Skocz do zawartości

50-tki smigające 80 - 120 kmh co o tym myślicie??


brudny_harry89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie rozumiem o co chodzi w temacie?! harry co to jest 80km/h dla tzr no chyba że ma te blokady..

po to temat, żeby rozpatrzyc sprawe, dlaczego np simek 50-tka nie leci tyle co tzr, no wiesz o co chodzi, nigdy nie jechałem tzr'ka i nie wiele o niej słyszałem, kumpel ma sobie taka kupic i chciałem cos sie dowiedziec, np moja Honda MBX 80 z zablokowanym modułem zapłonowym leci 90kmh, chciałem wiedziec co potrafia te tzr'ki i jestem pod wrażeniem tego co piszecie, czy ktos z Was wie moze albo ma jakies oficjalne dane tzr, np moc, albo cos w tym stylu?? pytam bo każdy motor ma różne osiagi, a mnie bardzo interesuja osiagi nominalne!! czy znacie np firmy które zajmuja sie oddławianiem motorowerów czy cos w stym stylu?? pzdr 4all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego np simek 50-tka nie leci tyle co tzr

silnik simsona jest konstrukcją dobrze jeśli z lat 60 XXwieku. Ma chłodzenie powietrzem, żeliwna tuleję, długi skok tłoka, okna otwierane są przez tłok i nic innego nimi nie steruje. To powoduje, że silnik kręci się np do 6000obr/min i generuje raptem 2,5-2,6kW. Współczesna silniki 2T mają przeważnie chłodzenie cieczą, membranę na dolocie sterującą przepływem mieszanki, czasami zawór na wydechu np YPVS, cylinder kryty ceramiką i to powoduje, że silnik jest o wiele sprawniejszy. Silniki takie kręcą sie do 10-11.000obr/min i generują z tej samej pojemności około 7-8kW. Ta moc pozwala im na osiąganie nie 50-60km/h a nawet 100-110km/h.

Musisz pamietać, że opory powietrza rosną w kwadracie przyrostu predkości co powoduje, że aby zwiększyć prędkość 2 krotnie potrzeba moc silnika zwiększyć aż 4 krotnie przy tej samej aerodynamice. Na dodatek większość motocykli z silnikami o pojemności 50ccm rozwijających prędkości na poziomie 100km/h jest obudowana w celu poprawy aerodynamiki a Simson jest jakby na to nie patrzeć "nakedem".

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra macie racje Panowie troche to głupota simka do tzr'ki porównywać, ale mimo wszystko dzieki Hiszpanowi, o to mi po prostu lotoło 8) żeby ktos napisal jakis konkret, wielkie dzieks, pytanie przyznaje chyba wybaczycie troche stukniete, ale przynajmniej odpowiedź była solidna i o taką chodzilo, teraz np jeszcze mam pytanko ile katalogowa tzr'ka ma mocy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalogowa tzr`ka ktora stoi w pobliskim salonie motocyklowym YAMAHA w lodzi na przybyszewskiego o ile sie nie myle ma 3 albo 4 konie i rozpedza sie do 45km/h. tak bynajmniej bylo napisane na karteczce naklejonej na owiewke moto. 15m dalej oddlawiaja te motorki wiec trzeba by bylo ich zapytac o konkrety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel ma Aprilie RED ROSE 50 93r. Hm... ale to nie jest scigacz. Taki choperek. V-max 90-100. Jest odblokowany, ma 5 biegow. Po zalozeniu 80 cm cylinderka lecial ponad 120. Jeszcze zapomnialem dodac ze tym motorowerze ( nie wiem jak jest w innych) silnik ma taki moment obrotowy ze dopiero ciagnie od gory. Na wolnych obrotach kiepsko sie zbiera, ale jak wejdzie w swoje obroty to ma naprawde niezlego kopa. To jest cos na podobe jak turbo w silniku diesla. Turbina ja sie rozbuja to wtedy samochodzik ladnie ciagnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest cos na podobe jak turbo w silniku diesla. Turbina ja sie rozbuja to wtedy samochodzik ladnie ciagnie

 

 

Rzemyk90 chłopaku co ty piszesz :)

Mam octavie 1,9 tDI i ten diselek pięknie sie zbiera z wolnych obrotów a jak jeździłem oplem astra chyba 1,6 to w ogóle nic nie ciagło do przodu na małych obrotach!

Sprawdzone bo jeździłem w te wakacje ;)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100km/h na seryjen ofblokowanej 50'tce jest normalne,chodzi jednak o biegówki.Moja Rs'ka z 93 roku leci kolo 105km/h,ale 100 to jest na 100%-mierzone z Kawą Zzr600 i Gs'em 500 :) Dzisiejsze 50'tki naprawde dobrze jeżdżą a ich prędkości są nieporwnywalne do 50'tek sprzed 20 laty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzemyk90 chłopaku co ty piszesz

Mam octavie 1' date='9 tDI i ten diselek pięknie sie zbiera z wolnych obrotów a jak jeździłem oplem astra chyba 1,6 to w ogóle nic nie ciagło do przodu na małych obrotach!

Sprawdzone bo jeździłem w te wakacje [/quote']

 

 

A ja mam IVECO DAILY silnik 2.8 z turbina. Na wolnych obrotach, muli sie jak mucha w smole, ale jak wzkazowka obrotomierza wskoczy na zielone pole to ma takiego kopa ze az lekko w fotel wciska i ten monent jest wyraznie wyczuwalny kiedy sie turbinka wlacza.

 

 

a jak jeździłem oplem astra chyba 1' date='6 to w ogóle nic nie ciagło do przodu na małych obrotach! [/quote']

 

Bo pewnie mial silnik beznynowy bez turba :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten iveco to jaki rocznik? Jakis starszy pewnie' date=' bo w mondziaku 98' rownierz dostaje kopa od pewnego zakresu oborotw[/quote']

 

98'

 

 

Moj tata ma Audii 100 2' date='5 TDI i tez sie zbiera, ale czy to jest temat o samochodach? Ludzie zastanowcie sie troche zanim cos napiszecie[/quote']

 

No wlasnie, OLO ma racje. Kontynuujemy temat o 50. Bo jeszcze ostrzezania mozemy dostac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...