ketchupvfr Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Vtka, mam pewien problem ze skrzynią w w/w motocyklu.powiem szczerze że wcześnie nie zwróciłem na to uwagi, wczoraj jadę sobie ze 100 i zapinam 6, no i jakiś szelest słychać, przyśpiecha, hamowanie silnikiem OKi; więc dzisiaj na centralkę i 5, potem 6 i kręcę ok 100/h i co qrwa skrzynia wyje, dzwięk jest taki , jakbyś jechał samochodem na wstecznym, łańcuch DiD, zębatki PBR, przebieg ok 4500km;przyznaję ostatnio trochę się okopałem, ale nie na asfalcie, jakbyś ktoś miał jakiś wzór na to to bardzo proszę o odpowiedź. PS. na razie wstrzymuję ekspolatację, bo nie wiem czy więcej szkód nie narobię dopisane: słychać to przy dodawaniu gazu i odejmowaniu (na centralce), a w czasie jazdy(na ile wiatr pozwala) tylko na 6 od 100 w górę i tylko przy przyspieszaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 7 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 czyżby nikt się z czymś podobnym nie spotkał :? tak więc, dokładam jeszcze jeden szczegół, jak wymieniałem zębatki, to na przedniej od strony karteru była jakby fazka zrobiona przez łańcuch, głębokości max do 0.8mm, pomyślałem sobie, że to łańcuch wyrąbany zrobił - przecież nie można w jednoramiennym wahaczu ustawić zębatek nieosiowo - , tyle źe nie wziąłem pod uwagę że łożyska na osi wahacza mogą być wyrąbane i wtedy , :roll: . Tak więc zdejmuję wczoraj tą zębatkę (mój synek mi dzielnie pomagał, tylko czym doprać teraz jego ciuchy :mrgreen: ) na której zrobiłem ok 4,5kkm i co znów zaczyna podtaczać od strony karteru i urodziło się pytanie: - czy nieosiowe ustawienie zębatek może powodować wycinanie przedniej zębatki od strony karteru i dalej idąc tym tropem, czy przy wysokich prędkościach może to powodować hałas, który mogłem pomylić z jęczeniem skrzyni :?: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Wszystko zależy od tego jak zostanie ona ustawiona. W wielu przypadkach jest możliwośc zamontowania zębatki w dwóch położeniach. Jest wtedy ona ustawiona w innym położeniu do tylnej zębatki (czyli może nie być osiowo), wiec kąt pomiędzy nim i jest inny. W sumie to wiele razy spotkałem się w motocyklach z tym, iż przednia zębatka jest przekoszona z jednej strony, no i tak jak ty zastanawiałem się co z tym zrobić. Czy przypadkiem, jest to wina krzywo ustawionego koła, czy może ustawienia zębatek względem siebie. Jednak twój post potwierdza to, że to nie wina koła (jednoramienny wahacz). sprawdz z której strony jest wyrypana zębatka, czy od strony karteru silnika czy od strony osłony, wtedy będziesz mógłs sobie odpowiedzeć na pytanie jak jest wygięty łańcuch i ewentualnie pokombinować z przestawianiem zębatki, lub obserwowaniem zużycia po zamontowaniu nowego zestawu napędowego. PS. Sprawdz w manualu jak producent zaleca zakłądać zębatkę.PSS. Kolesie którym robiłem motocykle nie uskarżali się na chałaśliwą prace skrzyni biegów... więc sądzę że to nie jest powodem tego wycia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Zębatki znanej firmy PBR mają nabity numer katalogowy oraz ilość zębów zawsze na stronie zewnętrznej czyli muszą być czytelne już po zamontowaniu i to młody musisz sprawdzić albo czeka Cię demontaż piasty łożysk w tylnym zabieraku i wymiana na nowe. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 7 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 zębatka była właśnie tak zamontowana, że po zdjęciu dekla było widać jej nr ilość zębów i coś tam, bo po obróceniu, napisami do karteru i próbie, bez różnicy - wyje, ale za to miałem takie wrażenie, jakby co jakiś czas szarpneło na 1,2 biegu przy ok 2,5k łąncuchem, tak jakby nie trafiał w zębatkę, i pewnie stąd to podfrezowywanie czeka Cię demontaż piasty łożysk w tylnym zabieraku i wymiana na nowe proszę po polsku, tzn raczej skrzynia czy tylne koło :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 W tylnym kole.Ale najlepiej najpierw zrzucić łańcuch i pokręcić kołem.Skrzynia na luz i palcami pokręcić małą zębatką a przy okazji sprawdzisz czy na wałku zdawczym ze skrzyni nie ma luzu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 7 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 łańcuch na podłodze, zdjęta przednia zębatka; na wałku zdawczym nie znalazłem żadnych luzów, płynnie się kręci we wszystkie strony (na luzie), żadnego szumu; odpaliłem i po chwili zapinałem po kolei wszystkie biegi i tak do 120/h, słychać było tylko gwizd kół zozrządu; przy obracaniu zębatki na właściwą stronę (napisami do dekla) zauważyłem że znowu ją zaczyna podfrezowywać, po dokręceniu jej odp momentem, leciutki luz między zębatką a wałkiem, ale to pewnie ma tak być, by nie było za sztywno na tylnym kole (zdemontowane klocki ) też chyba nic, płynnie się obraca w obie strony, i bez luzu, może leciutki szum, albo sobie znowu coś uroiłem tak więc został chyba tylko luz na osi wachacza :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 tak więc został chyba tylko luz na osi wachacza ja mialem to u siebie - wybilo az bieznie na tulei lozyska. efekt byl taki, ze nie moglem sie sqmac z naciagiem lancucha - raz bylo za mocno, raz za luzno, ale nic nie halasowalo (oprocz wyjechanego lancucha :banghead: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 O masz, Czy naprawdę wszyscy muszą szukać dziury w całym ? Przecież to metalowy łańcuch, który jest rozciągnięty pomiędzy dwie matalowe zębatki. Nie będzie to chodziło bezszelestnie. :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Odkrec amor przy wahaczu, zaloz tylne kolo i sprubuj sprawdzic luz na lozyskach.Moze to szum od lancucha wycinajacego zebatke, ale taki szum ze skrzyni moze powodowac zuzywajace sie lozysko ktoregos z walkow.To wcale nie znaczy ze ono sie zaraz rozleci - moze stac sie po prostu glosniejsze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Sprawdzenie na sucho bez obciazenia nic nie daje, podejrzewam ze wyje z powodu luzu miedzyzebnego 6 biegu, poniewaz lozysko walka zebatki zdawczej slychac by bylo na kazdym biegu. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 No masz racje - u mnie kazdy bieg inaczej wyje :))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.b66 Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 witamteż mam problem ze skrzynią biegów,a w zasadzie to nie wiem dokładnie z czym,w mojej vfr na piątym i szóstym biegu wyczuwam lekkie szarpnięcie ,wygląda tak jakby co obrót koła.zastanawiam się czy nie jest tego powodem dość zużyty zestaw napędowy. pzdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Moze nierownomiernie rozciagniety lancuch? A zestaw napedowy stary? Moze czas wymienic.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.b66 Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 tak mi się wydaje że to może być zestaw zużyty,ale czemu nie słychać tego na niższych biegachpzdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.