kubajawax Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jak wywazyć wał na czym polega wyważanie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 wał korbowy jak wiadomo się kręci i to szybko i żeby silnik się nie rozpadł, to na wał muszą działać takie siły odśrodkowe aby się one sumowały do zeraw dodatku suma mas po jednej stronie osi wału musi być równa sumie mas po drugiej (wliczajac kompletne tłoki i korbowody)a na czym to polega? hmm ... po odlaniu bądź odkuciu wału sosuje się głównie zasadę ujmowania masy przez wiercenie otworów w przeciwciężarach, przetaczanie lub też stosowanie przeciwciężarów o odpowiedniej masie (przykręcane), na koniec przychodzi koło zamachowe (samochody), które musi także być wyważone i dopasowane do silnika (montowane tylko na jeden sposób bez możliwości obrócenia go wzgledem wału), w motocyklach kołęm zamachowym jest sam wał, więc ten kłopot odpadachyba nic nie pominąłem, a jeśli tak, to proszę o dopowiedzenie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubajawax Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 zrobilem ten temat poniewaz chce sobie zregenerowac wal samemu poniewaz mam odpowiednie narzedzia prase tokarke frezarke i inne i czy po wymianie samego łożyska musze wyważać ?? jak to trzeba by było zrobic czy potrzebny jest do tego jakis specjalny sprzęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 do wymiany łożyska korbowodowego nie trzeba wyważać, tylko musisz obie połówki tak poączyć sworzniem, zeby wał był w jednej osi (oba czopy główne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 pomyliłeś kolego wyważanie z centrowaniem Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubajawax Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 a gdybym wymieniał korbowód to musze wyważać??? jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Wątpię aby twojej "jawce", ktoś fundnął wyważanie, jeśli już to centrowanie, jak słusznie zauważył Piotrek. Wały wyważane sa fabrycznie, możesz je wyważać przez ew. zbieranie materiału z przeciwwag, lub denek tłoków. W sumie, to może i dało by to całkiem nie złe rezultaty i po takiej operacji uspokoił byś pracę jawy... ale pytanie czy warto to robić? Sądzę, że raczej powinienneś ograniczyć się do dobrego centrowania i wymiany łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek425 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Sz. Koledzy, wkrótce czeka mię regeneracja wału korbowego w Awo Sport, zastanawiam się czy nie wyważyć przy okazji wału, podobno to wydłuża żywotność silnika? Warto bawić się w coś takiego przy zabytku? Nie wiecie ile to może kosztować? Thank ju from the mointainWojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 W Junaku miałem oryginalny wał z tłokiem od Fiata...oczywiście nie centrowany...wibracje miał jak młot udarowy...Kiedy zmienia się np. tłok na inny niż fabryczny (inna masa) to wtedy trza wywarzyć cały układ... jeśli wszystko zostaje fabryczne... (masy zachowane) takiej konieczności nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Sz. Koledzy, wkrótce czeka mię regeneracja wału korbowego w Awo Sport, zastanawiam się czy nie wyważyć przy okazji wału, podobno to wydłuża żywotność silnika? Warto bawić się w coś takiego przy zabytku? Nie wiecie ile to może kosztować? Thank ju from the mointainWojtekCzytaj dokładniej cały wątek. Po wymianie korbowodu wał podlega centrowaniu a nie wyważaniu.W Krakowie jest dobra firma która się tym zajmuje.O dynamicznym wyważaniu możesz zapomnieć. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek425 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Dzięki za uwagi. Chodziło mi o to że w usportowionych, "małonakładowych" wersjach Awo , wał był wyważany. Nie marzę o tuningu, ale zastanawiam się nad podniesieniem żywotności i zwiększeniem kultury pracy silnika w którym jest oryginalny, nominalny tłok org. korbowód itd. Hmm, czemuż mogę zapomnieć o dynamicznym wyważaniu? Nie ma potrzeby? nie da się? nikt się tego nie podejmie? To za drogie? Dzięki za odzew.Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Dzięki za uwagi. Chodziło mi o to że w usportowionych, "małonakładowych" wersjach Awo , wał był wyważany. Nie marzę o tuningu, ale zastanawiam się nad podniesieniem żywotności i zwiększeniem kultury pracy silnika w którym jest oryginalny, nominalny tłok org. korbowód itd. Hmm, czemuż mogę zapomnieć o dynamicznym wyważaniu? Nie ma potrzeby? nie da się? nikt się tego nie podejmie? To za drogie? Dzięki za odzew.WojtekSam sobie odpowiedziałeś zadając kilka pytań. Potrzeba może byłaby gdybyś chciał na tym silniku pobijać jakieś rekordy np. długowieczności.W naszym kraju nikt tego nie potrafi zrobić może poza inż.Czwordonem ale nie stać Cię na jego usługi.Teoretycznie zachodzi potrzeba dowaźania dynamicznego po zamianie tłoka na lżejszy ale tylko teoretycznie.Ostatnio montowałem tłoki Wiseco do stareńkiej Kawasaki Z750 na rozwiert 820cc.Mają inną wagę niż oryginalne a silnik pracuje spokojniej czyli generuje mniejsze wibracje.Ten temat nadaje się na pracę naukową i nie widzę potrzeby dalszej dyskusji ponieważ wału silnika jednocylindrowego i tak nie da się doważyć na 100 procent nawet teoretycznie.Jedyny sposób jaki dotychczas wymyślono to zastosowanie dwóch przeciwbieżnych wałów dla jednego cylindra ale to skomplikowana konstrukcja o bardzo mocnym karterze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek425 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Hmm. ciekawe, dobrze jest wiedziec i miło jest wiedzieć :) Zapytam ile by coś takiego kosztowało. PozdrawiamWojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 jako absolwent technikum mechanicznego musiałem ten dział przetrwać i nawet dostałem małe zadnie projektowe aby teoretycznie wyrysowac siły... w skrócie chodzi oto zeby umiescic dana mase na danym ramieniu która równowazy mase tłoka zawieszona na ramieniu o długosci korbowodu;] zeby było jeszcze trudniej tłok nie ma mas rozmieszczonych symetrycznie;] Nie istnieje narazie potrzeba by wyrównoważać wały w 100%;] W starszych konstrukcjach o mniejszych obrotach wał był wyrównowazony w 60% i to juz było duzo;] Jak nielubisz wibracji na ramie to zamocuj silnik na przegubach stalowo gumowych i po sprawie;] to juz bedzie tańsze rozwiazanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Walu silnika 1 cylindrowego wywazyc nie mozna, w silnikach wielocylindrowych wywazaniem osiagamy nie zmniejszenie wibracji ( moze do pewnego stopnia ) ale glownie umieszczenie ich w takim zakresie obrotow, by byly jak najmniej uciazliwe.Wal mego BSA ( 2 cylindrowy ) wywazany byl dynamicznie i silnik jest spokojny do jakichs 100 km/h - powyzej wibruje i ciezko jest jechac z naprawde duza stala szybkoscia np 140 km/h.Prawdziwym panaceum na wibracje jest uklad walkow rownowazacych silnik, ale to mozliwe jest tylko w silniku projektowanym od podstaw, a nie w odbudowywanym zabytku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.