Skocz do zawartości

wystarczająca moc?


rafauM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem czy moc w okolicach 55-60 KM w Dragstarze 650, VN 800 czy też Shadow 750 będzie wystarczająca aby bezproblemowo wozić mnie+pasażerkę. W sumie z plecaczkiem ważymy około 170 kg

 

Narazie bujam się gs500f i jest powiedzmy średnio w dwie osoby (pomijam tu komfort na tylnym siedzeniu).

Za mniej więcej rok mam zamiar zmienić motocykl i zastanawiam się nad jakimś cruiserem. Pieniądze pozwalają narazie na coś w klasie 650-800. Było by miło uzbierać na jakąś większą pojemność:) to się zobaczy.

 

A drugie pytanie - czy da się w jakiś niezbyt skomplikowany sposób podnieść osiągi wyżej wymienionych cruiserów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla informacji - Drag Star 650 posiada moc 40 KM, także te następne 15 - 20 trudno Ci będzie znaleźć. Co do dwóch następnych to tam 60 KM też nie znajdziesz, oczywiście pokombinować można ale z 40 KM do 60KM trudno Ci będzie podskoczyć. A do jazdy z pasażerką moc 40KM czy 50 KM też wystarczy.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy taka moc będzie wystarczająca to trudno powiedzieć. Zależy czego oczekujesz. Nie oczekuj przyspieszeń jak start promu kosmicznego choć z drugiej strony do codziennej jazdy moc ta wystarczy w zupełności. Jeśli razem ważycie około 170 kg to raczej odpuścił bym Drag Stara - jest zdecydowanie najsłabszy w tym gronie. Najmocniejszy i najszybszy jest VN 800 choc potrzebuje trochę większych obrotów niż pozostałe. Generalnie bezstresowa jazda cruiserem zaczyna sie powyżej 1000 cm3 pojemności. Moc na ogół też oscyluje wokół 60 KM ale za to zdecydowanie większy jest moment obrotowy co ułatwia np. wyprzedzanie. Jeśli jednak chcesz cos z mniejszych pojemności to VN 800 lub VT 750. Z czasem i tak przesiądziesz się na coś powyżej 1000 :)

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli przesiadasz sie z GS500F i oczekujesz ze motocykl bedzie lepiej przyspieszal (bo pojemnosc wieksza) to zdecydowanie jestes w bledzie. Swoja wdowka kilka razy mialem juz okazje sproobowac sie z GS-em i zdecydowanie zostaje w tyle. Moze nie tyle jest to spowodowane moca, bo roznica jest niewielka (moj ma 45KM, tyle samo co zwykla VT750) ale przelozeniami skrzyni biegow (tak mi sie wydaje). Zebym ja doszedl do 100km/h to musze conajmnije 3 razy zmienic bieg (I do ~20, II do ~60, III do ~80, IV ~100-110, i potem V) i wlasnie w moim motocyklu to mi najbardziej przeszkadza, wieczne mieszanie biegami. O ile mozna sobie pozwolic na np zapiecie 3 juz przy 30 km/h o tyle przekroczenie na trojce tych 80km/h (moze z malych hakiem) to juz zaczyna sie katowanie silnika. A do tego przyzwoite predkosci dla tego motocykla, przy ktorych slychac ze silnik sie nie "meczy" to tak do 120-130km/h. Przy czym zaznaczam ze ja jezdze tylko solo, nie mialem okazji wozic pasazerki/a, wiec nie wiem jak te osiagi spadaja w duecie.

Moim zdaniem jesli z GS to tylko na cos w okolicach pojemnosci 1000-1100. Bo jesli kupisz cos miejszego to bedziesz zawiedziony osiagami (tak mi sie wydaje). Poprostu jak dla mnie to ani ten motocykl nie jest elastyczny, ani nie ma powalajacych osiagow. Cos pokroju GS a moze nawet deczko nizej (biorac pod uwage tylko osiagi). A do tego dochodzi wyzsza waga pojazdu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze Drag Starem 650. Do jazdy solo to to jest motorek doskonały. Tek 40 KM wystarcza na wszystkie manewry na drodze. Natomiast jesli w 2 osoby, no to trzeba miec nieco mocniejszy nadgarstek i troche cześciej mieszac biegami. Ale ja nie narzekam. Zreszta, jak chcesz miec osiągi to zostaw sobie GS-a :). Poza tym dla mnie 650 jest ładniejsza niz 1100 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem 1,5 roku DragStarem 650 i powiem Ci, że przy jeździe w 2 osoby robi się dość mułowaty a i droga hamowania wydłuża się niemiłosiernie. Ale tak jak mówili przedmówcy, to kwestia twoich oczekiwań. Generalnie poniżej 1 litra choppery/cruisery służą do wooooolnych spacerów

DragStar 1100 - świętny sprzęt. Różnica w mocy silnika(i momencie obrotowym) i hamulcach w porównaniu do 650 jest BARDZO WYRAŹNIE ODCZUWALNA. Jeśli Cie stać to polecam

 

szerokiej drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli mowo o chopperach to zapomnieliscie o vulkanie 800 i Intruzie 800 U.S.A miałem okazje sprawdzenia i niestety ale drag 1100 do 100km/h zbladł :twisted: a co do cruiserów to zgadzam sie są ciezsze poprostu, intruz wazy 215kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oczekuję sportowych osiągów ale też nie chcę walczyć z ciężarówkami o prawy pas.

Troche dynamiki przydaje się jednak na drodze a szukam cruisera za przystępną kasę, którym można jeździć już gdzieś dalej w dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zapomnieliscie o vulkanie 800

 

A co to wg Ciebie jest VN 800 - nie Vulcan?? :D

Poza tym kolega wyzraźnie mowi o cruiserach nie chopperach bo kilkadziesiąt kg masy nawet przy tych samych parametrach silnika zawsze będzie działać na niekorzyść cruisera więc trudno porównywać te dwa typy motocykli.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie.

Prawdopodobnie za jakiś czas wykonam jakąś jazdę testową i sprawdzę organoleptycznie jak to jest z tymi sprzętami.

Gościu w salonie kawasaki coś wspominał, że pod koniec roku ma się ukazać nowy model 900 ccm cruiser lub chopper, dokładnie nie wypytywałem bo do końca roku jeszcze kupa czasu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oczekuję sportowych osiągów ale też nie chcę walczyć z ciężarówkami o prawy pas. Troche dynamiki przydaje się jednak na drodze a szukam cruisera za przystępną kasę' date=' którym można jeździć już gdzieś dalej w dwie osoby.[/quote']

 

Jeśli chcesz w miarę szybko przyspieszać to wiedz że tej dynamiki nie uzyskasz poniżej 1000cm3. Coś za coś. Wszystkie te warunki które wymieniłeś spełnia XVS 1100. Cena około 25,000pln też nie jest kosmiczna jak za tej klasy motocykl. Miałem XV 750 przez 20,000km i wspominam go bo bardzo dobrze ale tak jak koledzy piszą dynamika takich pojemności i mocy silników nie powala na kolana .Nie ma porównania do XVS1100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...