Skocz do zawartości

restaurowanie wfm


bogdan3211
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do malowania cylindra ja bym do tego nie był do końca przekonany' date='nie będzie wtedy się za bardzo grzał?? [/quote']

Ktos Ci takich glupot naopowiadal czy sam wymysliles?

Wueska dobrze gada. Alu oczywiscie nie malowac tylko wyczyscic, ale zeliwo jak najbardziej malowac, bo wtedy ladnie wyglada i nie rdzewieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak pomalujesz na czarno to będzie lepsze odprowadzanie ciepła jeszcze jak pmalujesz czarnym matem to jeszcze lepiej przerabiam ten temat teraz na fizyce wiec lepiej na czarno pomalować niż nie malować wcale i zostawić rdze. Jeśli źle mówię to poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pomalujesz na czarno to będzie lepsze odprowadzanie ciepła

Pała z fizy!

odprowadzanie ciepła wiąże się z przewodnością cieplną metali, a nie z kolorem... pomyliło ci się z powierzchnią, która szybciej absorbuje ciepło czyli nagrzewa się - /np. dach czarny i biały-który się szybciej nagrzeje w lecie?/

c.d WFM'ki -sam taką posiadam, jakieś 10 lat temu ją zrobiłem.Koła czarny mat -fajny efekt, silnik po prostu dokładnie wyczyściłem. Moto wygląda OK-bez zbędnego malowania silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coć kiedyś czytałem w ŚM był artykuł o tuningu Dniepra. Pisało ze właściciel pomalował jakąś specjalną farbą cylindry która niby odprowadzała lepiej ciepło. Nie wiem czy to prawda ale na pewno czarna farba żaroodporna nie zaszkodzi w tym przypadku.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak szybciej oddaje ciepło ale i sie nagrzewa też ale za to szybciej stygnie taki dach czarny , wiec jadąc cylinder szybciej dostanie temperaturki ale też ją szybciej odda chyba że jest inaczej, nie chcem sie kłucić ale tak mi sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz kolego o restaurowaniu motocykla WFM i chcesz go malować chromem w sprayu ?

Najpierw zastanów się na czym polega restaurowaniem motocykla.

To nie jest choinka i nie musi się świecić tylko ma wyglądać dokładnie tak jak opuszczała fabrykę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak opuszczał fabrykę (albo i lepiej) .Wszystko zależy kto dysponuje jakimi funduszami i jakie są oczekiwania co do odrestaurowanego motocykla . Ja np. Chromowałem części (felgi , szprychy z głowkami, kierownicę , tłumik, i wiele innych drobiazgów ) do swojej SHL w ABB Zamech w Elblagu . Chromy mają 12 lat (ja wtedy też miałem miałem 12 lat ale mój ojczulek za to płacił ja po 9 latach od chromowania skończyłem restaurację ) i wygladają jak nóweczki , żadnych przebarwnień itp . Tylko kasy trzeba wywalić i to jest minus tej zabawy. Silnika bym nie chromował w ogóle , a aluminium wypoleruj może i to też bez przesady żeby zachować oryginalność . Tylko pytanie czy chcesz żeby Twój motocykl wygladał oryginalnie , ładnie , czy zrobiony na odwal (bez urazy) Pozdrawiam .

 

aha chromy i motocykl przed ukończeniem restaurowania (jakieś 2 lata temu) wygladał tak (kiepska jakość zdjęć wybaczcie :roll: )

 

http://www.guti81.republika.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam panowie.

Ja bardziej z taką prośbą macie jakieś ciekawe strony o motocyklu WFM M06 w zanadrzu do zaoferowania? Bo ja trochę znalazłem, ale napewno ogladałem takie oblatane i wszem znane. Chciałbym jakieś ciekawe wiadomości. Zdjęcia. Będe wdzieczny. Pozdrawiam wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chesz to porządnie zrobić to najpierw umyj dobrze cylinder benzyną ekstrakcyjną pozalepiaj wszystkie otwory i wypiaskuj. potem jak wyżej było mówione czarna żaroodporna. głowica tylko piaskowanie bez żadnych farb ewentualnie szkiełkowanie (po piaskowaniu lepiej będzie odprowadzała ciepło->większa chropowatośc powierzchni)

to że malujemy czarną farbą nie ma większego wpłkywu ma wymianę cieplną z otoczeniem. przyrost ciepła spowodowany energią słoneczną jest znikomy przy cieple wydzielającym się podczas spalana mieszanki w cylindrze. największe temp występuja w komorze spalania i dlatego jest aluminiowa->alu. lepiej przewodzi ciepło aniźli żeliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...