Skocz do zawartości

Du(p)ka - Operacja "Brzeszczot"


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Czołem!

 

Po 3 latach od zakupu Duki i po wielu komentarza w stylu: "w końcu to zrób" tudzież "broń Boże tego nie rób" dojrzałem do decyzji o wywaleniu z Duki całej tej wielkiej kupy z tyłu motocykla, czyli błotnika, który trzymał tablicę rejestracyjną, kierunki itd.

 

Wymagało to jednak ucięcia kawałka ramy - kilku ostatnich centymetrów, na których spoczywał plastik, a do niego przykręcony był błotnik. Stąd wahałem się z tym od dłuższego już czasu, bo to jednak wymagało wzięcia do ręki brzeszczota... W końcu się jednak zdecydowałem. W razie czego jednak mam już opracowany patent, jak bez spawania przywrócić konćowce ramy jej dawny kształt.

 

Ponadto musiałem nieźle zakombinować z nowym mocowaniem kierunków i tablicy. Najpierw szybki przegląd ebaya - aha, nowe tyłki od 40 do 200 euro. Potem allegro - zapomnij, tu tego nie znają. OK, poradzimy sobie sami. W skład nowego tyły weszły więc: tabliczka z nierdzewki pod tablicę rej. z adresem www Sokoła (którą miałem na Duce od samego początku zresztą), konsola kontrolek od KTM 450 EXC model 2005, 4 eleganckie śrobki. I wszystko ;) Proste rozwiązania są najlepsze, najskuteczniejsze i najtrwalsze ;)

 

Konsola okazała się idealna do montażu kierunków, dodatkowe otwory pozwoliły z jednej strony przykęcić do niej płytę pod tablicę rejestracyjną, a z drugiej strony - do ramy motocykla. Poza tym okazało się, że nie muszę zakładać dodatkowego oświetlenia tablicy, ponieważ lampa led, którą montowałem kilka tygodni temu jest od spodu przeźroczysta i daje zajebiste, fioletowe światło idealnie na tablicę rejestracyjną. Wczoraj w nocy testowałem to i naprawdę zajebiście efekt mi się podobał.

 

Jednocześnie postanowiłem i natychmiast wykonałem cięcie błotnika nanadkolu - uciąłem go dość radykalnie, dzięki czemu oponka jest świetnie wyeksponowana :buttrock:

 

Teraz z inne beczki. Mam pytanie do osób mających motocykle z podobnie krótkikm tyłem, mam tu na myśli między innymi Dungooda od Bułki i Jagdtigera, który miał Monstera z krótkim dupką - jak toto zachowuje się na deszcz, tzn czy plecy rzeczywiście są mega-mokre? Dla ciekawości pojeździłem trochę po błocie i trzeba przyznać, że tył był dość mocno upaćkany... Dzięki z góry za odpowiedzi.

 

Ilustruję Operację "Brzeszczot" zdjęciami:

 

Etap zabawy z brzeszczotem:

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401205.jpg

 

Efekt zabawy z brzeszczotem:

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401207.jpg

 

montaż lampy i kierunków:

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401208.jpg

 

Montaż tablicy:

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401209.jpg

 

Efekt końcowy:

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401210.jpg

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401212.jpg

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-401214.jpg

 

Na koniec - tak wyglądała Du(p)ka wczoraj jeszcze (długa kupa z tyłu, długie nadkole nad tylnym kołem).

 

http://predator.bikepics.com/pics/ducati-m...pics-369226.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
gratulacje...

pozbyles sie "lopatki do groszku" :buttrock:

namawiam do tego wszystkich

 

Kurde, ale zrobiłeś extra tył w VTRce! Zdradź mi tajemnicę dorabiania rur, coby puścić wydechy góra na wysokości kanapy - gdzie szukać speców, ile może kosztować itd. Chodzi mi o same rury dolotowe, wydechy zastosowałby te co mam w tej chwili.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecalbym raczej wydech od 916 - mozna go zmiescic w monsterze - nie jest latwo ale mozna :buttrock:

 

a rury - kupujesz z kwasowki - wlasciwie wszystkie kolanka sa dostepne ze 20 do wyboru

a potem mierzenie, robienie makietek, kombinowanie, spawanie...

...a potem ciecie - i wszystko od nowa ;)

jakbys wybieral sie do W-wy to daj znac - spotkamy sie i pokaze ci wiecej takich wydechow ;)

 

a u mnie najgorsze bylo zachowanie takich samych dlugosci kolektora pierwszego i drugiego cylindra

trzeba bylo przeprojektowac mocowanie amortyzatora i i tak bylo duzo dlubania...

ale sie udalo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
polecalbym raczej wydech od 916 - mozna go zmiescic w monsterze - nie jest latwo ale mozna

 

Hehhee no' date=' ale chyba wycinając plastik pod siedzeniem plus pojemnik na narzędzia w siedzeniu, inaczej będzie za nisko w stosunku do opony. To już chyba za daleko idąca operacja, choć kto wie :buttrock:

 

 

rury - kupujesz z kwasowki - wlasciwie wszystkie kolanka sa dostepne ze 20 do wyboru

 

Dobrze, ale w jakich sklepach szukać, z jakimi artykułami? Czy są rury o róznej średnicy? Co to znaczy 20 do wyborU, tzn pod jakim względem jest wybór?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rury z kwasowki sa dostepne na kazdej lepszej budowie, moj staruszek, ktory pracuje w dziale izolacyjnym stosuje takie rury niemal codziennie, przerabial juz koncowke w aucie, tlumik zzarla rdza a kwasowka sie blyszczy ;) Pojdz do takiego warsztatu, oni maja takich rurek na tony, kiedys sam mialem sporo tych rur, nawet pusty tlumik sie zrobilo, ale zostalo mi tylko ze 30 cm takiego zelastwa :buttrock: udaj sie na warsztat izolacyjny i za flaszke ile chceszm, tak podejrzewam evil 2 nara

 

[ Dopisane: 14 ]

i jeszcze gratki za ta kompozycje w Dukacie, niemal jak smakowity tylek w Auguscie F4 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystam z hurtowni - maja tam rury o bardzo roznych srednicach, chyba co 2 mm

w kazdym dobrym warsztacie tlumikarskim powinienes kupic co potrzeba...

do wyboru sa kolanka giente pod roznymi katami... 90, 45, 30 stopni

odpowiednie odcinki rur tniesz loczysz tasma lakiernicza i tak do skutku :buttrock:

jak juz jestes pewny ze jest ok to spawasz... a jak sie nie uda tniesz i od poczatku...

 

a z cieciem plastiku i schowka przy instalowaniu wydechu od 916 - no pewnie - tu sie zaczyna zabawa ;) im wiecej zmieniasz tym lapiej... jak juz raz zaczniesz to nie wsiadziesz juz na seryjny motocykl ;)

 

 

moze bede w poznaniu pod koniec sierpnia to sie u ciebie pokaze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik-ladnie sobie skroiles tylek. ..Piknie to wyglada, sam troche toto podcialem ale nie tak radykalnie-czasmi musze Smoczyce przewiezc ;-] Zamiat dorabiac- moze oryginaly Lasera lub cosik podobnego?? Jak nie to skontaktuj sie z Krzyskiem "Dziadyga" naszym ;-] - ma ladnie zrobione lufki w "Potworku" swoim, podobno i doginaja rury jak oryginaly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecalbym raczej wydech od 916 - mozna go zmiescic w monsterze - nie jest latwo ale mozna :)

 

u mnie w VFRce udało się założyć wydechy właśnie od 916/748 ale musiałem je skrucić i dodatkowo przerobić denka u wlotu. Zrobiłem w tłumikach jakby rynienki z kwasiaka, w których przylegają rury ramy. Tak jakby rama przenikała częściowo przez tłumik. Nie wiem jak to wytłumaczyć. Był to jedyny sposób aby zmieścić tłumiki miedzy zbyt wąsko rozstawionymi elementami ramy. Być może w Duce takie rozwiązanie również by pomogło w razie zbyt dużej ciasnoty pod siedzeniem

 

 

im wiecej zmieniasz tym lapiej... jak juz raz zaczniesz to nie wsiadziesz juz na seryjny motocykl :evil:

 

popieram 8) Sam wyznaję podobną zasadę. Nie uznaje jedynie przerostu formy nad treścią. Całość zmian musi dobrze funkcjonować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...