Skocz do zawartości

Skrzynia VFR750'94


Rekomendowane odpowiedzi

Vtka, mam pewien problem ze skrzynią w w/w motocyklu.

powiem szczerze że wcześnie nie zwróciłem na to uwagi, wczoraj jadę sobie ze 100 i zapinam 6, no i jakiś szelest słychać, przyśpiecha, hamowanie silnikiem OKi;

więc dzisiaj na centralkę i 5, potem 6 i kręcę ok 100/h i co qrwa skrzynia wyje,

dzwięk jest taki , jakbyś jechał samochodem na wstecznym,

łańcuch DiD, zębatki PBR, przebieg ok 4500km;

przyznaję ostatnio trochę się okopałem, ale nie na asfalcie,

 

jakbyś ktoś miał jakiś wzór na to to bardzo proszę o odpowiedź.

 

PS. na razie wstrzymuję ekspolatację, bo nie wiem czy więcej szkód nie narobię

 

dopisane: słychać to przy dodawaniu gazu i odejmowaniu (na centralce), a w czasie jazdy(na ile wiatr pozwala) tylko na 6 od 100 w górę i tylko przy przyspieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby nikt się z czymś podobnym nie spotkał :?

 

tak więc, dokładam jeszcze jeden szczegół, jak wymieniałem zębatki, to na przedniej od strony karteru była jakby fazka zrobiona przez łańcuch, głębokości max do 0.8mm, pomyślałem sobie, że to łańcuch wyrąbany zrobił - przecież nie można w jednoramiennym wahaczu ustawić zębatek nieosiowo - , tyle źe nie wziąłem pod uwagę że łożyska na osi wahacza mogą być wyrąbane i wtedy , :roll: .

 

Tak więc zdejmuję wczoraj tą zębatkę (mój synek mi dzielnie pomagał, tylko czym doprać teraz jego ciuchy :mrgreen: ) na której zrobiłem ok 4,5kkm i co znów zaczyna podtaczać od strony karteru i urodziło się pytanie:

- czy nieosiowe ustawienie zębatek może powodować wycinanie przedniej zębatki od strony karteru i dalej idąc tym tropem, czy przy wysokich prędkościach może to powodować hałas, który mogłem pomylić z jęczeniem skrzyni :?:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak zostanie ona ustawiona. W wielu przypadkach jest możliwośc zamontowania zębatki w dwóch położeniach. Jest wtedy ona ustawiona w innym położeniu do tylnej zębatki (czyli może nie być osiowo), wiec kąt pomiędzy nim i jest inny. W sumie to wiele razy spotkałem się w motocyklach z tym, iż przednia zębatka jest przekoszona z jednej strony, no i tak jak ty zastanawiałem się co z tym zrobić. Czy przypadkiem, jest to wina krzywo ustawionego koła, czy może ustawienia zębatek względem siebie. Jednak twój post potwierdza to, że to nie wina koła (jednoramienny wahacz). sprawdz z której strony jest wyrypana zębatka, czy od strony karteru silnika czy od strony osłony, wtedy będziesz mógłs sobie odpowiedzeć na pytanie jak jest wygięty łańcuch i ewentualnie pokombinować z przestawianiem zębatki, lub obserwowaniem zużycia po zamontowaniu nowego zestawu napędowego.

 

PS. Sprawdz w manualu jak producent zaleca zakłądać zębatkę.

PSS. Kolesie którym robiłem motocykle nie uskarżali się na chałaśliwą prace skrzyni biegów... więc sądzę że to nie jest powodem tego wycia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki znanej firmy PBR mają nabity numer katalogowy oraz ilość zębów zawsze na stronie zewnętrznej czyli muszą być czytelne już po zamontowaniu i to młody musisz sprawdzić albo czeka Cię demontaż piasty łożysk w tylnym zabieraku i wymiana na nowe.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zębatka była właśnie tak zamontowana, że po zdjęciu dekla było widać jej nr ilość zębów i coś tam, bo po obróceniu, napisami do karteru i próbie, bez różnicy - wyje,

ale za to miałem takie wrażenie, jakby co jakiś czas szarpneło na 1,2 biegu przy ok 2,5k łąncuchem, tak jakby nie trafiał w zębatkę, i pewnie stąd to podfrezowywanie

 

 

czeka Cię demontaż piasty łożysk w tylnym zabieraku i wymiana na nowe

 

proszę po polsku, tzn raczej skrzynia czy tylne koło :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tylnym kole.

Ale najlepiej najpierw zrzucić łańcuch i pokręcić kołem.

Skrzynia na luz i palcami pokręcić małą zębatką a przy okazji sprawdzisz czy na wałku zdawczym ze skrzyni nie ma luzu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch na podłodze, zdjęta przednia zębatka;

 

na wałku zdawczym nie znalazłem żadnych luzów, płynnie się kręci we wszystkie strony (na luzie), żadnego szumu;

 

odpaliłem i po chwili zapinałem po kolei wszystkie biegi i tak do 120/h, słychać było tylko gwizd kół zozrządu;

 

przy obracaniu zębatki na właściwą stronę (napisami do dekla) zauważyłem że znowu ją zaczyna podfrezowywać, po dokręceniu jej odp momentem, leciutki luz między zębatką a wałkiem, ale to pewnie ma tak być, by nie było za sztywno

 

na tylnym kole (zdemontowane klocki ) też chyba nic, płynnie się obraca w obie strony, i bez luzu, może leciutki szum, albo sobie znowu coś uroiłem

 

tak więc został chyba tylko luz na osi wachacza :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc został chyba tylko luz na osi wachacza

ja mialem to u siebie - wybilo az bieznie na tulei lozyska. efekt byl taki, ze nie moglem sie sqmac z naciagiem lancucha - raz bylo za mocno, raz za luzno, ale nic nie halasowalo (oprocz wyjechanego lancucha :banghead: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Occult

O masz,

 

Czy naprawdę wszyscy muszą szukać dziury w całym ? Przecież to metalowy łańcuch, który jest rozciągnięty pomiędzy dwie matalowe zębatki. Nie będzie to chodziło bezszelestnie. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec amor przy wahaczu, zaloz tylne kolo i sprubuj sprawdzic luz na lozyskach.

Moze to szum od lancucha wycinajacego zebatke, ale taki szum ze skrzyni moze powodowac zuzywajace sie lozysko ktoregos z walkow.

To wcale nie znaczy ze ono sie zaraz rozleci - moze stac sie po prostu glosniejsze.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

też mam problem ze skrzynią biegów,a w zasadzie to nie wiem dokładnie z czym,w mojej vfr na piątym i szóstym biegu wyczuwam lekkie szarpnięcie ,wygląda tak jakby co obrót koła.zastanawiam się czy nie jest tego powodem dość zużyty zestaw napędowy.

pzdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...