Lucass Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Mam takie pytanie czysto teoretyczne, czy ktoś z forumowiczów widział może w jaki sposób rozwiązany jest napęd 5 zaworów skoro są do tego używane tylko 2 wałki rozrządu?? I w jaki sposób zostało upchane tyle zaworów w głowicy ? Wiem że takie rozwiązane jest stosowane w yamahach WR/YZ i R1 pewnie pare osób z forum ma takie motocykle. Silnik R1http://www.motorcycledaily.com/021804side1a.jpg Silnik WRhttp://dspace.dial.pipex.com/merlinbooks/01wr426b.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 są krzywki o specjalnie przygotowanych bieżniach, zeby napedzały pod skosem, skomplikowany kształt, ale niestety tak najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 W Tenerze jest 5 zaworów uruchamianych krzywkami z 1 wałka rozrządu. Ładne zdjęcie silnika z widocznym rozrządem jest w którymś z Katalogów Motocykle Świata z lat ubiegłych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Takie rozwiązanie moi drodzy zastosowano juz w 1985 w seryjnym motocyklu FZ 750 działa to w ten sposób że są 3 zawory ssące i 2 wydechowe poprawia to napełnianie komory i obniża masę pojedynczego zaworu i sprężyny oraz sily bezwladnosci, co zwiększa z kolei szybkobieżnośc silnika. Sam mam silnik w ktorym jest 20 zaworów. Mechanicy nie lubią brac sie za regulacje rozrządu w tych silnikach - pewnie wiecie czemu 8) na szczescie zazwyczaj okresy pomierzy regulacjami sa dosc dlugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Ja ma 10 zaworów, ale za to w 2 cylindrach. Nie wiem jak to działa, ale jeździ zjebiscie. :) Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Marian jeszcze lepiej jezdzi od 1996 po przestawieniu czopów o 270 stopni :) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 U mnie też jest 5 zaworów , 2 ssące , 2 wydechowe i jeden dekompresyjny który otwiera się tylko przy urychamianiu silnika kopką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Mechanicy nie lubią brac sie za regulacje rozrządu w tych silnikach - pewnie wiecie czemu A nie wiem :-). Taka sama robota jak przy 4 na gar. No moze prawie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 No moze prawie 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 dla mnie to jeden kij, na każdym jest srubka z kontrą :P MarianKa, na pewno zajebiscie, bo widziałem efekty jak wracalismy z Morska :P Hun660, jeszcze Pegaso i chyba Freewind mają po 5 zaworków (single) no i na pewno znalazłoby się tego trochę ale najlepszy bajer ma i tak Honda, nie pamiętam oznaczenia modelu, ale to była 750-ka V4 chyba, miała 8 zaworów na cylinder, po dwa korbowody na każdym tłoku, a tłoki były 'podwójne', coś jakby dwa tłoki przyłożyć do siebie i wypełnić brakujące miejsce tworząc płaską powierzcnię po obu stronach, ciekawe też jest to, że każda para korbowodów musiała mieć identyczny rozstaw otworów w główce i łbie!Miodzio! Chciałbym to zobaczyć, pogrzebać no i pojeździcSorki za off-topic, ale musiałem ;) ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 NR 750 z elipsoidalnymi tłokami Ciekawe tylko jak oni zrobili pierscionki do tego. Maszynka wypas cała z karbonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 dla mnie to jeden kij' date=' na każdym jest srubka z kontrą :P [b']MarianKa[/b], na pewno zajebiscie, bo widziałem efekty jak wracalismy z Morska :D Hun660, jeszcze Pegaso i chyba Freewind mają po 5 zaworków (single) no i na pewno znalazłoby się tego trochę Sorki za off-topic, ale musiałem :P :P :P Pegaso ma 5 zaworów ustawionych radialnie, Freewind ma 4 zawory, tak samo jak DR-ka.A od 2005r Pegaso ma silnik z XT660. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Sie z Rotaxa na Yame przerzucili :?: Ale XT 660 też chyba ma 5 zaworów, bo to silnik z XTZ 660 Tenere Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Marian jeszcze lepiej jezdzi od 1996 po przestawieniu czopów o 270 stopni :P 8) I t by mnie jeszcze bardziej rajcowało! Niestety, jestem zgredem ;) , ale nie z taka kasą :cry: A co do regulacji - robota to jedno, a zawory mam na płytkach, to aż strach pomyslec ile to będzie kosztować "w razie że się zepsuje" :P Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Płytka ok 30 zł ale często da się pokombinowac pozamieniac i poszlifowac wiec dramatu nie ma. Mi sie udało i na 20 zadnej nie musialem dokupowac :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.