Skocz do zawartości

kolory świec po sezonie na WOLNYM WYDECHU, bez regulacji gaź


sql
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem dlaczego MłodyVFR nie udziela się w tej dyskusji, na początku swojej przygody z VFR miał taki sławny podpis "very pusty wydech". Jak przyjechał do mnie na regulacje gaźników, to po wykręceniu świec okazało się, że wyglądają jak Grenlandia, albo biała ściana! On miał PUSTY wydech!!! Teraz już nie ma, a i dysze ma większe, wiec kolorek świec wrócił do normy, przynajmniej tak twierdzi, bo ponownie ich nie oglądałem-a może się wstydzi;P...

 

:) :D po kolei: wtedy jak przyjechalem do Ciebie na czyszczenie i synchro gaznikowe, swiece byly takie jak piszesz - masakra biale i nadpalona nawet jedna. wydech byl pusty w sensie, ze byl caly wypruty i byla jedna wielka tuba. potem wydech zrobilem przelotowy, czyli wstawilem rure z nierdzewki o srednicy 58mm do tej tuby, wiec teraz mam jak najbardziej przelotowy, wiec juz nie pusty w sensie, ze pusty :mrgreen: przerazony wizja wypalonych zaworow po rozmowach pw z Adamem M. wstawilem dysze glowne na jasieni o 2 numery wieksze (ze 130 na 135). pojezdzilem do zimy i spostrzeznia:

- pali niemilosiernie, mocy przybylo na dole obrotow, ale niewspolmiernie do spalania

- swiece byly ciemniejsze od tych, co na fotkach sql'a, wiec teraz bylo znowu za bogato :? no tak, no bo skoro zasyfione mialem gazniki, to wnioski sie same narzucily...

 

teraz na sezon zrobilem porzadnie gazniki, wywalilem dysze tjuningowe :) i wstawilem z powrotem oryginaly. przejechalem juz okolo 200km i swiece maja kolor wg. stronki Good-Best!!! az sie pale, zeby zamiescic foty, ale musze jeszcze troche pojezdzic, bo mi sie nie usmiecha na razie rozbierac pol motoru :? tylne swiece sa Good-Best i te moge w kazdej chwili wykrecic i zrobic fote jak skoluje cyfrowke. no chyba, ze 200km to za malo?? co do spalania moge powiedziec, ze jest zblizone do tego na oryginalnym wydechu. co do mocy to bez zmian - mocniejszy dol, i to wyraznie w stosunku do fabryki. co do gornych... Vmaxa jeszcze nie sprawdzalem, na razie rozjezdzam sprzeta po zimowaniu, ale powyzej 200 z plecaczkiem latam, wiec chyba nie spacerowo??

 

do Idaho:

wracajac do moich gaznikow, pamietasz zapewne o-ringi pod rurkami dolotowymi (te aluminiowe gwizdki - kto ma cbr, vfr, ten wie o jaki patent chodzi), ktore mialem pekniete. wymienilismy je na jakies zwykle. niestety, to byl blad, gdyz gazniki ciagnely lewe powietrze niejako (zarowno przed czyszczeniem jak i tym bardziej po czyszczeniu niestety) i to wg. mnie posrednio powodowalo taki wyglad swiec. dodatkowo zasyfione gazniki tez pewnie pamietasz. nie wspomne juz o synchro rozregulowanym w pi**du. wstydzic sie nie wstydze, przynajmniej nie ja powinienem :?: logicznie rozumujac, te swiece powinny byc takie, jak je zobaczylismy, jezeli on chodzil na oparach beznzyny przez zasyfione gazniki - i to powinna byc prawidlowa diagnoza - za uboga mieszanka spowodowana zasyfionymi gaznikami. niestety gazniki musialem robic jeszcze raz (porzadnie zmontowac jez plyta, uszczelnic gwizdki), tak samo i synchro, moze zechcesz powiedziec dlaczego? o ile teraz Ty sie nie wstydzisz? :D :D widzisz, czlowiek uczy sie cale zycie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździsz czasem też samochodem?

spostrzegłeś kiedyś gościa dzięki tej kamizelce? (wyłącznie dzięki niej!)

 

[..

 

Ja jeżdzę często samochodem i wielokrotnie taka sytuacja miała miejsce - po prostu na szarym tle miasta jaskrawą plame kamizelki zauważa się automatycznie. A w sprawie widoczności kamizelki od przodu to nie uważacie że zależy to od typu motocykla? Jezeli ktoś popitala plastikiem schowany za szybą to rzeczywiście kamizelki nie będzie widać ale jeżeli jedzie endurakiem albo powiedzmy jakims GN-em to będzie go widać bardzo wyraźnie. Poza tym chyba największe niebezpieczeństwo stoi ze strony samochodów wjeżdzających z bocznych ulic i tam kamizelka znacznie zwieksza twoją szansę na to, że zostaniesz zauważony.

 

A w sprawie cen : na allegro swojego czasu były kamizelki za 9,99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) :D po kolei: wtedy jak przyjechalem do Ciebie na czyszczenie i synchro gaznikowe' date=' swiece byly takie jak piszesz - masakra biale i nadpalona nawet jedna.

przerazony wizja wypalonych zaworow po rozmowach pw z Adamem M. wstawilem dysze glowne na jasieni o 2 numery wieksze (ze 130 na 135). pojezdzilem do zimy i spostrzeznia:

- pali niemilosiernie, mocy przybylo na dole obrotow, ale niewspolmiernie do spalania

- swiece byly ciemniejsze od tych, co na fotkach sql'a, wiec teraz bylo znowu za bogato :? no tak, no bo skoro zasyfione mialem gazniki, to wnioski sie same narzucily...

 

teraz na sezon zrobilem [b']porzadnie[/b] gazniki, wywalilem dysze tjuningowe :) i wstawilem z powrotem oryginaly. przejechalem juz okolo 200km i swiece maja kolor wg. stronki Good-Best!!! Vmaxa jeszcze nie sprawdzalem, na razie rozjezdzam sprzeta po zimowaniu, ale powyzej 200 z plecaczkiem latam, wiec chyba nie spacerowo?? :)

 

Jezeli jezdzisz 200 km/godz z plecaczkiem a dotychczas zrobiles 200 km to czy to znaczy ze na razie jezdziles godzinke ?

Juz nie wypowiadam sie o jezdzeniu z pasazerem 200 km/godz po polskich dziurawych i zasyfionych po zimie drogach.

W koncu to twoje i twojej pasazerki zdrowie / zycie.

W tamtym momencie zmiana dysz uratowala cie przed robieniem silnika - jezeli temperatury w komorze spalania byly takie ze swiece potrafily `nadpalic`. Nalezalo by sie `dziekuje` a nie pretensje ze motocykl zaczal za duzo palic.

Druga sprawa - jezeli uwazasz ze przyczyna tych temperatur byly zasyfione, czy zle zsynchronizowane gazniki to bylby taki pierwszy przypadek w mojej dosc dlugiej motocyklowej karierze.

Proponuje przy okazji nastepnych klopotow udac sie do warsztatu a nie z pytaniami na liste, czy osobiscie do mnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczęło się robić lentko offtopicowo, ale co tam...

co do kamizelki, to mówiłem z mojego punktu widzenia (czyli z pozycji ZX-9R ;),

ale z drugiej strony na enduraku masz wyżej kierownicę i szybkę. na tenerce kolegi nawet głowa mi zza szybki nie wystaje cała (same oczy) - jak siedzę prosto - więc kamizelka tym bardziej.

na dragu1,1 z szybką podobnie :).

żebyśmy się dobrze zrozumieli:

dla mnie noszenie kamizelki jest bez sensu - ale jestem jak najdalej od tego, żeby kazać komuś je zdejmować. jeśli ktoś ma ochotę je nosić, to przecież nie moja sprawa - co was obchodzi, że mi się nie podobają? nie rozumiem tego.

na skrzyżowaniach po prostu z reguły zwalniam (jeśli widzę jakiś "chętny" samochód) do prędkości gwarantującej zatrzymanie się, lub przynajmniej wyhamowanie do prawie zerowej prędkości. miliard razy bezpieczniejsze niż kamizelka! a potem wrócenie do normalnej prędkości to kwestia kilku sekund i ew. redukcji 3 biegów w dół ;).

nie ufam naiwnie, że jak mam światła, czy kolorowe ubranie, to jestem bezpieczny.

co go głośnych wydechów, to mnie się akurat to podoba - i nie ma dla mnie piękniejszego dzwięku, niż nocne przycinanie po Puławskiej - jak już sobie leżę w łóżku (kto mieszka w Wwwce, to wie o czym mówię).

przeszkadza mi za to np. dym papierosowy na przystankach - jak jeżdżę autobusami - ale oczywiście nikt o tym nie pomyśli...

i na sam koniec apropos puste vs. przelot.

nie śmiejcie się, bo pytam serio....

mianowicie:

czy pusta rura daje inną prędkość spalin (charakterystykę spalania w cylindrach), niż ta sama pusta rura, tyle że "obudowana z zewnątrz"?

 

PS2-ostatnio waliłem z pasażerką 250/h i to dość spore kawałki (jadąc do Łodzi) - i nic się nie stało :).

drogi może odbiegają od austriackich/niemieckich autostrad - ale da radę- nie ma co narzekać (jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jezdzisz 200 km/godz z plecaczkiem a dotychczas zrobiles 200 km to czy to znaczy ze na razie jezdziles godzinke ?

Juz nie wypowiadam sie o jezdzeniu z pasazerem 200 km/godz po polskich dziurawych i zasyfionych po zimie drogach.

W koncu to twoje i twojej pasazerki zdrowie / zycie.

W tamtym momencie zmiana dysz uratowala cie przed robieniem silnika - jezeli temperatury w komorze spalania byly takie ze swiece potrafily `nadpalic`. Nalezalo by sie `dziekuje` a nie pretensje ze motocykl zaczal za duzo palic.

Druga sprawa - jezeli uwazasz ze przyczyna tych temperatur byly zasyfione' date=' czy zle zsynchronizowane gazniki to bylby taki pierwszy przypadek w mojej dosc dlugiej motocyklowej karierze.

Proponuje przy okazji nastepnych klopotow udac sie do warsztatu a nie z pytaniami na liste, czy osobiscie do mnie.[/quote']

 

Adam, podziekowalem na PW i zadnego zalu do Ciebie nie mialem i nie mam. ze spalaniem sie liczylem, glupi nie jestesm, wieksza dysza=wiecej paliwa. poza tym wyjasnij mi jedna rzecz: wydech przelotowy= biale swiece. ok, moge sie z tym zgodzic, zeby nie to co widze. wyjasnij mi jedno: 3 byly (przed czyszczeniem gaznikow) w miare biale-szare, od biedy przezyja, a jedna ewidentnie nadpalona. to wg. Ciebie nie gazniki? a dokladnie jeden gaznik zalozmy? albo wszystkie, tylko ten jeden b. zasyfiony? Idaho to robnil, to moze napisac jaki syf tam byl. zreszta ja mialem pusty wydech na 4 a nie na 1 cylindrze. mozesz to wyjasnic? co do synchronizacji, to trzeba bylo krecic i krecic i krecic... aha, tak przy okazji: zawory mierzylem, w normie. a po czyszczeniu gaznikow wszystkie swiece potem byly kolorem podobne i lekko brazowe. co do jezdzenia - nabilem juz o wiele wiecej kilosa, ale to byly fazy testow itd. co do predkosci, w gdansku np. mamy obwodnice, mozna latac i 300 i... zasnac. nuda jak flaki z olejem, prosto i gladko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, idiota nie jestem, terez zalozylem stare dysze, bo twierdze, ze glowna przyczyna bialosci byly gazniki. jezeli jednak okaze sie, ze swiece nagle zrobia sie biale (zalozmy za jakis 1000 km), to wkladam tuningowe odrazu i nawet na 4um o tym napisze, zeby nie bylo, ze sie wstydze czy co. ludzka rzecza jest sie mylic, ale jak widze lekko brazowe swiece na moim przelotowtm wydechu to chocbym chcial, nie moge powiedziec, ze sa biale ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyVFR nigdy nie wstydziłem się przyznawać do błędów, gdyż każdy je popełnia. Gaźniki w VFR trzeba synchronizować z założoną aluminiową podstawą airboxa, gdyż podczas jej zakładania po synchronizacji gaźniki ulegają rozchyleniu i zmienia się odległość miedzy gaźnikami , więc i synchronizacja. Sam wiesz jaki nastrój miała wtedy moja Panna, a całe to czyszczenie zajeło nam od chusteczki czasu... Zresztą nie wiem czy pamiętasz ale chyba tego dnia podczas montowania tej płyty napomknęłem coś na temat możliwości przestawienia, ale wtedy perspektywa wkładania łapy między ruszta (cylindry) nie wydawała mi się zachęcająca... więc skończyło się tak. Nie kosztowało cię, to zawiele a i tak pomogłem, więc chyba wybaczysz mi synchro?

 

Dzisiaj wykręciłem świece zapłonowe w zx9r, na wydechu przelotowym, wyglądały one bardzo podobnie do świec SQL. Wniosek nasuwa się tylko jeden. Sprzęt ma bardzo bogatą mieszanke na biegu jałowym, praca na jałowym przez ok 2min powoduje taki kolor świec jak pokazuje SQL. Aby poprawnie określić skład mieszanki trzeba by wykręcać motocykl na ostatnim biegu do oporu, wyłączać zapłon bez schodzenia z o brotów, wykręcać świece i sprawdzać ich kolor. Wtedy możemy dokładnie określić skład, gdy sprzęt popyrka sobie na jałowym, to każdy sprzęt będzie miał okopcone świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myli się ten, co nic nie robi. Różnica jest taka, czy jest to nieświadoma wpadka (jak w tym przypadku - dajmy wtedy mechanikowi szanse do wykonania korekty) , czy świadome partactwo. A to są dwie rózne sprawy :-), skrajnie różnie przeze mnie oceniane.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec dobrze - dajmy sobie na razie siana z tym tematem - do momentu az ktos zrobi porownanie na dyno ( Squalik jest najblizej jezeli chce montowac DJ i K&N ) gdzie mozna bedzie porownac sklad mieszanki na tlumiku oryginalnym i aftermarket. Tlumik przelotowy to nie jest pusty wydech, wiec zarowno u Squalika jak i mlodego VFR w gruncie rzeczy nie ma wolnego wydechu, bo jakies tlumienie wystepuje.

Porownajmy - zobaczymy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idaho, zadnego zalu nie mam i nie mialem. sam wiesz czemu przyjechalem do Ciebie, a nie do innych. raczej zalezalo mi na cenie uslugi jak i kolezenskim podejsciu do sprawy jak to mialo miejsce. szkoda, ze nie napisales jaki syf byl w gaznikach, bo wychodzi na to, ze sciemniam :cry: ja tez sam dopiero na to wpadlem po jakims czasie - z tym wkladaniem raczki. a z tym pomiarem na ostatnim biegu to pomysle, musze tylko kawalek prostej znalezc i miejsce gdzie mozna by sie zatrzymac i wykrecic swiece - chyba zostanie mi obwodnica i pas awaryjny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że się nie gniewasz. Jeśli chodzi o syf, to młody prawdę rzecze! Syf był niemiłosierny, oringi z wypustkami pod podstawą airboxu też depresja. Napewno to wszystko wpływało na znaczne zubożenie mieszanki. Zrób test przy wyższych prędkościach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...