Skocz do zawartości

Wszystko o Suzuki Dr 125


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a ja mam taki problem, niewiem gdzie w moim gazniku (podcisniowy, BEZ czujnika połozenia przepustnicy) jest sróba regulacji składu mieszanki. Niechodzi mi o rególacje wolnych obrotów lecz srube

od mieszanki, bo nigdzie nieumiem jej znaleść :banghead: obejzałem cały gaznik i NIEMA, jak mam wyrególować jak jej tam niema;( Mój rok DRki to 96

i druga sprawa, jak się uciąga łańcuszek rozrządu??

Z góry dziękuje

Edytowane przez włochatyDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, Gaznik rególuje sie też srubą nazewnatrz od składu mieszanki. Przepustnica nic do tego niema.

Tak Włochaty tylko że śrubką reguluje się skład mieszanki na wolnych obrotach, w pozostałym zakresie obrotów bawisz się iglicą :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale od ustawienia składu mieszanki tą srubą, zależy jak silnik bedzie się wkręcał , ile palił itd. Jesli niebedzie dobrze wyrególowana to ustawienie przepustnicy na nic się niezda :icon_biggrin:

Od ustawienia tej śruby zależy skład mieszanki na wolnych obrotach, ma ona niewielki wpływ na to jak się silnik wkręca i praktycznie żaden wpływ na spalanie. Dwie główne metody ustawienia dawki paliwa w gaźniku to regulacja położenia iglicy i poziom paliwa w komorze pływakowej, i mylisz się Włochaty położenie iglicy ma o wiele większy wpływ na zachowanie się silnika niż to jak masz ustawioną dawkę na wolnych. Ustawienie śruby składu mieszanki na wolnych ma wpływ na początkowy skład mieszanki a to ma bezpośrednie przełożenie na zachowanie się moto przy odpalaniu, jeśli dawka paliwa będzie za duża to moto będzie miało tendencje do zalewania się na ssaniu, jeśli dawka paliwa będzie zbyt uboga to będą problemy z odpaleniem na zimno. Masz trochę racji że niewłaściwe ustawienie tej śruby będzie utrudniało( jeśli nie uniemożliwiało) prawidłowe wyregulowanie gaźnika, ale stanowczo przeceniasz wpływ tej śrubki na na zachowanie silnika :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie być może wyda wam sie banalne ale dostałem drke 125 se '97 i zastanawiam sie czy to moto ma ssanie bo ciężko je odpalić jak jest zimne jak sie nagrzeje to na dotyk wnioskuje ze ten kretyn ktory mi je przywóz nie zwrócił na to uwagi bo nie mogę znaleźć albo zle szukam chyba ze jest elektroniczne juz sam niewiem :)

Edytowane przez nurek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie być może wyda wam sie banalne ale dostałem drke 125 se '97 i zastanawiam sie czy to moto ma ssanie bo ciężko je odpalić jak jest zimne jak sie nagrzeje to na dotyk wnioskuje ze ten kretyn ktory mi je przywóz nie zwrócił na to uwagi bo nie mogę znaleźć albo zle szukam chyba ze jest elektroniczne juz sam niewiem :)

W DR125 ssanie jest przy gaźniku, taki czarny dynks po prawej stronie (o ile dobrze pamiętam :bigrazz: )który pociągasz w stronę od gaźnika i po sprawie.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ustawienia tej śruby zależy skład mieszanki na wolnych obrotach, ma ona niewielki wpływ na to jak się silnik wkręca i praktycznie żaden wpływ na spalanie. Dwie główne metody ustawienia dawki paliwa w gaźniku to regulacja położenia iglicy i poziom paliwa w komorze pływakowej, i mylisz się Włochaty położenie iglicy ma o wiele większy wpływ na zachowanie się silnika niż to jak masz ustawioną dawkę na wolnych. Ustawienie śruby składu mieszanki na wolnych ma wpływ na początkowy skład mieszanki a to ma bezpośrednie przełożenie na zachowanie się moto przy odpalaniu, jeśli dawka paliwa będzie za duża to moto będzie miało tendencje do zalewania się na ssaniu, jeśli dawka paliwa będzie zbyt uboga to będą problemy z odpaleniem na zimno. Masz trochę racji że niewłaściwe ustawienie tej śruby będzie utrudniało( jeśli nie uniemożliwiało) prawidłowe wyregulowanie gaźnika, ale stanowczo przeceniasz wpływ tej śrubki na na zachowanie silnika :wink: .

 

A jak najlepiej ustawić iglice? myślę ze na srodku bedzie ok co?

A czy da się jakos sprawdzić czy pływaki są dobrze ustawione a piziom paliwa w ganiku jest własciwy?

Ktoś mi kiedyś mówił ze można załozyć węzyk na tą rurke na dole gaznika od spustu paliwa z komory pływakowej i odkręcic kranik a wężyk podnieść do góry, paliwo w wężyku powinno być trochę nizej niż sróbki od przykręcania tej doleniej pokrywy od gaznika:) czy to dobry sposób jak myślicie?

 

A wiesz może ghollum jak sprawdzić ile zostało jeszcze do konca uciągnięcia łańcuszka rozrządu. Bo w derce jest samo rególacja, ale wiadomo ze jak łanucek sie wyciągnie to niebędzie już możliwości napiecia go. Jak to sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Dobrze pamietasz Ghollm smile.gif ssanie to czarny plastikowy, wystajacy kołek zakończony kółkiem =o Jak siedzisz na dr'ce to masz go z lewej strony, w okolicy gaźnika)

 

Macie racje jest cos takiego :D ja porostu miałem wcześniej Romet ogar 200 xD wiec dr jest to dla mnie nowosć :D ale dziekuje za pomoc

ps. Dzisiaj jeśli uda mi się odkręcić ten napinacz rozrządu to wstawię zdjęcia i pomoglibyście ocenić czy jest kompletny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak najlepiej ustawić iglice? myślę ze na srodku bedzie ok co?

A czy da się jakos sprawdzić czy pływaki są dobrze ustawione a piziom paliwa w ganiku jest własciwy?

Ktoś mi kiedyś mówił ze można załozyć węzyk na tą rurke na dole gaznika od spustu paliwa z komory pływakowej i odkręcic kranik a wężyk podnieść do góry, paliwo w wężyku powinno być trochę nizej niż sróbki od przykręcania tej doleniej pokrywy od gaznika:) czy to dobry sposób jak myślicie?

 

A wiesz może ghollum jak sprawdzić ile zostało jeszcze do konca uciągnięcia łańcuszka rozrządu. Bo w derce jest samo rególacja, ale wiadomo ze jak łanucek sie wyciągnie to niebędzie już możliwości napiecia go. Jak to sprawdzić??

Ustawianie na oko gaźnika nie wchodzi w grę, poszukaj serwis manuala do DRki to są podane takie wartości jak wielkość dysz, położenie iglicy czy poziom paliwa w komorze pływakowej. Bez manuala zostają ci tylko eksperymenty, a to wk*****jąca robota i raczej bez sensu. Nie pamiętam jaki jest napinacz rozrządu w DRce, ale najprostszą metodą jest sprawdzenie ile jeszcze napinacz może się wysunąć (wiem,wiem łatwo powiedzieć :biggrin: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam ten nieszczesny napinacz rozrządu i mam takie pytanie w jakiej pozycji go ustawic albo bo niewiem nigdy tego nie robilem i mam problem czy on sam sie ustawi czy jak ?

prosze o szybka odp bo mam moto w domu rozgrzebane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam ten nieszczesny napinacz rozrządu i mam takie pytanie w jakiej pozycji go ustawic albo bo niewiem nigdy tego nie robilem i mam problem czy on sam sie ustawi czy jak ?

prosze o szybka odp bo mam moto w domu rozgrzebane :)

Z tego zdjęcia zapodanego przez Ciebie wynika że masz napinacz pół automatyczny, jeśli masz wyjęty napinacz to robisz tak: luzujesz tą śrubę która jest na napinaczu, wtedy napinacz powinien się maksymalnie wysunąć, wciskasz go palcem (powinno być czuć opór sprężyny) maksymalnie do środka i dokręcasz śrubę (napinacz po dokręceniu śruby powinien pozostać wsunięty do środka), zakładasz napinacz do silnika, dokręcasz śruby mocujące go i znowu luzujesz śrubę (tą na napinaczu) po czym znowu ją dokręcasz. Odpalasz moto i po chwili gasisz, jeszcze raz luzujesz śrubę na napinaczu po czym ją dokręcasz i tyle. Najprostszą metodą sprawdzenia stanu łańcucha jest odkręcenie napinacza z silnika i poluzowanie śruby na nim, im więcej napinacz się wysunie tym lepiej, jeśli się nie wysunie to rozrząd do roboty i to od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...