ wydechowy od 600 ( 4T ). Skłóciłem sie z nim, że mu to mocy nie doda a może i odjąć. Kto miał rację i dlaczego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fv Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Hmmm... w ogóle napisałem nie to o czym myślałem :/. Chodzi o to że znajomy chce założyć do super sprzetu jakim jest RS50 założyć układ wydechowy od 600 ( 4T ). Skłóciłem sie z nim, że mu to mocy nie doda a może i odjąć. Kto miał rację i dlaczego??Generalnie w silnikach spalinowych wydech ma niezerowy wpływ na przebieg momenu obrotowego. Dlatego jeśli się nie próbowało założyć a potem sprawdzić na hamowni to jedyną sensowną odpowiedzią jest "to zależy" ;-) Niby można to wszystko powyliczać, niby ważne są małe zakręty, starannoś wykonania kanałów wylotowych z głowycy, odległość pierwszej bariery.... W motorach pewnie zdecydowanie bardziej niż w samochodach ze względu na prędkość obrotową... Ale raczej nie sądzę (nie jestem mechanikiem), żeby założenie wydechu od "lepszego" motoru dało na 100% polepszenie w "gorszym". Wydech jest związany z wałkiem rozrządu, wzniosami zaworów, kształtem kolektora... To nie jest takie hop-siup i 10KM więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 nie wiem jak w dzaponcach ale w MZ tlumik przeplukiwal spaliny zmiana na inny np przelotowy mogla doprowadzic do zatarcia silnika Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 1 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 To nie jest takie hop-siup i 10KM więcej No właśnie mowiłem mu to samo ale potrzebuje fakty... Czyli pofilozofować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Nitomen powaga? z kad masz ta informacje? ja mam przelotowy z bankom... moze ktos jeszcze sie wypowie na ten temat? coprawda jezdze juz 3 sezony, moze nie duzo km bo prawka niemam ale nie zauwzylem zadnego przycierania... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 W Rs'ce zalozenie koncowki przelotowej moze dac tylko dobre skutki tylko pamietaj a regulacji gaznika!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 3 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 W Rs'ce zalozenie koncowki przelotowej moze dac tylko dobre skutki tylko pamietaj a regulacji gaznika!! Wszyscy to mowia ale nikt nie potrafi udowodnić... Tylko ze słyszenia... A ze słyszenia to ja wiem że krowy lataja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 no ale jak wymontuje dyfuzor bo 600 ccm w 4suwie napewno go nie ma to moc pewnie spadnie i nie pomoze nawet przelotowa koncowka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 w 2T tłumik jest równie ważny jak gaźnik czy zapłon. jak bedzie stawiał za mały opór dla spalin to cała nieszanka bedzie ci wylatywać z cylindra do tłumika przed jej sprężeniem i jej zapłonem, jak bedzie stawiał za mały opór to motocykl bedzie "zamulony" , Poczytaj o Walterze Kaadenie, konstruktorze MZ, poprzez odpowiednie ukrztałtowanie komory rozpręznej i wykorzystaniu zjawiska rezonansu i bezwładności fali doładowywał on silniki dwusówowe za pomoca odpowiedniego wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 teraz kupilem koncowke od crki 2004 (ja mam 97) zobaczymy co to bedzie obie przelotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojo1234 Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Witam Jak wiadomo tłumik ma za zadanie odprowadzić spaliny z komory spalnia (cylindra) czyli można by wywnioskować że czym mniej w tłumiku tym lepiej ale tak do końca nie jest bo jak bylo napisane już wcześniej to niektóre komory są tak wymyślone i opracowane że potrzebują ciśnienie w tłumiku po to żeby mieszanka nie uciekała przez wydech tylko została dopalona w cylindrze ale napewno założenie tłumika z modelu mocniejszego nie powiększy tak mocy żeby zwykły śmiertelnik mógł to poczuć jest to nie możliwe ale to oczywiście jest moje zdanie. Żeby poczuć przez wymiane tłumika moc to trzeba już kupic go za troszke duże pieniądze i trzeba zmienić przeważnie kąt wyprzedzenia zapłonu i zrobić poważną regulacje gażnika czasem nawet potrzebna jest zmiana dysz na wiekszą. Takie jest moje zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 polecam strone 2takt.w.interia.pl tam jest opisane jak wielki znaczenie ma wydech w silniku 2t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 do super sprzetu jakim jest RS50 założyć układ wydechowy od 600 ( 4T ). Głupota to napewno zaszkodzi silnikowi. Gdzieś to już słyszałem. "Założyć do trabanta tłumik od poloneza to dopiero tuning" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.