Aguśka Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Jak w temacie. Wiem, ze dla wiekszosci z Was to banał, ale ja nie znalazłam żadnych informacji na ten temat w necie :roll: Być może kiepsko szukam, ale ileż można :?: :!: Jest to ejdna z podstawowych czynnosci, a ja nawet nie wiem o co chodzi (czyt. nie wiem od czego zacząć). Prosze o wypowiedzi tych, ktorzy maja czas na pomaganie niedouczonym motocyklistkom :( Z góry bardzo dziękuję ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 szczerze mówiąc naciogam łańcuch na oko i tez jestem ciekawy jak to powinno sie robić;) najgorsze dlamnie jest ustawianie koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Najpierw napiszcie o jaki model motocykla chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Z reguły łańcuch nie może mieć zbyt dużego luzu ( max 5 cm odchylając łańcuch do góry i na dół) i nie może być zbyt mocno naciągnięty, bo się zbyt szybko wyciąga. metoda prosta: odkręamy koło i ciągniemy koło do tyłu ( najczęściej są to specjalne śruby do naciągu, które wykręamy po tyle samo obrotów). Często dla ułatwienia dobrego ustawienia koła są linie dzięki którym widać, czy koło jest prosto. Potem dokręcamy śruby mocujące koło. To tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Najpierw napiszcie o jaki model motocykla chodzi. ... chodzi mi o regulacje w Yamasze Virago 125 :roll: Nie posiadam do niej maluala i mam problem z takimi pierdolami, tym bardziej, ze nie mialam wczesniej zadnego motocykla :oops: :roll: Czyli mowicie, ze regulacje przeprowadza sie poprzez cofniecie tylnego koła, poprzez odkrecenie śrób mocujacych (?) tak? A jesli nie mam centralnej stopki? Wtedy to moze byc problem. Plauje zakup jakiegos stojaka- wiecie gdzie moge taki dostac i za ile? :roll: Bardzo dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi. Łapcie buziaki :** ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Nie muszisz mieć zentralnej podstawki do naciągania łańcucha. Proponuję, zebyć pojechała do jakiegoś warsztatu, poprosiła po pokazanie jak się to robi itp. To najlepsza metoda, da to dużo więcej niż 15 postów pisanych tutaj. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 zrób tak jak pisał Paweł- podjedz do jakigos serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Z reguły łańcuch nie może mieć zbyt dużego luzu ( max 5 cm odchylając łańcuch do góry i na dół) i nie może być zbyt mocno naciągnięty' date=' bo się zbyt szybko wyciąga. metoda prosta: odkręamy koło i ciągniemy koło do tyłu ( najczęściej są to specjalne śruby do naciągu, które wykręamy po tyle samo obrotów).[/quote'] Mrymek każe odkręcić tylne koło, a do tego chyba potrzeba centralnej stopki, lub przynajmniej stojaka :roll: Często dla ułatwienia dobrego ustawienia koła są linie dzięki którym widać' date=' czy koło jest prosto. Potem dokręcamy śruby mocujące koło[/quote'] Gdzie mam szukac tych liń? U mnie w Virażce ich chyba nie ma... :? Proponuję' date=' zebyć pojechała do jakiegoś warsztatu, poprosiła po pokazanie jak się to robi itp. To najlepsza metoda, da to dużo więcej niż 15 postów pisanych tutaj.[/quote'] A myślisz, ze nie próbowałam?? Podjechałam do jednego to Pan "nie mail czasu na głupoty" w drugim uslyszałam, ze "nic nie ma za darmo" itp. :cry: pozostaje mi Wasza pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Dobra, jeszcze raz ze spokojem.A więc:Postaw moto (obojętnie na jakiej stopce).Odkręć (zluzuj) śrubę mocującą koło.Popuść nakrętki kontrujące śruby wystające z tyłu z wahacza.Teraz dokręć te wystające śżruby po obu stronach wahacza, zawsze o tyle samo obrotow. Pamiętaj, że już jeden obrot mocno podciąga łańcuch.Teraz kontrolujesz czy łańcuch jest równo naciągnięty - po obu stronach na wahaczu, mniej więcej w okolicy ośki koła, powinnaś znaleźć nacięcia w metalu - właśnie takie kreski. Sprawdzasz, czy po obu stronach motocykla zgadza się ułożenie kresek jest takie samo. Jest jeszcze skuteczniejsza metoda - ale musisz mieć suwmiarkę. Wówczas nią sprawdzasz, czy śruby regulujące naciąg łańcucha wychodzą z wahacza na taką samą odległość.Na koniec dokręcasz śrubę mocującą koło i nakrętki kontrujące śruby naciągu łańcucha. Robisz rundkę po parkingu i jeszcze raz sprawdzasz naciag łańcucha czy jest OK.Gorzej jeśli łańcuch jest np nierówno wyciągnięty. Wówczas za cholerę nie ustawisz naciągu. Jeżeli się na tym nie znasz, to musi pomóc ktoś kto się zna, bo trzeba znaleźć miejsce najmniejszego wyciągnięcia łańcucha na całej jego długości i na podstawie tego miejsca ustawić naciag. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Podjechałam do jednego to Pan "nie mail czasu na głupoty" w drugim uslyszałam, ze "nic nie ma za darmo" itp. Ja bym Ci to wytłumaczył za darmo, bo nie trwa to więcej niż 5 minut. Ale co kraj (warsztat) to obyczaj. Do tego co napisał Dominik dodam tylko dwia sprawy - jak łańcuch jest koślawo wyciągnięty, to reguluje się prawidłowy luz w momencie, jak jest on najbardziej napięty. Może w innych fragmentach będzie on obijał się o wahacz, ale to mniejsze zło, niż za mocny naciąg i zniszczenie łożyska wałka zdawczego (tego na której jest mała zębatka). Dwa - w niektórych motocyklach (np. Suzuki GS500) po pewnym czasie użytkowania blaszki, które mają wskaźnik wyrabiają się i mają luz na osi (przód - tył). Nie pozostaje nic innego jak ustawienie owej blaszki w połowie luzu i sprawdzenie na wahachu czy z dwóch stron jest tak samo. Trzy - ostateczne sprawdzenie zawsze robi się na kołach i z pasażerem na motocyklu. Wtedu luz musi być. Choćby 1 cm, ale łańcuch nie ma prawa być naciągnięty jak struna - skutki, tak jak pisałem - zniszczenie łożyska, nie wspominając już o samym łańcuchu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 A czasem virówka 250 nie ma podkładek na osi koła, w postaci ząbkowanych mimośrodów? Wtedy liczymy ząbki, czyli sprawdzamy który ząbek na podkładce mimośrodowej jest oparty o pierdółek wystający z wahacza. Łatwiej niz z tymi zas*anymi kreseczkami i podkładkami w GS500. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 To jest Virago 125. Tam jest naciąg tak jak pisałem - śruby w wahaczu.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 O jaki ja ślepy jestem :oops: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi :* Jak znajde dzis klucze do garażu :) to jeszcze dziś się temu przyjżę z bliska :P Pozdrawiam wszystkich udzielających się :) [ Dopisane: 16-08-2005, 20:43 ]Dzis sprawdziłam naciag łańcucha. Na mniej wiecej jego polowie mierzac od dołu wchodza trzy palce (ok. 5 cm). Od góry jakies 4 paluchy. To jeszcze dobrze czy już przydałoby sie podregulowac ? :roll: Ponadto od spodu widac, ze łańcuch uderza na nierownosciach w wahacz, bo jest ubrudzony smarem :roll: Dodam tylko, ze nikt nie siedzial na moto, bo nie bylo siostry w poblizu :D. Aha i jeszcze jedno. Gdzie sa dokladnie te kreski wskazujace rowne ustawienie koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Luz łańcycha mierzysz od skarajnych położeń (naciagsz go w górę i na dół). Zazwyczaj wynosi on około 3 do 5 cm w sprzętach szosowych i więcej w enduro, gdzie wymaga to skok wahacha, a zatem łańcuch znacznie zmienia swój naciąg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.