Piotr Dudek Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Mnie aluminiowe korbowody bez panewek kojarzą się z motocyklem Royal Enfield 700 Const.Kolega z Gdańska dorabiał trzykrotnie takie korby w stoczni i mu się lekko naciągały aż w końcu zakupił poprzez znajomego na wyspach i zaczął jezdzić. A napisz Adam skąd masz taki wynalazek? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Te silniczki najczesciej stosuje sie do traktorkow uzywanych do koszenia trawy, odsniezania ( mala moc a spory moment ) a u mnie pracuje jako naped jednej z maszyn do czyszczenia dywanow.Niestety zaczal mi wywalac olej przez odme do filtra powietrza, nie mowiac o zalewaniu sie olejem od zewnatrz.To znosilem przez jakies pol roku, az wreszcie siadlo w nim ladowanie.Postanowilem go rozmontowac i okazalo sie ze padl alternator przez poluzowanie sie kabla masowego siedzacego pod nakretka mocujaca silnik do ramy, puscily sruby mocujace jednej z glowic i zapiekly sie pierscienie olejowe w obu tlokach.Musialem przechonowac cylindry ciekawym patentem ( cylindry sa czescia karteru, nie ma pokrywy miski olejowej - jedyny dostep przez pokrywe czolowa silnika ) wygladajacym jak szczotka z kamieniami osadzonymi na koncach drutow ktore montuje sie w wiertarce, przejezdzasz cylinder kilka razy i uzyskujesz potrzebny wzor rys na sciankach cylindra niezaleznie od jego wymiarow ( ktore przez zuzycie troszke sie zmieniaja ). Dzieki temu nie ma problemow z wlasciwym dotarciem pierscieniZalozylem stare tloki z nowymi pierscieniami, nowy altek na wal i skrecilem wszystko do kupy po ludzku stosujac podwojne podkladki plaskie i sprezynowe, a nie jak producent przez nakretki z wkladka plastikowa teoretycznie zabezpieczajaca przed odkrecaniem.Teoretycznie, bo pod wplywem temperatury, wibracji i czasu zadna z nakretek nie trzymala.Uruchomilem i pracuje jak marzenie, wkreca sie jak wsciekly, zadnych wyciekow, tak ze nic tylko ruszac do roboty:)))A a`propos anglikow to przygotowuje sie do zakupu BSA A65 ( jednogaznikowy Thunderbolt, lub 2 gaznikowy Lightning z 69 lub 70 roku - zobaczymy co sie trafi w rozsadnej cenie ) - nigdy nie mialem tych motocykli, a jako ze jestem czlonkiem listy `Dziki Junak` to bedzie to taki moj Junak zastepczy ( podchodzi wygladem ).Zobaczymy jak sie na tym bedzie jezdzilo ;))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Moja magna wlasnie stoi w warsztecie i ma wymieniane panewki, niestety z tego co wiem honda nie przewiduje czegos takiego jak wymiana panewek, szlif walu itp wiec jedynym wyjsciem sa substytuty. Jest w Gdansku (albo gdyni nie pamietam dokladnie) firma ktora dorabia panewki wlasnie do motorow i robi to juz od jakiegos czasu. Znam kilka przypadkow VF ktore wciaz jezdza na tych panewkach i maja sie dobrze. Mam tylko nadzieje ze z moja tez tak bedzie, ale przyznam szczerze, ze po tym co sie nasluchalem, martwie sie o trwalosc walu ;)A panewki wcale nie sa tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2005 Sa na tyle tanie ze oplaca sie wymienic na nowe oryginalne, jezeli czopy walu trzymaja wymiar, specjalnie w moto takim jak Magna, gdzie koszt rozlozenia i zlozenia silnika jest duzy. Jezeli czopy nie trzymaja wymiaru to taniej i skuteczniej kupic silnik z amerykanskiego EBay, albo sam wal i oryginalne panewki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 28 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 a ja swojim "szlifowanym" cbxem zrobiłem w ciągu 2 dni 731kmPiastów -->Sadowne k.Łochowa --->Władysławowo ---> Karwia --->Piastów Bałem się o wał jak cholera ale o dziwo wszystko było i jest ok mam nadzieje ze dalej będzie. Pisze ten post z tego powodu bo maszynka dostała naprawde ostro w tyłek przewarznie jechałem 160km/h (jak droga pozwalała a pozwalała często) -7tys obrotów (max skala 10tys). Czyli ciągła ostra mordercza praca dla panewek i wału. Niewyciągałem jednak prędkości i obrotów maxymalnych bo panicznie bałem się ze coś pierdzielnie i bede z dusza na ramieniu szukał pomocy. Bo jak narazie to dręcząca jest tylko ta satysfakcja... ach był szlifffffffffff...... A moto jezdzi bezawaryjnie (oby jak najdłużej) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 troche poznawo to czytam i odpowiadam, ale moze kogos temat wciaz interesi. W kilku motocyklach wymienialem panewki na dorabiane - zreszta tam gdzie pisal ktos wyzej - rejon gdanska, tyle ze to w pruszczu gdanskim tak dokladniej. Robia niezle panewki... do samochodow. W motocyklach wszystko dziala, pytanie w jaki sposob? Jezeli nie bedziesz przekraczac 6000 obr/min powinno od biedy wytrzymac, chociaz nie jest to regola, czasami siadaja bez wzgledu na obroty. Nie ma na to mocnych - nie wiem z czego to wynika, mozliwe ze to kwestia cisnienia oleju, ale to malo istotne. Prawda jest taka: wymiane panewek na dorabiane mozna wykonac tylko i wylacznie w przypadku gdy nie ma absolutnie innego wyjscia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iza5 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 a ja swojim "szlifowanym" cbxem zrobiłem w ciągu 2 dni 731km Piastów -->Sadowne k.Łochowa --->Władysławowo ---> Karwia --->Piastów Bałem się o wał jak cholera ale o dziwo wszystko było i jest ok mam nadzieje ze dalej będzie. Pisze ten post z tego powodu bo maszynka dostała naprawde ostro w tyłek przewarznie jechałem 160km/h (jak droga pozwalała a pozwalała często) -7tys obrotów (max skala 10tys). Czyli ciągła ostra mordercza praca dla panewek i wału. Niewyciągałem jednak prędkości i obrotów maxymalnych bo panicznie bałem się ze coś pierdzielnie i bede z dusza na ramieniu szukał pomocy. Bo jak narazie to dręcząca jest tylko ta satysfakcja... ach był szlifffffffffff...... A moto jezdzi bezawaryjnie (oby jak najdłużej) pzdr I jak moto? Żyje jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 I jak moto? Żyje jeszcze? Jest szansa, że po pięciu latach dorabiane panewki już padły :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Jest w Gdansku (albo gdyni nie pamietam dokladnie) firma ktora dorabia panewki wlasnie do motorow i robi to juz od jakiegos czasu Jeśli mowa o zakładzie w Gdyni to praktycznie już nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iza5 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Jest szansa, że po pięciu latach dorabiane panewki już padły :biggrin: Czy jest ktoś na forum, kto jeździ na dorabianych panewkach lub jeździł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Osobiście nie jeździłem, kolega jeździł VFR400, 2 razy obróciła się ta sama panewka a za 3-cim razem korbowód bokiem wyszedł. Nie wytrzymały dłużej niż miesiąc jazdy. Podczas zacierania się panewki może krzywić się wał, doły korbowodów (tu gdzie jest panewka) mogą odkształcić się i nowa panewka nie pomoże jeśli nie zweryfikuje się wszystkich elementów po kolei. iza5 A do jakiego motocykla chcesz dorabiać panewki ? Często bardziej opłaca się kupić 2-gi silnik (najlepiej szukać takiego z gwarancja rozruchową i montażem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Nie żyje, został wymieniony wał na nowy, panewki, a potem jakieś sku**iele go ukradły. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iza5 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 iza5 A do jakiego motocykla chcesz dorabiać panewki ? Często bardziej opłaca się kupić 2-gi silnik (najlepiej szukać takiego z gwarancja rozruchową i montażem). CBX 550 F z 1983 roku :cool: Panewki mam już dorobione, wał prostowany (bez szlifu). Wał pojechał razem z panewkami do Poznania. Mówili (mechanicy:)), że powinnam wymienić też pierścienie, ale niestety nigdzie już nie można kupić:( nawet w starych magazynach. Poza tym Honda nie kopciła na niebiesko, więc nie wiem czy nie chcieli mnie naciągnąć na pierścienie. Jeśli chodzi o drugi silnik, to odpada ze względu na właśnie ten motocykl -> tu wadą wrodzoną jest słabe smarowanie i prawie wszystkie moto mają tę przypadłość:( Aktualnie biję się z myślami czy nim jeździć, czy sprzedać? - jeszcze nie jest złożony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Osobiscie nie odwarzyl bym sie na jazde z dorabianymi panewkami w motocyklu, w sv padla mi przednia korba wiadoma przyczyna, myslalem nad dorobieniem panewek i szlifem, ale podliczylem koszty dorobienia panewek, szlif, plus uszczelki, dolozylem 400zl zamontowalem nowy piec i motocykl pogonilem, oczywisce rowniez sprzedalem silnik na czesci i wyszedlem troche do tylu ale bynajmniej z glowa na karku. Niestety motocykle w moich rekach nie maja lekko dlatego nie odwarzyl bym sie dorabiac panewek do motocykla ktorego bym ujezdzal osobiscie. Edytowane 20 Marca 2010 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 i oczywiscie kupujacy , zostal poinformowany ze wal ma dorabiane panewki ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.