Harnaś Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Jaki olej lejecie i czy jest jakaś różnica między mixolem a jakimiś lepszymi firmowymi olejami. Bo różnica w kosztach jest znaczna, ale jeżeli miałoby to sens to czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 poszukaj w wyszukiwarce i poczytaj sobie. Tam jest masa tematow o olejach 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 ja jestem zdania że na olejach sie nie oszczędza i leje Castrola r2 za 38złRóznica napewno jest bo jak rozbierasz silik który pracował na taki oleju to praktycznie na tłoku i głowicy nie ma nagaru. Po drugie nie dymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Tak jak mówi Strzalek na takich sprawach nie ma co wogłule oszczędzać, ja leje Shela Advenc 2T Sintetika za 25-30zł i też jest wypas,pozatym ndobry jest Motul(najleprzy ale najdroższy) no i Taki Castrol o którym wspomniał Strzalek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Zależy o jakiego 2T chodzi. Bo jak jakiegoś nowego plastika to trzeba będzie lać coś lepszego od mixola, ale jak jednoślady typu wsk, mz, romet, cz, to mixol-s radzi sobie bardzo dobrze. Jak wiadomo nagar powstający przy spalaniu mieszanki będzie zawsze, mniejszy lub większy, a zależy on głównie nie od oleju jakiego stosuje się do mieszanki, ale od paru czynników wzajemnie od siebie zależnych, a mianowicie: * Stosunek beznyzny do oleju. (wiadomo ze jak wiecej oleju to wiecej nagaru.)* Świeca zapłonowa - jeżeli jest prawidłowo dobrana to powinna spalić 90% mieszanki i wtedy nie ma z czego powstać nagar;* Długość pokonywanej trasy im krótsza tym więcej nagaru ( zimny silnik, zimna świeca - mieszanka nie spala się do końca);* Praca na biegu luzem sprzyja powstawaniu nagaru;* Nieodpowiedni skład mieszanki paliwowej (względnie za dużo oleju w mieszance,)* Źle ustawiony zapłon, zła regulacja gaźnika (mieszanka za bogata)* Zużyte uszczelniacze (simeringi) skrzynki korbowej - olej silnikowy dostaje się do skrzynki korbowej i miesza z paliwem, przy takim spalaniu powstaje najwięcej nagaru . Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 17 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 chodzi mi o MZ etz. Może ktoś stosował i taki olej i taki. Kiedyś słyszałem że na lepszym oleju dłużej sie pojeżdzi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 http://www.kalina.net.pl/~kicer/pliki/faq.htm - i wszystko jasne. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 kiedys na ten temat juz pisalem dluzszy wywod . wiec postaram sie w telegraficznym skrocie. jezeli zrobiles dopiero co generalke - szlif cylindra, tlok nowy, regeneracja walu itp itd to lej co chcesz bo w tym wypadku moze wyjsc to jedynie na + dla moto.jezeli zas jezdziles juz (lub poprzednik) na miksolu ktory jak wiemy powoduje wiekszy nagar to w tym momencie nie zmieniaj oleju gdyz :syntetyki maja wlasciwosci wypłukujace naagar co moze spowodowac iz pierscienie tlokowe dostana luzow i zaczna sie tłuc ( zostanie wyplukany nagar z rowkow pierscieni )a poza tym aspekty ekonomiczne przemawiaja za mixolem. od remontu do remontu oszczedzasz okolo 500 zl czyli w sumie ten remont masz za darmo .ostatnia kwestja. konstrukcja silnika MZ ETZ pochodzi z poczatku lat 80 i na zdrowy chlopski rozum w tamtych czasach oleje klasy takiej jak dzisiejszy mixol zajmowaly najwyzsze polki wsrod olejow. po prostu ten silnik jest stworzony do tego typu oleju i chyba nie ma potrzeby stosowania innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 konstrukcja silnika MZ ETZ pochodzi z poczatku lat 80 i na zdrowy chlopski rozum w tamtych czasach oleje klasy takiej jak dzisiejszy mixol zajmowaly najwyzsze polki wsrod olejow. po prostu ten silnik jest stworzony do tego typu oleju i chyba nie ma potrzeby stosowania innego. A i tak dawali 40 tys gwarancji na nowy silnik. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Ja miałem ETZ 250 i od"urodzenia" jeździłem" na Mixolu. Po 40 tyś km w silniku nic się nie działo, a po sprzedaży motocykl dalej jeździ bezawaryjnie.Warunkiem było bardzo dokładne mieszanie oleju z benzyną, praktycznie przy tankowaniu samochodu kupowałem kanister benzyny i w garażu mieszałem z olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hormon Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Ja od zawsze smigam na motulu 800 i jak ostanio rozrecalem glowice , to na tłoku nie bylo w ogóle nagaru . Tak jak wczesniej koledzy pisali na oleju sie nie osczedza 8) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 zalezy,- do jawy350 miksol - efekt:nagar w kom. spalania i wydechu, ale z silnikiem nic sie nie dzialo- do cz cross- castrol R2 - bo to wysilony wysokokrecacy sie silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Ja podobnie jak madrider leje CASTROLA R2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 http://www.kalina.net.pl/~kicer/pliki/faq.htm - i wszystko jasne.to moje wypociny :oops: ale do dzisiaj sie z nimi zgadzam :mrgreen: Ja miałem ETZ 250 i od"urodzenia" jeździłem" na Mixolu. Po 40 tyś km w silniku nic się nie działo' date=' a po sprzedaży motocykl dalej jeździ bezawaryjnie. Warunkiem było bardzo dokładne mieszanie oleju z benzyną, praktycznie przy tankowaniu samochodu kupowałem kanister benzyny i w garażu mieszałem z olejem.[/quote'] prosze, kolejny przypadek miksolowca z powodzeniem :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 19 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Jestem już prawie przekonany na Mixol :mrgreen: Jeżeli taki fachura jak Młody VFR jeżdzi na mixolu to też sie chyba skusze. A tak pozatym to twoja 251 była BOSKA !!!!!! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.