włochatyDR Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 (edytowane) Panowie a ja mam taki problem, niewiem gdzie w moim gazniku (podcisniowy, BEZ czujnika połozenia przepustnicy) jest sróba regulacji składu mieszanki. Niechodzi mi o rególacje wolnych obrotów lecz srube od mieszanki, bo nigdzie nieumiem jej znaleść :banghead: obejzałem cały gaznik i NIEMA, jak mam wyrególować jak jej tam niema;( Mój rok DRki to 96 i druga sprawa, jak się uciąga łańcuszek rozrządu?? Z góry dziękuje Edytowane 25 Lutego 2009 przez włochatyDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ONLY VTWIN Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 ... a świstsak siedzi i zasnął. Mam wersję SE. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że blokadę na module mam już zdjętą, co mnie niezmiernie cieszy :biggrin: Włochaty, skład mieszanki reguluje się podniesieniem lub opuszczeniem iglicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 (edytowane) Włochaty, skład mieszanki reguluje się podniesieniem lub opuszczeniem iglicy. Nieprawda, Gaznik rególuje sie też srubą nazewnatrz od składu mieszanki. Przepustnica nic do tego niema. Edytowane 25 Lutego 2009 przez włochatyDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Nieprawda, Gaznik rególuje sie też srubą nazewnatrz od składu mieszanki. Przepustnica nic do tego niema. Tak Włochaty tylko że śrubką reguluje się skład mieszanki na wolnych obrotach, w pozostałym zakresie obrotów bawisz się iglicą :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Masz rację, ale od ustawienia składu mieszanki tą srubą, zależy jak silnik bedzie się wkręcał , ile palił itd. Jesli niebedzie dobrze wyrególowana to ustawienie przepustnicy na nic się niezda :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Masz rację, ale od ustawienia składu mieszanki tą srubą, zależy jak silnik bedzie się wkręcał , ile palił itd. Jesli niebedzie dobrze wyrególowana to ustawienie przepustnicy na nic się niezda :icon_biggrin: Od ustawienia tej śruby zależy skład mieszanki na wolnych obrotach, ma ona niewielki wpływ na to jak się silnik wkręca i praktycznie żaden wpływ na spalanie. Dwie główne metody ustawienia dawki paliwa w gaźniku to regulacja położenia iglicy i poziom paliwa w komorze pływakowej, i mylisz się Włochaty położenie iglicy ma o wiele większy wpływ na zachowanie się silnika niż to jak masz ustawioną dawkę na wolnych. Ustawienie śruby składu mieszanki na wolnych ma wpływ na początkowy skład mieszanki a to ma bezpośrednie przełożenie na zachowanie się moto przy odpalaniu, jeśli dawka paliwa będzie za duża to moto będzie miało tendencje do zalewania się na ssaniu, jeśli dawka paliwa będzie zbyt uboga to będą problemy z odpaleniem na zimno. Masz trochę racji że niewłaściwe ustawienie tej śruby będzie utrudniało( jeśli nie uniemożliwiało) prawidłowe wyregulowanie gaźnika, ale stanowczo przeceniasz wpływ tej śrubki na na zachowanie silnika :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek18 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 (edytowane) Mam do was pytanie być może wyda wam sie banalne ale dostałem drke 125 se '97 i zastanawiam sie czy to moto ma ssanie bo ciężko je odpalić jak jest zimne jak sie nagrzeje to na dotyk wnioskuje ze ten kretyn ktory mi je przywóz nie zwrócił na to uwagi bo nie mogę znaleźć albo zle szukam chyba ze jest elektroniczne juz sam niewiem :) Edytowane 26 Lutego 2009 przez nurek18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 (edytowane) Mam do was pytanie być może wyda wam sie banalne ale dostałem drke 125 se '97 i zastanawiam sie czy to moto ma ssanie bo ciężko je odpalić jak jest zimne jak sie nagrzeje to na dotyk wnioskuje ze ten kretyn ktory mi je przywóz nie zwrócił na to uwagi bo nie mogę znaleźć albo zle szukam chyba ze jest elektroniczne juz sam niewiem :) W DR125 ssanie jest przy gaźniku, taki czarny dynks po prawej stronie (o ile dobrze pamiętam :bigrazz: )który pociągasz w stronę od gaźnika i po sprawie. Edytowane 26 Lutego 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zozol Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Dobrze pamietasz Ghollm :) ssanie to czarny plastikowy, wystajacy kołek zakończony kółkiem =o Jak siedzisz na dr'ce to masz go z lewej strony, w okolicy gaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Od ustawienia tej śruby zależy skład mieszanki na wolnych obrotach, ma ona niewielki wpływ na to jak się silnik wkręca i praktycznie żaden wpływ na spalanie. Dwie główne metody ustawienia dawki paliwa w gaźniku to regulacja położenia iglicy i poziom paliwa w komorze pływakowej, i mylisz się Włochaty położenie iglicy ma o wiele większy wpływ na zachowanie się silnika niż to jak masz ustawioną dawkę na wolnych. Ustawienie śruby składu mieszanki na wolnych ma wpływ na początkowy skład mieszanki a to ma bezpośrednie przełożenie na zachowanie się moto przy odpalaniu, jeśli dawka paliwa będzie za duża to moto będzie miało tendencje do zalewania się na ssaniu, jeśli dawka paliwa będzie zbyt uboga to będą problemy z odpaleniem na zimno. Masz trochę racji że niewłaściwe ustawienie tej śruby będzie utrudniało( jeśli nie uniemożliwiało) prawidłowe wyregulowanie gaźnika, ale stanowczo przeceniasz wpływ tej śrubki na na zachowanie silnika :wink: . A jak najlepiej ustawić iglice? myślę ze na srodku bedzie ok co? A czy da się jakos sprawdzić czy pływaki są dobrze ustawione a piziom paliwa w ganiku jest własciwy? Ktoś mi kiedyś mówił ze można załozyć węzyk na tą rurke na dole gaznika od spustu paliwa z komory pływakowej i odkręcic kranik a wężyk podnieść do góry, paliwo w wężyku powinno być trochę nizej niż sróbki od przykręcania tej doleniej pokrywy od gaznika:) czy to dobry sposób jak myślicie? A wiesz może ghollum jak sprawdzić ile zostało jeszcze do konca uciągnięcia łańcuszka rozrządu. Bo w derce jest samo rególacja, ale wiadomo ze jak łanucek sie wyciągnie to niebędzie już możliwości napiecia go. Jak to sprawdzić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek18 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 (Dobrze pamietasz Ghollm smile.gif ssanie to czarny plastikowy, wystajacy kołek zakończony kółkiem =o Jak siedzisz na dr'ce to masz go z lewej strony, w okolicy gaźnika) Macie racje jest cos takiego :D ja porostu miałem wcześniej Romet ogar 200 xD wiec dr jest to dla mnie nowosć :D ale dziekuje za pomoc ps. Dzisiaj jeśli uda mi się odkręcić ten napinacz rozrządu to wstawię zdjęcia i pomoglibyście ocenić czy jest kompletny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 A jak najlepiej ustawić iglice? myślę ze na srodku bedzie ok co? A czy da się jakos sprawdzić czy pływaki są dobrze ustawione a piziom paliwa w ganiku jest własciwy? Ktoś mi kiedyś mówił ze można załozyć węzyk na tą rurke na dole gaznika od spustu paliwa z komory pływakowej i odkręcic kranik a wężyk podnieść do góry, paliwo w wężyku powinno być trochę nizej niż sróbki od przykręcania tej doleniej pokrywy od gaznika:) czy to dobry sposób jak myślicie? A wiesz może ghollum jak sprawdzić ile zostało jeszcze do konca uciągnięcia łańcuszka rozrządu. Bo w derce jest samo rególacja, ale wiadomo ze jak łanucek sie wyciągnie to niebędzie już możliwości napiecia go. Jak to sprawdzić?? Ustawianie na oko gaźnika nie wchodzi w grę, poszukaj serwis manuala do DRki to są podane takie wartości jak wielkość dysz, położenie iglicy czy poziom paliwa w komorze pływakowej. Bez manuala zostają ci tylko eksperymenty, a to wk*****jąca robota i raczej bez sensu. Nie pamiętam jaki jest napinacz rozrządu w DRce, ale najprostszą metodą jest sprawdzenie ile jeszcze napinacz może się wysunąć (wiem,wiem łatwo powiedzieć :biggrin: ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 A jak to się robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek18 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam mam ten nieszczesny napinacz rozrządu i mam takie pytanie w jakiej pozycji go ustawic albo bo niewiem nigdy tego nie robilem i mam problem czy on sam sie ustawi czy jak ? prosze o szybka odp bo mam moto w domu rozgrzebane :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam mam ten nieszczesny napinacz rozrządu i mam takie pytanie w jakiej pozycji go ustawic albo bo niewiem nigdy tego nie robilem i mam problem czy on sam sie ustawi czy jak ? prosze o szybka odp bo mam moto w domu rozgrzebane :) Z tego zdjęcia zapodanego przez Ciebie wynika że masz napinacz pół automatyczny, jeśli masz wyjęty napinacz to robisz tak: luzujesz tą śrubę która jest na napinaczu, wtedy napinacz powinien się maksymalnie wysunąć, wciskasz go palcem (powinno być czuć opór sprężyny) maksymalnie do środka i dokręcasz śrubę (napinacz po dokręceniu śruby powinien pozostać wsunięty do środka), zakładasz napinacz do silnika, dokręcasz śruby mocujące go i znowu luzujesz śrubę (tą na napinaczu) po czym znowu ją dokręcasz. Odpalasz moto i po chwili gasisz, jeszcze raz luzujesz śrubę na napinaczu po czym ją dokręcasz i tyle. Najprostszą metodą sprawdzenia stanu łańcucha jest odkręcenie napinacza z silnika i poluzowanie śruby na nim, im więcej napinacz się wysunie tym lepiej, jeśli się nie wysunie to rozrząd do roboty i to od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.