Toczka Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Witam serdecznie! Mam pytanie odnośnie sprzęgła w Jawie. W moim sprzęcie jest bardzo ciężko wcisnąć klamkę od sprzęgłą. Mam nową linkę i wszystko jest dobrze nasmarowane. Słyszałem, że to z powodu kształtu klamki, który tworzy zbyt małą dźwignię? Co z tym fantem zrobić? Tak jak jest bardzo cięzko się jeździ. Czy np. wstawienie klamki od MZ ETZ rozwiąże mój problem? A może trzeba zrobić coś innego. Jestem świeżym użytkownikiem Jawy i próbuję doprowadzić ją do stanu umożliwiającego wygodną jazdę. Kiedyś miałem MZ ETZ 150 i tam takich cyrków ze sprzęgłem nie miałem. Mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać problem i polubię mojego sprzęta. Z góry wielkie dzięki :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 a jak pracuje sprzęgło?? ślizga?? nie wysprzęgla do konca?? może to wina zlej regulacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toczka Opublikowano 13 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Do tej pory miałem cyrk ze sprzegłem. Teraz jest wyregulowane i wszystko byłoby ok. gdyby nie te opory z wciskaniem klamki. Myślałem, że mam za słabą łąpę, ale dałem poganiać ojcu, który ma rękę jak niedźwiedź i też wymiękł. Naprawdę nie wiem co z tym zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Nie ma wała coś się gdzieś blokuje. Normalnie sprzęgło w jawie chodzi dość lekko. Wywal linkę powieś w garażu i przelej strzykawą z olejem aż się cała przesmaruje. Potem wywal automat sprzęgłowy, umyj ropą i dokładnie nasmaruj. A na koniec zobacz czy ktoś kombinopwał ze sprzęgłem typu mocniejsze spręzyny, napchane podkładki albo blachy przekładkowe i tak dalej. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Sprawdź jeszcze jocowanie klamki, w osi klamki powinna znajdowac się tulejka która zapobiega sciskaniu klamki przez mocowania w kierownicy, jeśli jej nie mam to kalamka jest scisnięta i chodzi ciężko. Poza tym sprawdź linke, mimo, że nowa może byc przygnieciona albo nie nasmarowana. Klamka sprzęgła powinna dać się wcisnąć jednym palcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 a ja bym raczej poprobowal regulacje sprzegla sroba glownaim bardziej jest wykrecona tym rtudniej wciska sie sprzeglo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 Sprawdz autonat sprzeglowy jest tam taki walcowaty element popychalacy ten palak od sprzegla, potrafi on peknac i sie klinowac. Mojemu qmlowi dawa takie elementy pekly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toczka Opublikowano 16 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Dzięki za podpowiedzi! Wszysto jest już ok. Sprzęgiełkodziała elegancko. Może nie da się wcisnąć jednym palcem, ale całą ręką bez problemu i wysiłku. Okazało się że przesmaraowanie automatu i linki, która mimo że nowa smaru nigdy chyba nie widziała, rozwiązało cały problem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Mam nadzieje ze linke przesmarowales olejem a nie smarem....inaczej problem moze bardzo szybko sie powtorzyc:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cylek Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 poprowadz poprawnie linke przez motocykl tzn zeby nie była zbyt mocno zgieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 poprowadz poprawnie linke przez motocykl tzn zeby nie była zbyt mocno zgieta Patrz data, problem pewnie juz dawno rozwiazany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 ten koles juz napewno tej jawy niema a Ty odpisujesz:D niezle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 No to rzeczywiście mu pomogłeś Cylek :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 No i co, że odświerzył? To ten temat czytał tylko założyciel, hę? Może ktoś inny miał ten sam problem i mu pomógł ten post? Chciałbym zauważyć, że forum czyta naprawdę wielu ludzi, także teraz i w przyszłości też będą czytać :icon_rolleyes: :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cylek Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 no zdarzyło sie ale mam nadzieje ze jednak komus to sie przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.