Skocz do zawartości

FANI HONDY VFR 800 ( Honda VFR800 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Właśnie kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem VFR800 '02. Tym samy miło mi bardzo dołączyć do grona waszego :icon_mrgreen:

Nie mam wielkiego porównania, bo nie przerzuciłem w swoim życiu wielu sprzętów, ale na razie jestem pod wielkim wrażeniem :icon_mrgreen:

 

...i jako wkupne dla każdego po :flesje: :flesje: :flesje:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam, zakupiłem niedawno motorek Honde VFR 700F z 1986r. i mam pytanie czy może ktoś miał taki motor. Z tego co się dowiedziałem to jest amerykańska wersja VFR 750 ale nie wiem czym się różni od wersji europejskiej poza pojemnością.

Może ktoś ma jakieś dane o tym moto, np. moc itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700 cc to jest Amerykanska wersja,krotszy skok tloka,i to wszysko.Oczywiscie gaznik inaczej ustawiony.

 

Regan wprowadzil taryfe celna w ,chyba,86 roku na motocykle powyzej 700 w celu ratowania upadajacego Harleya.Stad takie wynalazki jak vfr700.Pozniej H-D odzyskal zdrowie i taryfa zostala zniesiona.

 

86 VFR750 miala 105 km mierzone na wale,700 troche mniej,jakies 5 km.

 

Mielismy kiedys taka vfr700,niebiesko-czerwono-biale malowanie,bardzo fajny motor ,aczkolwiek na dzisiejsze czasy to troche wiekowy.Trudnosc za znalazieniem dobrych opon z powodu waskich 16 i 18 calowych obreczy.Hamulce takie sobie,zawieszenie tez nie najlepsze.Aczkolwiek to nie fair porownywac 20 letnia konstrukcje z nowoczesnym motocyklem.

 

Motocykl mial jakies 30000 km jak zostal zakupiony,kobieta przejechala nim 30000 bez zadnych awari .Przesiadla sie na Thunderaca,VFR zostala sprzedana,kuriozalnie za 200 $ wiecej niz koszt zakupu dwa lata wczesniej.

 

Obsluga jest prosta jak na V4 silnik,luzy zaworowe sa ustawiane za pomoca sruby.

 

Bardzo falny motor,wspominam go z nostalgia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jestem na kupnie motocykla i w grę wchodzą dwa modele takie jak VFR F1 i VFR V-Tec...

Co według was było by lepszym wyborem biorąc wszystkie za i przeciw danego modelu.....

Na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie używanego egzemplarza ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego polecam forum właścicieli vfr www.vfr-oc.pl tam znajdziesz wszystko o wszystkim związanym z vfr ;-)

 

 

Sam planuje zakup vfr 800 fi i wybieram ją tylko i wyłącznie dlatego, że mi sie podoba i dlatego że tylko na taką starczy... :icon_exclaim:

Edytowane przez ^lunatyk^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-TEC nie ma już słynnych kół zebatychw układzie rozrządu z czego słyneły dotychczas wszystkie VFR-y. Tutaj konstruktorzy zastosowali standfartowo łańcuszek...

 

Ponoć załączające się kolejne zawory przy 7 tyś obr dopiero ożywiają motocykl a tym samym kuszą aby silnika nie spuszczać poniżej tej magicznej granicy :icon_rolleyes:

 

No i jesli chodzi o użytkowanie to czynności serwisowe takie jak np. regulacja zaworów są dosyć skomplikowane...

 

Test VFR-y V-tec znajdziesz na www.serwisy.gazeta.pl/motocylkle. No i kiedyś na TVN Turbo w programie MOTOCYKL ją testowali i bardzo chwalili :notworthy: Pomijajac fakt tendencji nawet na prostej drodze do Shimi...

 

Tak czy siak mi tam V-TEC strasznie się podoba i gula drażni na zlotach :clap: Wczoraj na SFF w Bielawie go ogladałem i naparwdę prezentuje się zacnie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja.

 

Osobiscie posiadam VFR Vtec z 2002 od 2 tygodni :D przediadka z Cebuli500.

 

Jak powyzej napisal MlodyWilk22 uklad rozrzadu to znaczaca zmiana z wersji sprzed 2002 roku. Zywotnosc poprzednich slinkiow byla ponoc oszaaaaaaaaaaaaaalamiajaca, chodz i Vtecu ludzie nie narzekaja.

 

CO do VFR Vtec: silnik ukladu V4 ma swoje charakterystykijak chocby zabieranie juz od niskich obrotow, co sprwia ze jest bardzo elastyczna i nie musisz zmieniac co rusz biegow (to moje odczucia).

Prawda jest ze do 7tys pracuja tylko 2 zawory na cylinder, a po przekroczeniu 7tys zaczynaja pracowac wszystkie 4 motocykl dostaje kopa oraz przepiekne charakterystyczne brzmienie - ktore moze uzaleznic :lalag:

 

Generalnie prowadzi sie nialekko, szybko reaguje na polecenia kierowcy. Hamulce chodz bez ABS wydaja mi sie bardzo dobre - ale moze dlatego ze przesiadlem sie z cebuli :notworthy:

 

Na trasie 150-160km/h z pasazerka to zaden wysilek dla tego motorka (spalanie 6,5L/100). W pojedynke jazda przy sluchaniu wszystkich 4 zaworow :lalag: bardzo przyjemna, bez wysilku przyspiesza a jak trzeba to i idzie 230 i wiecej.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wypowiem się od strony VFR Fi. Mocy wystarcza z zapasem. Dobra dynamika, spalanie średnie - bez względu na styl nie chce zejść poniżej 7 litrów, a i ostre gonienie nie powoduje jakiś gwałtowych wzrostów spalania.

 

Przy moim wzroście (176 cm) wygodna pozycja i przyzwoita ochrona od wiatru.

 

Wychwalane hamulce to głównie sprawka CBS (zintegrowane hamowanie przodem i tyłem). Są dobre, ale nie idealizowałbym ich za bardzo. Po prostu wystarczające jak na taką maszynę.

 

Słabe punkty to regulator napięcia. Jadąc oglądać sztukę używaną bierz ze sobą voltomierz, abyś na dzień dobry nie był stratny 300 zł na nowy regler. Obejrzyj również dokładnie kolektory wydechowe - ze względu na ich "pogięta" linię lubią szybko rdzewieć (tylko nie przy łączeniu z tłumikiem a te odcinki w "podwoziu")

 

Nie czarujmy też, że to motocykl ma same zalety - ma też wady. M.in. cholernie grzeje w jaja. Wąska przestrzeń na silnik i ustawienie cylindrów w V4 powoduje, że spod zbiornika wali ukrop. Latem przy dłuższej jeździe dochodzi do tego rozgrzewanie się fragmentu ramy w tej okolicy - rozgrzej mocniej maszyne i dotknij palcem do ramy to się przekonasz :D .

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wczesniejsze VFRy bez VTEC ciesza sie lepsza opinia niz pozniejszy model ktory zyskal na wadze i stracil troche ciagu na dole.

 

Plus,oczywiscie VFR bez napedu rozrzadu kolami zabatymi to,nie VFR.

 

Ogolnie wydechy pod siedzeniem wygladaje bardzo dobrze i sa praktyczne,aczkolwiek tylko w zimie kiedy nardzo fajnie podgrzewaja siedzenie.W lecie polecam gatki zaroodporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...