Skocz do zawartości

Sześćsetki ( jeszcze raz ja :/ )


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o opinie, bo jestem zdesperowany i jeszcze z szału przed brakiem moto kupię jakąś ETZ do lasu! Nie wyrabiam, a sezon rozpoczęty. :x

Moto ma mi służyć do jazdy po lesie i asfalcie. Ale nie do turystyki. Ponadto chciałbym żeby on w tym terenie jeździł, a nie udawał. :? Długo się zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że zdecyduję się na jakąś 600-kę. I proszę o opinie właścicieli i innych specy na ten temat. Muszę zaznaczyć, że wszystkie lightowe enduro dypu Dominator odpadają. Szczególnie interesują mnie te motocykle...

Yamaha XT 600

Yamaha TT 600

Suzuki DR 650R

Suzuki DR 600

Honda XL 650

Kawasaki KLR 650

Kawasaki KLX 650

Które z nich są warte zachodu? Chodzi mi o dokładnie takie motocyjkle jakie napisałem. Może napiszę pytania, na które szczególnie chciałbym znać odpowiedź... Niektóre są czysto retoryczne, ale warto się upewnić ze słów fachowca. ;)

1. Jak wygląda awaryjność podanych sprzętów?

2. Jaką mają moc (różnie źródła podają)?

3. Ile idą maksymalnie?

4. Ile mają biegów?

5. Jakie są orientacyjne ceny niektórych części? (tłok, pierścienie, zestaw łańcuchowy, klocki itd.

6. Co mają w swoim kokpicie (obrotomierze itp.)?

7. Ile palą?

8. Czy dobrze się nadają w teren jak i na ulice?

9. Ile ważą?

10. Jakie mają zawieszenie?

11. Jaką charakterystykę mają silniki?

12. Czy do 7 000 PLN każdy z wymienionych jest dostępny w dobrym stanie?

13. Czy mają jakieś większe wady?

Muszę przyznać, że Hondę raczej odrzucam, TT ciężko wyrwać, a najbardziej napaliłem się na KLX650R. Ale może dzięki wam zmienię zdanie i wybiorę jeden z nich. W sumie wiem, że wszystko i tak sprowadzi się do tego w jakim dany moto jest stanie i ile stoi, ale lepiej przynajmniej wiedzieć jakiego najbardziej szukać. 8)

 

PS. Już dawno chciałem zapytać Panów u góry czy mogę stworzyć swój własny temat, na którym będę zadawał różne pytania, co by nie tworzyć co chwila nowego tematu, tak jak to robiłem do tej pory (poczynając od DT przeszedłem do tematu 600-ek, bo nie mogłem się zdecydować :roll: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki DR600:

moc 45 KM silnik dość elastyczny ale ponizej 3000 obr. lubi szarpać

skrzynia 5-cio biegowa

masa ponad 180 kg - w cięższym terenie sprawia trochę problemu i do szaleństw się nie nadaje

spalanie od 3,7 do 6 litrów

zawieszenie łatwe w obsłudze i naprawach, przód pompowany powietrzem.

W wersji Dakar z obrotomierzem (inne bez)

rozruch tylko nożny.

Wysokie siedzienie - ja mam 176cm i na najmniejszym napieciu spreżyny nie opieram całych stóp na ziemi.

 

Suzuki DR650:

Jak wyżej tyle że:

moc 48 KM

odrobine większe spalanie

Tylne zawiesznie trudniejsze do regulacji i demontażu.

elektryczny rozrusznik w wersji RS od 92roku a w pozostałych od 94r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLR/KLX 650 w sumie podobnie nawet masa sie zgadza tyle ze chlodzony ciecza ma 2 patelnie obr, i predkosc wskaznik temperatury cieczy kontrolki luz , dlugie, kierunki , przebieg calkowity i dzienny palony na rozrusznik w KLX najprawdopodobniej montowali dodatkowo nozny w KLR to opcja, ciagnie od 2 tys bez gadania nawet na 5 biegu ja uzywam od 2 do 3 przy spokojnej jezdzie. Spalanie srednio 6-7 te 3.5 w DR to chyba na postoju ;)) v -max ok 170 a ceny czesci sa podobne tlok do kawy kuty ok 700 kopmpletny (pierscionki sworzen) zestaw napedowy D.I.D ok 500 na o-ring i 550 na x-ring pojedynczy gaznik i caly uklad zaplonowy w DR jest podwojny 2 gazniki 2 uklady zaplonowe 2 swiece 2 cewki itp poco nie wiem :/ wiec ma sie co psuc :roll: i dochodzi synchro gaznikow oraz reczny dekompresor, kawa ma aftomatyczny na walku rozrzadu oczywiscie do hard enduro polecam 125 - 250 2T z 50 koni i wiecej ;) na taka maszyne cza juz miec licencje pilota :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do danych technicznych - www.google.pl

 

ja tylko wspomne ktorych z wymienionych motocykli nalezy unikac majac na mysli terenowe szalenstwa ;)

 

kawasaki klx, klr* : ciezkie krowy z wielkim apetytem na paliwo, o awaryjnosci sie nie wypowiem chociaz nic dobrego nie slyszalem

 

xl650* - krowa, w terenie nie polatasz( masa, zawieszenie),

 

dr650r* - muuuuuu,

 

xt600 - jesli juz to roczniki 8x, pozniej to juz turystyki dla poczatkujacych. po moim miescie na xt'ku 95r jezdzi taki jeden gosc, czasem ma na nogach adidaski, czasem sandaly 8O - to juz moze zobrazowac dla kogo przeznaczone sa te motorki

 

dr600 - fajny sprzet, brdzo niskie spalanie ale jednak troche przyciezkawy... zawiecha troszke lepsza niz w xt600 ale to jeszcze nie to...

 

 

* - " wszystkie lightowe enduro dypu Dominator odpadają"

 

Tobie potrzebne jest hard enduro a za taka kase najlepszym wyborem bedzie tt600 rocznik do 92. nie bede sie rozwodzil dlaczego ale moze wypunktuje jego kilka zalet:

 

 

1. lekka konstrukcja: ok 130kg bez plynow

2. duze skoki zawieszen z przodu chyba 300 a z tylu 270mm

3. niskie spalanie( 4 litry przy spokojnej jezdzie w trasie)

4. prosty i niezawodny silnik chlodzony powietrzem, ten sam co w popularnym xt600 wiec z obsluga i czesciami nie ma problemu

5. to idealny dla Ciebie motocykl :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLR/KLX 650 w sumie podobnie nawet masa sie zgadza tyle ze chlodzony ciecza ma 2 patelnie obr' date=' i predkosc wskaznik temperatury cieczy kontrolki luz , dlugie, kierunki , przebieg calkowity i dzienny palony na rozrusznik w KLX najprawdopodobniej montowali dodatkowo nozny w KLR to opcja, ciagnie od 2 tys bez gadania nawet na 5 biegu ja uzywam od 2 do 3 przy spokojnej jezdzie. Spalanie srednio 6-7 te 3.5 w DR to chyba na postoju ;)) v -max ok 170 a ceny czesci sa podobne tlok do kawy kuty ok 700 kopmpletny (pierscionki sworzen) zestaw napedowy D.I.D ok 500 na o-ring i 550 na x-ring pojedynczy gaznik i caly uklad zaplonowy w DR jest podwojny 2 gazniki 2 uklady zaplonowe 2 swiece 2 cewki itp poco nie wiem :/ wiec ma sie co psuc :roll: i dochodzi synchro gaznikow oraz reczny dekompresor, kawa ma aftomatyczny na walku rozrzadu oczywiscie do hard enduro polecam 125 - 250 2T z 50 koni i wiecej ;) na taka maszyne cza juz miec licencje pilota :)[/quote']

 

Kolego - widziałeś kiedyś DR 600 lub 650??? Bo chyba jakichś bajek ktoś ci naopowiadał. Dwa gażniki sa tylko w DR BIGu. Co do podwójnego układu zapłonowego to wiedz, że dzieki temu własnie silnik jest sprawniejszy - inne rozprzestrzenianie się płomienia - kolejni producenci wprowadzają takie rozwiązanie (BMW, H-D)

A spalanie - 3,7 to było na trasie przy predkosci około 100 km/h - jechałem sam ale z kuframi (przełożenie 16/42).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie tt 600. Mam starsze katalogi i motocykl naprawde polecany. Silnik to w tamtych rocznikach sprawdzona konstrukacja chłodzona powietrzem i duzej wytrzymałości i wystarczającej do latania po terenie mocy. Inne motory były robiene raczej jako turystyczne enduro chciaż w lekki teren nimi wjedziesz. Jesli chcesz moge poszukać w katalogach danych o tych motocyklach. Jesli coś walnąłem to prosze mnie poprawić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DR jest podwojny 2 gazniki 2 uklady zaplonowe 2 swiece 2 cewki itp poco nie wiem :/
koledze sie chyba w oczach dwoi albo ma bałagan w oczach :P (oprócz dwuch świec )co do do nich właśnie to dzięki specjalnej komorze spalania dr-a mniej pali od grzmota klr :P a spalanie według katalogu to od 3.3 przy 80na trasie do 8 w ternie a mój pali tyle ile wleje i szczeże powiem gówno mnie to obchodzi a w ogóle gadanie "ile pali " jest totalną bzdurą bo to wszystko zalerzy od miljona rzeczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem katalogi :P Jesli chcecie moge skserować albo wypisać dane.

Baron napisz na pw lub gg to postaram sie zrobić skany wszystkich i tam masz wyszczegulnione ceny części dane ekploatacyjne i około 2 stronne opisy motocykla. A źrudło pewne bo świat motocykli :P

Ps. A myślałeś nad Hondą Xr 600r?? Prawie 300mm skoki zawieszeń 46konny silnik i masa bez płynów 129kg.Jego v/max to 155km/h. Oto przykładowe ceny części w Larssoni-e: Zestaw napędowy: 299,70-395

klocki hamulcowe: 30,50-109,10

Jesli chcesz podobne dane o innych powiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem w terenie z chlopakami ktorzy mieli 600... no poza tym ze paru lezalo na ziemi bo przesadzili z wykorzystaniem swoich niklych umiejetnosci jazdy w terenie to uwazam ze taki sprzet to jest ochydna grubasna KROWA,

TENERE czy TUAREG to juz w ogole swoim bakiem zajmuje polowe motocykla,

jak chcesz kupowac 600 to moim zdaniem Yamaszka XT600 jest sprzetem dobrym, bo proporcja rozmiaru do mocy i masy jest zachowana.

nie jezdzilem na takich sprzetach ale ogladalem z bliska i widzialem jak spisuja sie w terenie (no koledzy nie potrafili zbyt dobrze jezdzic bo to byly ich pierwsze maszyny.....)

tylko wspominali cos o tym ze takie cos pali nawet w terenie przy porzadnej jezdzie (nie wiem co przez to rozumieli) pila nawet do 10 liter.

dla mnie to istny wir w baku, ale jak wiemy za darmo tych konikow nie ma.

 

jedyne co mi sie podobalo w TENERE to byl tak zajefajny wygar ze az mi w zoladku sie skrecalo z podniecenia. jak koles go odpalil to sie zachwycilem, a jak krecil manetka to taki zarabisty odglos basowy (nie taki jak w 2T), cos podobnego do Harleya :buttrock:

 

zapodam kilka fotek tych 600

 

Yamaszka XT600

Nowy-12.jpg

 

 

Yamaszka XT600 TENERE

Nowy-17.jpg

 

 

Yamaszka TENERE (kolejna, tylko chyba inny rocznik bo jakas wieksza mi sie wydawala, tu jest ten fajny tlumik :flesje: )

Nowy-19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TT ciężko wyrwać

w sklepie na bema 65 w wawie stoi do sprzedania tt-ka. rocznik 96 za 9,5 tysiaca bodajze. nie przyjzalem sie jej dokladnie, bo stala wcisnieta pomiedzy inne sprzety, ale wygladala na raczej uzywana niz garazujaca;)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro jadę oglądać XT i jak mi przypasi to wrócę z nią do domku... ;) Niestety jest to model z roku 93' czyli trochę odbiega od tych za lat 80-ych pod względem uterenowienia, ale jestem zdesperowany! Szukam motocykla już 3 miesiące... :x

I dlatego mam takie pytanie... Czego nie zrobię na XT co mógłbym zrobić na DT 125 (a raczej gdzie nie wjadę)? Proste pytanie i głupie zarazem, ale w końcu bardzo ważne. :P Proszę potraktować to poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje! Obyś kupił. Co do poruwnania z dt to.....ogólnie w terenie xt bedzie dobra zabawa ale tor jest wykluczony z racji masy pojazdu. Jednak małe błotka i lat to moim zdaniem zywot xt o wielkim momencie obrotowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o terenie zapomnij nie wyciagniesz 150 i wiecej kilo jak zakopiesz sie po oske owszem poskaczesz chociaz nie wiem jak tam zawiecha xt w klr/klx jest chwalona ale znam ludzi co maja xt i uzywaja ostro i jakos to sie nie lamie wiec pewnie nie polamiesz jej

 

a tak na marginesie nic nie sprzedaje jak juz to kupie nowego KLR zadne XT i DR mnie nie interesuja ;) problem w tym ze te w europie od 95 byly paskudne ale w USA i Austrlii pozostaly nie zmienione (poza silnikiem od 95)

 

zreszta 650 nie nadaje sie w teren raczej 600

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...