Skocz do zawartości

Pytanie teoretyczne 5 zaworów na gar, jak jest to rozwiązane


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie czysto teoretyczne, czy ktoś z forumowiczów widział może w jaki sposób rozwiązany jest napęd 5 zaworów skoro są do tego używane tylko 2 wałki rozrządu?? I w jaki sposób zostało upchane tyle zaworów w głowicy ? Wiem że takie rozwiązane jest stosowane w yamahach WR/YZ i R1 pewnie pare osób z forum ma takie motocykle.

 

 

Silnik R1

http://www.motorcycledaily.com/021804side1a.jpg

 

Silnik WR

http://dspace.dial.pipex.com/merlinbooks/01wr426b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie moi drodzy zastosowano juz w 1985 w seryjnym motocyklu FZ 750 działa to w ten sposób że są 3 zawory ssące i 2 wydechowe poprawia to napełnianie komory i obniża masę pojedynczego zaworu i sprężyny oraz sily bezwladnosci, co zwiększa z kolei szybkobieżnośc silnika. Sam mam silnik w ktorym jest 20 zaworów.

 

Mechanicy nie lubią brac sie za regulacje rozrządu w tych silnikach - pewnie wiecie czemu 8) na szczescie zazwyczaj okresy pomierzy regulacjami sa dosc dlugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to jeden kij, na każdym jest srubka z kontrą :P

MarianKa, na pewno zajebiscie, bo widziałem efekty jak wracalismy z Morska :P

Hun660, jeszcze Pegaso i chyba Freewind mają po 5 zaworków (single) no i na pewno znalazłoby się tego trochę

 

ale najlepszy bajer ma i tak Honda, nie pamiętam oznaczenia modelu, ale to była 750-ka V4 chyba, miała 8 zaworów na cylinder, po dwa korbowody na każdym tłoku, a tłoki były 'podwójne', coś jakby dwa tłoki przyłożyć do siebie i wypełnić brakujące miejsce tworząc płaską powierzcnię po obu stronach, ciekawe też jest to, że każda para korbowodów musiała mieć identyczny rozstaw otworów w główce i łbie!

Miodzio! Chciałbym to zobaczyć, pogrzebać no i pojeździc

Sorki za off-topic, ale musiałem ;) ;) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to jeden kij' date=' na każdym jest srubka z kontrą :P

[b']MarianKa[/b], na pewno zajebiscie, bo widziałem efekty jak wracalismy z Morska :D

Hun660, jeszcze Pegaso i chyba Freewind mają po 5 zaworków (single) no i na pewno znalazłoby się tego trochę

 

Sorki za off-topic, ale musiałem :P :P :P

 

Pegaso ma 5 zaworów ustawionych radialnie, Freewind ma 4 zawory, tak samo jak DR-ka.

A od 2005r Pegaso ma silnik z XT660.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian jeszcze lepiej jezdzi od 1996 po przestawieniu czopów o 270 stopni :P 8)

 

I t by mnie jeszcze bardziej rajcowało! Niestety, jestem zgredem ;) , ale nie z taka kasą :cry:

 

A co do regulacji - robota to jedno, a zawory mam na płytkach, to aż strach pomyslec ile to będzie kosztować "w razie że się zepsuje" :P

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...